• Anonym (Nyfiken)

Middag hemma=inställd på att det kan leda till sex?

Jag har på mina 5 senaste dejter med olika tjejer när jag tagit hem dem på middag haft sex med dem. Med någon av dem var det första dejten någon annan andra dejten och som mest tredje dejten med en.

Men när vi väl lagar middag hos mig, dricker vin och lyssnar på musik så går det nästan alltid till på samma sätt. Jag tar kontroll över matlagandet, vi pratar, skojar och skrattar och dricker vin. När jag ska hämta något(måste gå förbi henne som står på min högra sida för att ta mig från spisen till antingen skafferiet eller slevar och annat) så flyttar jag henne lite diskret med mina händer på hennes midja.

Jag är grym på att laga mat och lagar något jag vet att de kommer gilla, sen äter vi, fortfarande lite musik i bakgrunden och mina 2 doftljus tända. Sedan sätter vi oss i soffan, dricker vin och pratar, vi börjar kyssas och sen har vi sex.

Men när jag pratade med min tjejkompis så sa hon att middag hemma inte alls betyder sex och oftast inte. Film är mer om något kodord för sex men inte ens det behöver vara det. Antar väl att just "se på film" är något jag brukade använda mig av när jag var yngre för att få till det, men för min del är jag inställd på att det definitivt kan leda till sex vid en middag. Jag ser till att ha kondom nära till hands, har min kuk fräsch osv. Vid en fika eller en promenad t.ex. så skulle jag aldrig bry mig om något sånt.

Så vad tycker ni?
    Om ni går hem till någon på en middagsdejt, förväntar ni er att det kan leda till sex då och alternativt är det något ni faktiskt tror kommer hända/hoppas på?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Middag hemma=inställd på att det kan leda till sex?
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-08-05 14:21:58 följande:

Haha där ser man, funkar på båda hållen då alltså ;)

Varför skulle du inte vilja ha sexet hos din dejt den första gången?

Tryggt och bekvämt hemma helt enkelt. Lättare att styra sexet dit man vill dessutom.
  • Anonym (denräddemesen)

Jag är för mesig för att ta såna initiativ. Därför har det bara hänt en gång när jag hade tjej hemma. På hennes initiativ. Glad

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Lotta) skrev 2020-08-05 14:48:43 följande:
    Tryggt och bekvämt hemma helt enkelt. Lättare att styra sexet dit man vill dessutom.
    Haha jo det är sant. Jag personligen är kille och tycker att det är lättare att få ligga hemma, men mer spännande att ha middag hos någon annan haha!
    Anonym (denräddemesen) skrev 2020-08-05 16:09:29 följande:

Jag är för mesig för att ta såna initiativ. Därför har det bara hänt en gång när jag hade tjej hemma. På hennes initiativ. Glad

Det brukade jag också vara, men har jobbat galet mycket på det och uppenbarligen är du attraktiv då en tjej gjorde det på dig. Fixa bara en snygg stil, en ordnad frisyr och förbättra ditt game och sedan bara kör på det. Du missar alla skott du inte skjuter ;)
  • Anonym (K)

Vad som helst KAN leda till sex , men man får se hur det blir...

Varken middag eller film gör en skyldig att ha sex med någon.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (K) skrev 2020-08-06 13:18:24 följande:

Vad som helst KAN leda till sex , men man får se hur det blir...

Varken middag eller film gör en skyldig att ha sex med någon.

Det har jag aldrig sagt?....

Men antar väl att om man ställer en sådan fråga på familjeliv så kan det väl tolkas så...

Vad jag menar är: Är du inställd på att det mycket möjligt kan bli sex om du åker hem till någon på middag?

T.ex. om jag ska ut på en fika med någon för första gången, då är chansen väldigt liten att vi har sex, nästan obefintlig, som bäst en kyss. Men på en middag hemma hos mig så har jag haft sex med 5 av 5 och uppenbarligen så är det lite mer sexuellt laddat hemma. Sen undrade jag då hur ni tjejer tänker om ni går med på att åka hem till en kille på middag. Såklart så betyder det inte att man ska eller måste ligga, men är ni beredda på att så kan bli fallet?

Tänker ni tanken?
  • Anonym (K)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-08-06 14:44:06 följande:

Det har jag aldrig sagt?....

Men antar väl att om man ställer en sådan fråga på familjeliv så kan det väl tolkas så...

Vad jag menar är: Är du inställd på att det mycket möjligt kan bli sex om du åker hem till någon på middag?

T.ex. om jag ska ut på en fika med någon för första gången, då är chansen väldigt liten att vi har sex, nästan obefintlig, som bäst en kyss. Men på en middag hemma hos mig så har jag haft sex med 5 av 5 och uppenbarligen så är det lite mer sexuellt laddat hemma. Sen undrade jag då hur ni tjejer tänker om ni går med på att åka hem till en kille på middag. Såklart så betyder det inte att man ska eller måste ligga, men är ni beredda på att så kan bli fallet?

Tänker ni tanken?

De flesta gör nog det. Det vill säga ser det som en möjlighet.

Det är jättebra att du inte tycker att tjejen måste ha sex , det borde vara en självklarhet, men många tjejer jag känner har råkat ut för män ( oftast nätdejter ) som blev sura , om det blev inget sex .

Du skriver ju ?någon? i din TS och många andra än dig läser säkert tråden.
  • Anonym (U)

Jag undviker middagar och filmkväll. Varit med allt för många gånger där killen bjudit på middag och sedan funnits en förväntan att jag ska bjuda tillbaka genom att ha sex.

Att det inte räckt med mitt sällskap och et blivit sura mindre vilket gjort mig ledsen eftersom jag är seriös och absolut vill ha sex men inte känna krav att jag måste.

• Anonym (denräddemesen)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-08-06 13:08:02 följande:
    Det brukade jag också vara, men har jobbat galet mycket på det och uppenbarligen är du attraktiv då en tjej gjorde det på dig. Fixa bara en snygg stil, en ordnad frisyr och förbättra ditt game och sedan bara kör på det. Du missar alla skott du inte skjuter ;)
    Det med frisyr är kört, då jag är så tunnhårig så jag har rakad skalle. Nån peruk kanske?
  • Anonym (denräddemesen)
    Anonym (K) skrev 2020-08-06 14:57:17 följande:
    De flesta gör nog det. Det vill säga ser det som en möjlighet.

Det är jättebra att du inte tycker att tjejen måste ha sex , det borde vara en självklarhet, men många tjejer jag känner har råkat ut för män ( oftast nätdejter ) som blev sura , om det blev inget sex .

Du skriver ju ?någon? i din TS och många andra än dig läser säkert tråden.
    Finns tjejer också som blir sura om det inte blir nåt.
  • Anonym (K)
    Anonym (denräddemesen) skrev 2020-08-06 16:46:09 följande:

Finns tjejer också som blir sura om det inte blir nåt.

Lika dålig såklart.

Man är inte skyldig att ha sex mot sin vilja.

Jag skrev och tjejer för att jag är tjej och diskuterar sådant med tjejkompisar.

Men det innebär såklart inte att killar kan inte råka ut för nåt liknande.
  • Anonym (C)

Kul att du har hittat din sex hobby med tjejer!Jämför du tjejer när du har sex med olika?Typ ger poäng/fördelar och nackdelar?

• Anonym (Rödluvan)

Ja tror alltid att det leder till sex om det finns minsta attraktion. Själv har jag legat vid dessa tillfällen lite per automatik.

Har därför slutat med hemmadejter eftersom det oftast bara blir ett tillfälligt ofta mediokert ligg....

Ja och är kvinna 50+

• Mandel

Allt beror på hur det känns med personen man lagar middag ihop med.
    En normal person fattar att man läser av läget och går vidare utifrån det. 
    Har bjudit män på första dejt hemma hos mig på middag och det har varit utan sex.
    Och vi har dessa gånger inte setts mer eftersom det inte klaffat någonstans för min del när vi möts irl.
    En som det till och med var andra dejten med och som första dejten verkat vettig sa till och med rakt ut typ när han klev innanför dörren att nu förväntade han sig sex...
    Sa att det var avtändande att säga så rakt ut utan man försöker väl närma sig varandra fysiskt och läser av hur den andre reagerar.
    Min lust avtog helt efter det uttalandet. Det kändes mer som en affärsuppgörelse oavsett hur snygg och sexig han nu råkade vara.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (denräddemesen)
    Mandel skrev 2020-08-07 11:02:30 följande:

Allt beror på hur det känns med personen man lagar middag ihop med.
    En normal person fattar att man läser av läget och går vidare utifrån det. 
    Har bjudit män på första dejt hemma hos mig på middag och det har varit utan sex.
    Och vi har dessa gånger inte setts mer eftersom det inte klaffat någonstans för min del när vi möts irl.

Om man är rädd och mesig som mig då, blyg, känner attraktion men vågar inte göra nåt...
    Är man normal då? Skrattande
Svar på tråden Middag hemma=inställd på att det kan leda till sex?