Min familj tycker att min kille är tråkig
Hej!
Det är såhär att jag och min kille har varit tsm i cirka 2,5 år och vi bor tillsammans sedan 10 månader tillbaka. Vi är ganska olika då jag är väldigt känslostyrd och han är väldigt lugn. Vi små gnabbas ibland men överlag är vi båda dödskära i varandra och älskar varandra otroligt mycket. Så pass mycket att vi planerar framtiden tillsammans.
Så till problemet som jag vill ha hjälp med. Jag är väldigt nära hans familj, vi hänger där ofta då dom bor tsm i ett fint hus med pool etc samt att dom är en kärnfamilj med flera syskon, medan min familj är väldigt splittrad med skilda föräldrar, nya partners osv. Detta har gjort att vi umgås betydligt mer med hans familj än med min. Jag har alltid vetat att min kille är ganska lugn och lite tillbakadragen och bjuder oftast inte till särskilt mycket. Jag sitter oftast och skämtar och skrattar och pratar med alla i hans familj utan problem och hjälper gärna till med diverse saker.
Och idag fick jag veta att min mamma, min pappa och min lillasyster tkr att min kille ?inte bjuder till? och att min pappa typ tkr att jag förtjänar bättre och det gjorde jävligt ont att höra då jag inte har tänkt på detta och jag är van eftersom det är sån min kille är och jag gillar oftast att han är lugn och det har även min pappa å flera andra sagt tidigare. Att dom gillar honom mkt och att han är bra för mig och att de e bra att han är lugn för jag behöver någon sån då jag är helt åt andra hållet. Nu är jag bara väldigt ledsen och vet inte vad jag ska göra? Är arg på min pappa som säger saker om min partner och samtidigt vet jg vad dom menar då jag å min kille haft diskussioner om detta och då har han sagt att det är sån han är och att jag inte ska behöva ändra på honom. Och efter det har jag inte tänkt mkt mer på det då jag inte ser det som ett stort problem då han inte är så mot mig. Då är han väldigt bekväm, skämtsam, glad, pratglad etc. Vad ska jag göra?? Samtidigt vet inte mina föräldrar elr syskon om hur han är egentligen och hur vårt förhållande är. Men önska bara att han kunde va lika nära min familj och släppa till lite mer så som jag gör med hans familj. Vill ju att min familj och min kille ska tycka om varandra lika mkt som jag å hans familj tkr om varandra. HJÄLP!!!