• AstoriaGBG

Vi 40+ som väntar barn 2021

Här samlas vi unga kvinnor runt 40+ som väntar barn 2021!

Presentera gärna er själva och berätta BF datum och vilket barn i ordningen ni väntar :)

VN
  • Svar på tråden Vi 40+ som väntar barn 2021
  • cino80
    AstoriaGBG skrev 2020-08-20 14:19:17 följande:

Var precis på toa och det kom lite blod och en blodklump ca 1 cm???? inte ont i magen alls men det är väl kört!? Lite blod med klumpar betyder väl missfall i de flesta fall? Och man behöver väl inte ha ont för att få missfall?

Jag har haft blödningar de senaste 7 veckorna med blod, klumpar mm. Är i v.16 och ännu finns fostret kvar. Så håller tummarna. Det betyder inte missfall automatiskt.
  • cino80
    Kgb777 skrev 2020-08-23 22:01:47 följande:

Hej, jag är 42 blir 43 i november plussade idag. Har tre barn sedan innan, 14, 11 och 4 år. Det här kom som en chock för mig då vi bara lyckades ha sex en gång förra månaden. Vet inte hur jag ska göra... Vad det finns för risker osv när jag nästan är 43.

Känns som en fullträff! Låga odds för att bli gravid över huvudet taget och sen på ett försök. Bra jobbat! Finns risker med själva graviditeten, men det brukar mödravården ha koll på. Sen är det ju risken för kromosonfel. Men det kan man kolla med Nipt-test numera. :)
  • Kgb777

Usch mår inte alls bra, illamående och yr. Tycker att det är värre den här gången, vet inte om det beror på åldern. Hur mådde ni andra i början? Känner ni skillnad när ni är gravida o äldre?

• AstoriaGBG

Så konstigt det här.. skulle på inskrivning i måndags när jag trodde jag var i vecka 8+0. Först gjorde bm ett vanligt ultraljud, vi såg båda 2 hjärtslagen men hon sa att jag Max kunde va i vecka 6+4 - 7+0. Så sa hon att hon skulle veen annan bm göra ett vaginalt ultraljud så kanske de Linda se tydligare. 5 min efter det vanliga ultraljudet görs vaginalt ultraljud. Då säger den bm att hon inte ser hjärtslag men att det kan va för tidigt. Det vaginala visade mycket sämre bilder konstigt nog!?

Det vanliga ultraljudet visade både hjärtljud och tydligare bilder på fostret. Fattar ingenting :( så jag skulle komma tillbaka 2 v senare för nytt ultraljud..

någon som varit med om liknande??

Jag har gravsymptom som svagt illamående, molvärk då och då. Extremt trött, varma ömma bröst och magen har börjat puta, håret har blivit fetare som med mina tidigare graviditer. Och gravtesten kan inte bli starkare positivt.

VN
  • Mozzarella77

Hej,
    är 43 år, har två barn från mitt förra förhållande, dotter 16 år och son 12 år. Har försökt bli gravid i ca1,5 år, blev gravid i april men slutade i missfall, och nu plussade jag denna veckan, bör nu vara i 4+4 och BF 3.5.2021.
    Jag är sjukt nervös för att få missfall igen, i den här åldern är ju risken så stor.
    Har bokat in privat gynekolog besök + tidigt vul till om två veckor, då borde man kanske redan kunna se hjärtat trodde gyn.
    Har mått mer illa denna graviditet, redan innan BIM. Drar även starkt i ljumskarna. Brösten lite större, men inte ännu så ömma som de kommer att bli om allt går vägen.

• Mozzarella77
    AstoriaGBG skrev 2020-08-28 09:09:46 följande:

Så konstigt det här.. skulle på inskrivning i måndags när jag trodde jag var i vecka 8+0. Först gjorde bm ett vanligt ultraljud, vi såg båda 2 hjärtslagen men hon sa att jag Max kunde va i vecka 6+4 - 7+0. Så sa hon att hon skulle veen annan bm göra ett vaginalt ultraljud så kanske de Linda se tydligare. 5 min efter det vanliga ultraljudet görs vaginalt ultraljud. Då säger den bm att hon inte ser hjärtslag men att det kan va för tidigt. Det vaginala visade mycket sämre bilder konstigt nog!?

Det vanliga ultraljudet visade både hjärtljud och tydligare bilder på fostret. Fattar ingenting :( så jag skulle komma tillbaka 2 v senare för nytt ultraljud..

någon som varit med om liknande??

Jag har gravsymptom som svagt illamående, molvärk då och då. Extremt trött, varma ömma bröst och magen har börjat puta, håret har blivit fetare som med mina tidigare graviditer. Och gravtesten kan inte bli starkare positivt.

Låter konstigt! Hoppas du får tydliga hjärtljud nästa gång!
  • AstoriaGBG

Var på ultraljud idag då jag skulle varit i vecka 8-9. Men bm sa att jag Max kunde va i vecka 6+0 vilket inte kan stämma :( hon såg inget fel och sa att det kunde va tidigt och att det var därför man inte såg hjärtljuden. Men om jag utgår från när jag fick plus på stickan vilket var för en månad sedan. Ska tillbaka på tisdag nästa v och få abortpiller om det inte kommit ut av sig självt :( hoppar ur tråden men hoppas kunna hoppa in inom snar framtid igen...

• Stefania77

Hej alla ni!

Har fyllt 43 och fick plus häromdagen.

Hade ett missfall för exakt 2 år sedan och en dotter född 2010.

Barnet jag väntars far är 56 år så vi hade alla odds mot oss.

Vi har inte varit tillsammans så länge , men vi gjorde ett försök i juli som resulterade i absolut ingenting.

Jag kände då omedelbart att jag nog inte hade så många försök på mig så jag googlade runt och fann att Clomid ( jag bor i Frankrike, vet inte vad det svenska motsvarande medikamentet heter men jag ska kolla upp det) kunde hjälpa att få en bättre ägglossning. )Sagt och gjort, bad min gynekolog skriva ut det. Och pang, jag blev gravid på första försöket.

Jag kan och vågar ABSLOUT inte tro att detta kommer gå vägen.

Men, under tiden så ska det bli intressant att följas åt här.

• Stefania77
    Patricia4 skrev 2020-08-19 10:25:34 följande:

Hej är gärna med här :)

45 år , väntar barn nr 5 . Bf 19 april .

Hoppas så få behålla detta barn . Är rädd då missfallsrisken är så hög i min ålder .

Spànnande!;) Blev du gravis utan IVF?
  • Patricia4
    Stefania77 skrev 2020-09-14 10:34:41 följande:

Spànnande!;) Blev du gravis utan IVF?

T

Hej

Ja jag blev gravid utan ivf . Nu i v11 :)
  • Blgebo

Är 40, bor i Borlänge, väntar sjätte barnet. Jobbar som barnmorska.

Inte haft sex sedan i våras, men i augusti fick vi till det tydligen????

Alltid blivit gravid lätt, och inga missfall, så jag hoppas det går vägen. Men det är låååååång väg kvar... Bf 27/5

• Patricia4
    Stefania77 skrev 2020-09-25 10:01:39 följande:

Fan, fick missfall igàr. Det var vàntat. Men àr àndà besviken.

Beklagar ! Så sorgligt :(
  • relunivi

Hej!

Ansluter mig ödmjukt till denna gruppen :)
    Är 41 år och väntar barn nr 5, bf 4 juli.
    Var på VUL igår för att se så "ärtan" ligger rätt och helt plötsligt känns det väldigt på riktigt :)

• Blgebo

Blir ingen bebis. Skulle göra nipt idag. Tvillingar, missed abortion, så hamnade på gyn och får göra ett avbrytande. V12.

• Rickis80

Hej! Jag ansluter mig här också. Jag är 40 år och har en son som fyller 7 år december. Gjorde avbryt av graviditet 1 juni i v 17+6 pga av kromosom avvikelse. Nu är jag gravid igen i vecka 6+0 och jag hoppas verkligen att detta kommer att gå bra. Jag ska få göra nipt test i vecka 10. Jag otroligt orolig att få samma besked som förra gången och vet inte hur jag ska orka gå igenom en sen abort igen.

• isabelle81

Hejsan! Vill gärna vara med här :) Plussade idag och bara v 4+1. Barn nr 5 och graviditet nr 7, ett tidigt missfall -18 och en ofostrig graviditet okt -20. Önskar av hela mitt hjärta att detta går vägen!! Blir 40 om 6 månader :)

Gravid med femman :)
  • isabelle81

Glömde: BF 26/8 :) En av mina flickor fyller 14 tidigare samma månad och den lilla blir 2 år i maj. Killarna blir 11 resp19 år :)

Gravid med femman :)
  • surtanten

Hej

Hänger på här, 40 år väntar fjärde barnet. Är i v 6+0 idag, varit gravid 2 ggr tidigare men avbröt pga kromosonavvikelse, en i v18+0 (fruktansvärt!) och andra i v 12+6 (i maj).

Har tyvärr fått en blodblandad flytning nu senaste dagarna och tvivlar på att jag har något levande kvar där inne.. ringde gyn igår men de gör ingenting så jag får bara avvakta till v 8 då man kan boka ett privat ultraljud. Är inbokad till MVC 4 januari, kanske de kan göra en koll då. Annars har de lovat mig NiPt i v 10 så då göra ju ett ultraljud. Känns sjukt att bara gå och vänta. Känner mig inte heller särkilt gravid, varit lite illamående och trött men inte nu längre. Är lite svullen över magen och lite molvärk.

Svar på tråden Vi 40+ som väntar barn 2021