• EbSmith

Kan man bära denna när man är 30+?

Har inte uppdaterat min garderob på väldigt länge, särskilt inte finkläderna. Ska nu på en mingel-grej med familj och vänner och funderar på att ha denna, men vet inte om jag ser patetisk ut med tanke på att jag köpte den innan barn i 20-årsåldern och nu är jag 35. Kan jag få en ärlig åsikt?

• Svar på tråden Kan man bära denna när man är 30+?
  • Anonym (Kärring mot strömmen)

NEJ. Ingen ska ha den där klänningen på sig, någonsin, i någon som helst ålder.

• Anonym (Linna)

Den kan du absolut ha. Du har kroppen som gör att den sitter snyggt på dig. Blir lite avis ;)

• Aurora Borrealis

Gillar den inte. För vulgär. Har inget med ålder att göra. Geopardmönster ser billigt ut på de allra flesta. Och det där snittet blir för tacky. Ingen ska bära den, håller med ovanstående som skrev det här ovanför. Möjligtvis en svettig gammal glamormodell från 90-talet skulle kunna ha den, typ Pamela anderson eller "Jordan" med gigantiska silikonbröst. Inget plagg att ha mingel. OM du någonsin måste bära den så ha den som strandplagg.

• Anonym (Runt 35? Nej.)

Det där mönstret passar inte riktigt när man är 35. Men inte för att du är för gammal. Tvärtom. Vänta helst 10- 15 år innan det.

Leopardmönstrat (Samt zebra och tiger osv) är något som skriker "Klimakterietant". För att bära upp plagget skall du:

A) Vara en klimakterietant
    B) Vara full
    C) Gilla pojkar/unga män som är mellan 16-22   
    D) Ha minst 20kgs övervikt

Du fallerar åtminstone på 2 av de där punkterna, A samt D. Förmodligen de övriga två med.

Så nej, du kan inte bära den.

• Anonym (Den duger)

Klänningen gör sig nog bättre på en kurvig 50-åring än på en slank 30-åring. Om det vore en tillställning där det var viktigt att göra ett gott första intryck hade jag avrått, men jag tycker inte att du måste förnya garderoben i all hast bara för att mingla med nära och kära.

• EbSmith

Okej, tack för er input! Drar slutsatsen att jag fortsätter leta efter nåt mer neutralt :D

• hawthorne

Ärligt?

Jag tycker att det sur ut som en parodi på Wilma ur filmen Familjen Flinta.

Leopardmönstrat kan vara tacky eller flashy, det  här är bara tacky och passar kanske en 12-åring på maskerad.

• mammabitch

Gillar DU klänningen?

Då så, om du fyllt 30 så borde du kunna bortse från vad andra tycker och välja det du själv gillar : )

• Anonym (Runt 35? Nej.)
    mammabitch skrev 2020-08-15 08:26:34 följande:

Gillar DU klänningen?

Då så, om du fyllt 30 så borde du kunna bortse från vad andra tycker och välja det du själv gillar : )

Där har du en poäng, och det är mer än en floskel. Trivs man själv i sina kläder så tror jag det syns och man ser bättre ut. Inte så att en sopsäck blir fin bara för att man trivs i den, så stark effekt har det inte, men den blir mindre ful.
  • Anonym (Flinta)

Tyvärr för mycket Flintstones över den, hade passat på maskerad.

• Aniiee

Gud, nej, du är minst 30 år för ung för den......

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Anonym (M)

Om jag (50+ i ålder och 20+ i kilon) skulle få för mig att åka på kryssning med Ålandsbåt så hade jag kunnat ha den där Skrattande Men du är alldeles för ung och har för snygg kropp, så du kan absolut hitta något bättre!

• Mandel

Modellen är skapligt ok på dig dock lite strandvarning, men mönstret är inget jag någonsin skulle vilja ha i någon form.

Tycker allt i djurmönster ser billigt ut...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Kan man bära denna när man är 30+?