• mimssans

Jobbefråga

Hej

Jobbar som skolsköterska på en skola och har sagt upp mig. Var sjysst o ställde upp på o jobba tre månader. sa upp mig för två mån sen just för jag ska hinna lära upp den andra o nu har jag em månad kvar o jobba. men jag har bara en månads uppsägningstid. Man blir behandlad som skit och ingen säger hej osv. Jag har ingen lust att gå tillbaka till jobbet då jag sagt att jag kan jobba till 4e sept. Jag har det skriftligt på papper. Funderar på o sjukskriva mig o vabba lite. Känner mig som världens elakaste men den chefen har bränt ut mig totalt och jag måste få tid o landa....

Suck vad hade ni gjort .....

• Svar på tråden Jobbefråga
  • Steven01

Lämna snyggt. Du har allt vinna på att vara den större personen och hålla det kommit överens om. Bit ihop och kämpa.

• Anonym (Anonym)

Bete dig som en vuxen och stå för ditt ord, kanske? Jag förstår känslan men du vinner inget på att fejka sjukskrivning och vab.

• mimssans

Ja kanske de är rätt. Bara de att chefen kommer överrösa en med uppgifter o säga ut den sista musten ur en till max. O jag har inte lust att jobba där när man är den enda på hela stället som nte blir medbjuden till lunch o man e sjysst o ställer upp o jobbar extra utöver uppsähningstis så får man bara skit tillbaka. Vet att jagaldrig kommer få ett tack ändå. Men de är som ni säger kanske bättre o inte sänka sig rill deras nivå

• Bibbidi

Bit ihop. Det är bara några veckor. Rektorer och chefer pratar med varandra. Om du sköter det osnyggt det sista nu så kan du inte bli förvånad ifall rektorn kommer sprida vidare det sen till sina kollegor och andra chefer. Du kan få svårt med nytt jobb i framtiden ifall ryktet sprids. 

Bit ihop. Köp en kalender där du räknar ner varje dag med ett kryss och där du unnar dig något extra i slutet av varje vecka som en belöning och något du kan se fram emot. 

Svar på tråden Jobbefråga