• Anonym (Jag är nyfiken)

Har du varit otrogen i en seriös relation?

Jag undrar hur vanligt otrohet är i en djupare och seriös relation.

Om det är någon skillnad mellan män och kvinnor.

Om du varit/är otrogen, varför har du valt det?

Finns det något din partner hade kunnat göra annorlunda för att du inte skulle vara otrogen? (Obs- skyller inte på partnern, men är intresserad av att veta/förstå om det funnits problem i relationen).

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du varit otrogen i en seriös relation?
  • Anonym (Hur)
    Anonym (otrogen man) skrev 2021-03-01 17:54:15 följande:

Kanske för att jag är snäll, respektfull med mycket kärlek

Jag älskar närhet, värme, ömhet kramar osv

men jag gillar också kravlös sex

Svartsjuka finns inte hos mig

vill min kvinna ha sex med någon annan

skulle jag tycka det var upphetsande och helst göra det tillsammans

Så du har lyckats hitta kvinnor som är polygama ?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (gösses)
    Anonym (otrogen man) skrev 2021-03-01 17:54:15 följande:
    Kanske för att jag är snäll, respektfull med mycket kärlek
    Jag älskar närhet, värme, ömhet kramar osv
    men jag gillar också kravlös sex

Svartsjuka finns inte hos mig
    vill min kvinna ha sex med någon annan
    skulle jag tycka det var upphetsande och helst göra det tillsammans
    Eller hur.... det är snarare så att du klarat dig för att din partner inte vet om vad du pysslar med. Men prova med att säga som det är till henne så får du se om hon håller med dig om att du är så respektfull och snäll?

Det är väl klart att "svartsjuka inte finns inom dig" när du är den som sätter spelreglerna för ert förhållande lite som det passar dig för stunden och utan din partners vetskap. Det är ju lätt att vara givmild när man går bakom ryggen på andra.
  • Anonym (gösses)
    Anonym (H) skrev 2021-03-01 19:46:47 följande:
    Asså tror knappast de som har en affär gör det för de vill förnedra någon annan. De är helt i sin egna värld kan jag lova och har känslor av både skuld och skam även om många inte tror det. Iaf normala människor som har en enstaka affär under livet eftersom de faller för någon annan.
    Spelar det någon roll vad de vill och tänker, om de känner skuld och skam eller inte? I slutändan är väl vad de GÖR som räknas för den som blir bedragen?

Killen som snor din plånbok är förmodligen inte heller ute efter att såra och förnedra dig, men du bli ju sårad och förnedrad oavsett, eller hur?
  • Anonym (Man)
    Anonym (...) skrev 2021-02-24 19:38:21 följande:
    Jag slösar inte min tid. Jag är med mannen jag vill vara med! Är det inte för livet så får det vara så men jag vill vara med mannen jag älskar här och nu!

Jag ser allt som är perfekt för mig i denna man! Att han är ett svin mot sin familj tänker jag sällan på! Då tänker jag nog mer på min roll i det hela...

Jag vet att han inte skulle göra samma sak mot mig. Han avskyr tanken på att vara på två ställen samtidigt och kommer inte sätta sig i den sitsen igen. Jag vet att han talar sanning när han säger så.
    Min fru var i samma sits som dig. Hon var älskarinna åt en femton år äldre man när hon var mellan 25 och 30. Hur gammal är du?
  • Anonym (...)
    Anonym (Man) skrev 2021-03-02 11:38:18 följande:

Min fru var i samma sits som dig. Hon var älskarinna åt en femton år äldre man när hon var mellan 25 och 30. Hur gammal är du?

Jag är äldre än vad din fru var...
  • Anonym (Man)
    Anonym (...) skrev 2021-03-02 17:37:21 följande:

Jag är äldre än vad din fru var...

Ok. För henne var det första partnern. Du har väl hunnit med någon förut då.
  • Anonym (Signatur)

Har verkligen så många varit otrogna? Det är osannolikt.

Varför ligger förresten inte den här tråden i forumet för otrohet? Det passar bättre där än här i det allmänna forumet för sex & sånt.

• Jonnynilsson

Nej det har jag aldrig varit. Men mitt ex var otrogen sista halvåret av vår relation fick jag reda på ett år efter separationen.

• Anonym (...)
    Anonym (Man) skrev 2021-03-03 12:18:18 följande:

Ok. För henne var det första partnern. Du har väl hunnit med någon förut då.

Det har jag... Jag har mina barn och är klar med den biten. Med den här mannen vill jag njuta av ett liv fyllt av glädje och närhet i vardagen, vi ska inte skaffa några gemensamma barn.
  • Dirtyminded

Att ge efter för sina njutningar men samtidigt riskera att såra någon är ju ett svårt dilemma!

Visst kommer det, iaf vid längre otrohetsaffärer, nästan alltid in någon form av känslor i bilden, men man måste ju faktiskt också skilja på kärlek/djupa känslor och... vild, spännande, porrig sex och det där pirret i magen som är i princip omöjligt att uppnå i ett förhållande där vardagsmiddag, disk, barnens träning, läxor, byte av tvättmaskin, etc etc, tar upp alltför stor del.

Det är ju, i mina ögon, sällan i börja av ett förhållande, under förälskelsen, som man är otrogen?

I mitt fall så var förhållandet fantastiskt då, för 11 år sedan. Sexet var hett, spännande, lite så där extra dirty som jag vill ha det och allt var allmänt fantastiskt.

Det är svårt att sätta fingret på NÄR sånt där förändras, och även om man VET att man ska ?vårda? sitt förhållande så är det inte helt enkelt.

Sexet dog i samband med att vi hade svårt att få barn. Det blev en ?tillverkningsrutin? och när det väl funkade så gick det inte att vrida tillbaka. Iallafall inte till hur det var, trots att vi har försökt. Visst, det blir lite missionären då och då, men det där vilda... det experimenterande, de porriga sms:en, tuttbilderna... nä, det känns bara konstlat nu. Tyvärr!

Så... de gånger som tillfället uppenbarat sig... chansen att få lite uppmärksamhet, att få sväva iväg i en fantasi på mess eller chatt, att veta att man fortfarande kan hetsa upp en tjej tills hon måste låsa in sig och smeka sig samtidigt som hon läser mina mess... För att inte tala om de gånger man får till en hemlig dejt... någonstans där ingen känner oss, ingen vet... och som kanske slutar med ett hett knull i ett hotellrum eller på en restaurangtoalett...

DET är jävligt tändande!

Och det gör även MIG gladare i min vardag. Och på så sätt, faktiskt också min sambo... fast hon naturligtvis inget vet.

Men om det nu känns så, lämna då säger den som håller moralen högt.

Hm... ja... bryt upp familjen, slit upp barn från skola och kompisar, strukturera om hela livet, som i sig inte är dåligt, bara... inte så spännande. För vad? Är det säkert att något annat är bättre? Nja...

Så... jag kanske är hemsk, och vem vet, kanske det finns en chans att sexlivet blir bättre igen... men tills dess, så har jag gärna en spännande affär vid sidan av...

Och om jag fick veta att min sambo gjort samma sak... så hade det gjort mig ASKÅT! ???????

• Anonym (gösses)
    Dirtyminded skrev 2021-03-09 00:26:39 följande:

Att ge efter för sina njutningar men samtidigt riskera att såra någon är ju ett svårt dilemma!

Visst kommer det, iaf vid längre otrohetsaffärer, nästan alltid in någon form av känslor i bilden, men man måste ju faktiskt också skilja på kärlek/djupa känslor och... vild, spännande, porrig sex och det där pirret i magen som är i princip omöjligt att uppnå i ett förhållande där vardagsmiddag, disk, barnens träning, läxor, byte av tvättmaskin, etc etc, tar upp alltför stor del.

Det är ju, i mina ögon, sällan i börja av ett förhållande, under förälskelsen, som man är otrogen?

I mitt fall så var förhållandet fantastiskt då, för 11 år sedan. Sexet var hett, spännande, lite så där extra dirty som jag vill ha det och allt var allmänt fantastiskt.

Det är svårt att sätta fingret på NÄR sånt där förändras, och även om man VET att man ska ?vårda? sitt förhållande så är det inte helt enkelt.

Sexet dog i samband med att vi hade svårt att få barn. Det blev en ?tillverkningsrutin? och när det väl funkade så gick det inte att vrida tillbaka. Iallafall inte till hur det var, trots att vi har försökt. Visst, det blir lite missionären då och då, men det där vilda... det experimenterande, de porriga sms:en, tuttbilderna... nä, det känns bara konstlat nu. Tyvärr!

Så... de gånger som tillfället uppenbarat sig... chansen att få lite uppmärksamhet, att få sväva iväg i en fantasi på mess eller chatt, att veta att man fortfarande kan hetsa upp en tjej tills hon måste låsa in sig och smeka sig samtidigt som hon läser mina mess... För att inte tala om de gånger man får till en hemlig dejt... någonstans där ingen känner oss, ingen vet... och som kanske slutar med ett hett knull i ett hotellrum eller på en restaurangtoalett...

DET är jävligt tändande!

Och det gör även MIG gladare i min vardag. Och på så sätt, faktiskt också min sambo... fast hon naturligtvis inget vet.

Men om det nu känns så, lämna då säger den som håller moralen högt.

Hm... ja... bryt upp familjen, slit upp barn från skola och kompisar, strukturera om hela livet, som i sig inte är dåligt, bara... inte så spännande. För vad? Är det säkert att något annat är bättre? Nja...

Så... jag kanske är hemsk, och vem vet, kanske det finns en chans att sexlivet blir bättre igen... men tills dess, så har jag gärna en spännande affär vid sidan av...

Och om jag fick veta att min sambo gjort samma sak... så hade det gjort mig ASKÅT! ???????

Så kontentan av det du säger är... så länge man är 100% med sitt förhållande så kan man vara trogen, men så fort minsta lilla missnöje kommer in i bilden så behöver man inte vara trogen längre?

Tja, om man har den inställningen så är det kanske bäst att inte gå in i något längre förhållande öht utan hålla sig till kravlös knullande och byta ofta för att hålla spänningen uppe för inget förhållande kommer ju någonsin vara lika spännande år efter år.

Att snacka om att du skulle vara ok med att din partner knullade andra är totalt ointressant. Det du gör mot henne kommer bedömas efter HENNS kriterier och värderingar inte dina. 
  • Anonym (Ross)

Tjejen tyckte jag var otrogen men vi hade ett uppehåll då så jag tycker inte det räknas. Det blev en del diskussioner om detta då.

Svar på tråden Har du varit otrogen i en seriös relation?