• attmanalltidskaoroasig

Hur kan jag vara positiv på Kokain?

Hej!

Den 11/7 tog jag amfetamin och kokain. Tre dagar senare den14/7 tog jag "bara" amfetamin. 16/7 fick jag Lorazepam av min läkare som jag bara tog en samma dag alltså den 16/7. Har där efter fått börja lämna salivprov.

Den 27/7 lämnade jag första salivprovet (då de tyckte det var för tidigt att börja testa mig tidigare då jag i vilket fall skulle vara positiv) och idag fick jag provsvaret som säger att jag den 27/7 var positiv på Kokain och benso. Bensot kan jag förstå då det kan sitta i 30 dagar men kokainet 16 dagar efter senaste intag? Har alltså inte rört något knark sen den 14/7 och då var det Amfetamin. Är nu väldigt misstrodd även fast jag vet att jag inte rört något knark sen den 14 juli. Någon som har en susning om detta? Kan salivproven ge fel utslag? Någon som varit med om något sånt här?

• Svar på tråden Hur kan jag vara positiv på Kokain?
  • Mackan1978

Rent ut sagt, det är nog dags att tänka på att sluta med skiten..

• pepsimax
    attmanalltidskaoroasig skrev 2020-08-19 17:07:59 följande:

Hej!

Den 11/7 tog jag amfetamin och kokain. Tre dagar senare den14/7 tog jag "bara" amfetamin. 16/7 fick jag Lorazepam av min läkare som jag bara tog en samma dag alltså den 16/7. Har där efter fått börja lämna salivprov.

Den 27/7 lämnade jag första salivprovet (då de tyckte det var för tidigt att börja testa mig tidigare då jag i vilket fall skulle vara positiv) och idag fick jag provsvaret som säger att jag den 27/7 var positiv på Kokain och benso. Bensot kan jag förstå då det kan sitta i 30 dagar men kokainet 16 dagar efter senaste intag? Har alltså inte rört något knark sen den 14/7 och då var det Amfetamin. Är nu väldigt misstrodd även fast jag vet att jag inte rört något knark sen den 14 juli. Någon som har en susning om detta? Kan salivproven ge fel utslag? Någon som varit med om något sånt här?

Nej det låter omöjligt, om du inte snortat och glömt vid ett senare tillfälle, tagit enorma mängder eller förvarat lorazepam eller amfetamin där du haft kokain (eller hackat med samma sak eller liknande) Eller har fel på njurarna. eller tagit något som reagerar som kokain på test.

Be om analys istället nästa gång.
  • attmanalltidskaoroasig
    pepsimax skrev 2020-08-19 20:44:52 följande:

Nej det låter omöjligt, om du inte snortat och glömt vid ett senare tillfälle, tagit enorma mängder eller förvarat lorazepam eller amfetamin där du haft kokain (eller hackat med samma sak eller liknande) Eller har fel på njurarna. eller tagit något som reagerar som kokain på test.

Be om analys istället nästa gång.

Salivprov är analys. Kan de skrivit fel på provsvaret?
  • pepsimax
    attmanalltidskaoroasig skrev 2020-08-20 10:08:37 följande:
    Salivprov är analys. Kan de skrivit fel på provsvaret?
    Ja okej, jag har inte koll på hur pass starkt saliv räknas jämfört med blod, men jag hade ändå begärt båda två. 

Känns konstigt att de skulle skriva fel, men känns även konstigt att du skulle vara positiv om du inte tagit det närmre i tid.

Längsta jag sett positivt är benso, som testade positivt i en månad efter avslut. Gick inte att få sköterskorna att tro på att jag faktiskt inte tog benso längre. Men kokain är ju inte en sån drog.

Fråga på flashback om du vill ha fler svar.
Svar på tråden Hur kan jag vara positiv på Kokain?