Anonym (Ångest) skrev 2020-08-22 12:43:40 följande:
Tack för dina tankar, det är mycket så här jag tänker också.
Du skriver att du varit inlagd, har det varit under en längre period? Hur skulle du säga att det har påverkat dina barn och er relation? (Svara inte om det är för känsligt)
Förstår jag rätt när jag uppfattar det som att om du skulle kunna göra om dina val så hade du valt att inte behålla med tanke på barnen? Alltså, att du tycker att det hade varit mer rätt mot barnen att inte låta dem födas? Även om du själv inte hade velat vara utan dem?
Tack, kanske pm:ar jag dig senare.
Förlåt för segt svar!
Ja, jag har varit inlagd många gånger, flera månader åt gången... Det har varit jättetufft för ungarna så klart, men jag vill ändå påstå att vi har en väldigt bra relation; de vänder sig allihop till mig så fort de har problem med nåt, och vi kan verkligen prata om allt. Sen vet jag ju inte med 100 % säkerhet om det bara är jag som inbillar mig att det är så här, men de uttrycker ofta själva att de kan prata med mig om allt; att de älskar mig, att de älskar att hitta på saker med mig, osv, och även andra i min omgivning påpekar ofta vilken bra relation vi verkar ha. (Menar inte att slå mig för bröstet här; jag vill bara verkligen förmedla att just den här aspekten på det hela - ens relation med barnen - inte behöver gå åt skogen "bara" för att man dras med psykisk ohälsa.)
Precis så som du har uppfattat det är det. Jag skulle aldrig - aldrig i livet!! - vilja vara utan mina barn, men samtidigt så undrar jag allt som oftast om det var egoistiskt/fel av mig att skaffa dem. De har inte haft det lätt med mig som mamma :(
Jag förstår och tror (sorgligt nog) på ditt beslut till 110 %. Jag förstår hur ont det måste göra, och hur hemskt det måste kännas (vi verkar ha ganska lika syn på abort), men samtidigt tror jag att du tänker helt rätt. Vi lider (som jag förstod från ett av dina inlägg) av samma jävla sjukdom du och jag, men jag har varit relativt förskonad från faktiska psykoser i samband med episoder. Ändå har det varit alldeles tillräckligt tufft för mina barn som det har; jag kan bara tänka mig vilken dimension som hade lagts på om jag dessutom varit psykotisk i deras närvaro... jag menar verkligen, verkligen inte att lägga sten på börda här, utan bara säga att jag tror att du tänker helt rätt, och att även om det känns förfärligt med abort så gör det dig i det här fallet till en väldigt fin och osjälvisk människa, snarare än tvärtom.
All kärlek - och berätta gärna hur det går