Epileptiker; Keto?
Jag förväntar mig inge svar men...frågar ändå så får jag helt enkelt hoppas. Jag har epilepsi och Nu var det ett tag sedan jag var gravid men jag minns att tiden som gravid var lite jobbig i början, 4 månader gravid och jag fick mitt första hemska anfall på länge (har inte haft ett major anfall sen dess, men har haft pyttesmå anfall och har flera av dem varje dag). Anledningen till att jag fick anfall då var för att jag hade spytt upp min medicin vilket menas att medicinen inte riktigt hade suttit sig fast i blodcirkulationen typ. Vad jag än åt - spydde jag upp skiten. Jag kunde spy bara av att känna lukten av något som egentligen inte var äcklig...Jag spydde mycket helt enkelt. Jag vill så gärna ha ett till barn och jag och min sambo planerar för barn #2. Men jag är rädd, för tänk om jag skulle spy upp min medicin sådär igen och få fler anfall? Därför så frågar jag...vad kan jag göra för att inte spy under min graviditet? Någon diet? Keto diet har jag hört ska få epilepsin att försvinna men jag kan få anfall ändå då jag spyr upp medicinen.
Hjälp?