Corona - Kvinna, hur har det påverkat dig och din partner?
Jag och min man jobbar båda hemma sen i mars, det börjar seriöst bli jobbigt och vi går varandra på nerverna`mer och mer, hur är det för er andra ? Har det påverkat er ?
Jag och min man jobbar båda hemma sen i mars, det börjar seriöst bli jobbigt och vi går varandra på nerverna`mer och mer, hur är det för er andra ? Har det påverkat er ?
Jag ÄLSKAR att vi båda är hemma så mycket. Vi äter frukost och lunch tillsammans, tar promenader med hunden, har mer energi till barnen när de kommer hem från skolan, tar snabbisar på dagarna. Jag har svårt att se mig själv i en relation där man irriterar sig på sin partner för att man umgås mycket. Vi älskar att vara tillsammans. Vi tar såklart tid för oss själva ibland, men ärligt talat så har vi inget stort behov av det och saknar varandra om det är mer än en dag. Kompisar pratar om hur skönt det är när partnern är iväg en helg, jag skulle själv inte vilja vara med någon som njuter av att bli av med mig även om det bara är för en natt. Har varit tillsammans i 13 år.
Ja avskyr det. Under den här perioden har ja upptäckt massa negativa saker som ja har svårt att stå ut med. En sak är att hen smaskar så jäkla högt när hen äter, och det stör ja mig på enormt mycket.
Inte alls. Vi är som vanligt. Maken jobbade hemma ett tag och då var det trevligt. Nu jobbar han inte hemma längre och det är också trevligt och bättre för honom.
Jag ÄLSKAR att vi båda är hemma så mycket. Vi äter frukost och lunch tillsammans, tar promenader med hunden, har mer energi till barnen när de kommer hem från skolan, tar snabbisar på dagarna. Jag har svårt att se mig själv i en relation där man irriterar sig på sin partner för att man umgås mycket. Vi älskar att vara tillsammans. Vi tar såklart tid för oss själva ibland, men ärligt talat så har vi inget stort behov av det och saknar varandra om det är mer än en dag. Kompisar pratar om hur skönt det är när partnern är iväg en helg, jag skulle själv inte vilja vara med någon som njuter av att bli av med mig även om det bara är för en natt. Har varit tillsammans i 13 år.
Fåniga svar....
Jag jobbar i sjukvården så pandemin har påverkat oss extremt mycket. Jag jobbar extremt mycket övertid, extremt långa arbetspass. Jag har inte fått semester än. Jobbar fortfarande varannan helg mot normala var tredje.
Nu väntar dessutom ovissheten vilken personal som ska sägas upp på grund av de enorma besparingar sjukvården måste göra pga corona-pandemin.
Så hur har det påverkat oss?
Extremt mycket.
Vi har haft flera sjukfrånvaroperioder under våren och nu efter terminsstart. Min man jobbar hemifrån och att sysselsätta ett till två barn som är pigga men har lite hosta i en relativt liten lägenhet utan att störa pappan som jobbar har varit ett elände. Jag har blivit trött och sur. Anledningen till att jag har måst ta all vabb är att jag också har haft småsymptom och alltså ändå inte fått gå till jobbet. Nu är barnen äntligen i skolan men jag är sjuk. Så vansinnigt uttråkad och är inte så kul att leva med.