• Anonym (Nyfiken)

Nån som blivit avslöjad men fortsatt ändå?

Hej

Jag kom på ett ex med att vara otrogen. Hon lovade dyrt och heligt att det var mig hon ville ha och att det bara var ett misstag på fyllan.

Jag förlät henne men kom på henne igen efter 5 månader med samma man. Då åkte hon såklart ut.

Har du gjort likadant som hon nångång...?

Jag är nyfiken på hur vanligt det är att otrogna personer fortsätter vara otrogna trots att de blivit avslöjade...varför lämnar man inte sin partner isf??

• Svar på tråden Nån som blivit avslöjad men fortsatt ändå?
  • Anonym (japp)

Man fortsätter för man vet att den andra redan har förlåtit och är så dum så han/hon stannar kvar.

Då fortsätter man att vara otrogen.

Så enkelt är det.

• Anonym (Xylofon)

För att man kan...

Man är "säker" eftersom man redan tagit konsekvenserna av det en gång och det hände inte så mycket. Då vet man att det "inte var så farligt" och kan tryggt lalla vidare med sina äventyr.

• Anonym (Nyfiken)

Det finns alltså noll och inget samvete alls mot sin partner...

Talar ni av egen erfarenhet?

• Friger
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-08-28 13:41:15 följande:

Nä, samvetet är rätt töjbart. Enda rädslan är egentligen för att bli påkommen.

Din tjej verkar ju ha känslor för den andre killen. Tror det är vanligare bland tjejer att vara känslomässigt otrogen.

För egen del är det sex jag vill ha. Vill inte ha några känslor eller drama. Jag jagar ständigt efter nya tjejer att "sätta på", gillar jakten, gillar spänningen. Har inte några längre affärer utan det är mestadels nya träffar.

Vet att det jag gör är fel, och att jag är en hemsk människa. Jag har lärt mig leva med den tanken.
  • Anonym (Singel)
    Friger skrev 2020-08-28 14:00:59 följande:

Nä, samvetet är rätt töjbart. Enda rädslan är egentligen för att bli påkommen.

Din tjej verkar ju ha känslor för den andre killen. Tror det är vanligare bland tjejer att vara känslomässigt otrogen.

För egen del är det sex jag vill ha. Vill inte ha några känslor eller drama. Jag jagar ständigt efter nya tjejer att "sätta på", gillar jakten, gillar spänningen. Har inte några längre affärer utan det är mestadels nya träffar.

Vet att det jag gör är fel, och att jag är en hemsk människa. Jag har lärt mig leva med den tanken.

Nyfiken på hur detta går till, vet de kvinnor du träffar att du är upptagen och att du bara är ute efter ons?
  • Friger
    Anonym (Singel) skrev 2020-08-28 14:22:44 följande:
    Nyfiken på hur detta går till, vet de kvinnor du träffar att du är upptagen och att du bara är ute efter ons?
    Tja, det är inget jag flaggar med. Men får jag frågan så är jag öppen om saken. Verkar som dom som har hög moral och tycker sådant är viktigt ställer frågan. Då är det bättre att få ett "gris" kastat i ansiktet direkt i början än att det kryper upp senare. Då kan dom ta det personligt på ett annat sätt. Som sagt, jag vill inte ha något drama.

Ja, det är väldigt uppenbart att det bara handlar om lek. Inget förhållande.
  • Anonym (Singel)
    Friger skrev 2020-08-28 14:35:07 följande:

Tja, det är inget jag flaggar med. Men får jag frågan så är jag öppen om saken. Verkar som dom som har hög moral och tycker sådant är viktigt ställer frågan. Då är det bättre att få ett "gris" kastat i ansiktet direkt i början än att det kryper upp senare. Då kan dom ta det personligt på ett annat sätt. Som sagt, jag vill inte ha något drama.

Ja, det är väldigt uppenbart att det bara handlar om lek. Inget förhållande.

Jag kan förstå det. Men för mig är leken bättre när det faktiskt finns psykisk attraktion också, inte bara fysisk, annars känner man sig bara utbytbar. Det behöver inte vara drama för det.

Som kvinna tycker jag dessutom att sex blir bättre när man har träffats ett par gånger (även om det förbjudna och okända kan ge en extra kick ibland).

Men detta beteende är kanske för att skydda dig från att faktiskt fästa dig emotionellt vid någon av kvinnorna du träffar?
  • Anonym (man)
    Anonym (Singel) skrev 2020-08-28 15:01:04 följande:
    Jag kan förstå det. Men för mig är leken bättre när det faktiskt finns psykisk attraktion också, inte bara fysisk, annars känner man sig bara utbytbar. Det behöver inte vara drama för det.

Som kvinna tycker jag dessutom att sex blir bättre när man har träffats ett par gånger (även om det förbjudna och okända kan ge en extra kick ibland).

Men detta beteende är kanske för att skydda dig från att faktiskt fästa dig emotionellt vid någon av kvinnorna du träffar?
    Nog snarare för att han redan har en hemma som han är fäst vi och alla andra är bara köttbitar som han vill knulla och glömma. Vi pratar om otrohet inte om ett förhållande. Det finns inget emotionellt fint med otrohet öht, ALLT är bara en stort vidrigt lek oavsett känslor eller ej, det gäller både den som är otrogen och de han ligger med.
  • Anonym (man)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-08-28 13:41:15 följande:

Men du har ju redan svar på din fråga, din tjej fortsatte totts att hon blev påkommen, dvs det fanns ingen ånger eller bättring. Vad mer finns det att säga? 
  • Friger
    Anonym (Singel) skrev 2020-08-28 15:01:04 följande:

Jag tror du har rätt. Jag är inte särskilt emotionell men det är ofrånkomligt att jag kom att gilla en del av tjejerna jag träffat. Att fortsätta utveckla dessa förhållanden hade säkert inte varit bra.

Jag sökte i början på det vanliga sättet. I praktiska termer gick det bra. Jag hade inga problem att få kontakt med tjejer. Men det blev lätt för personligt. Jag gick på dejter med tjejer som inte visste om att jag var upptagen. Det var spännande och roligt men det en del tokigheter och upprörda känslor.

Nu söker jag uteslutande kontakter som är av två olika slag. Det ena är det förbjudna och spännande som är det som jag kommit att föredra, den där kicken du beskriver. Det andra är vanligt sex men inte via dejting-vägen.
  • Friger
    Anonym (man) skrev 2020-08-28 16:23:30 följande:
    Nog snarare för att han redan har en hemma som han är fäst vi och alla andra är bara köttbitar som han vill knulla och glömma. Vi pratar om otrohet inte om ett förhållande. Det finns inget emotionellt fint med otrohet öht, ALLT är bara en stort vidrigt lek oavsett känslor eller ej, det gäller både den som är otrogen och de han ligger med.
    Du är inte ordförande i min 'fanclub' ser jag.... men du har naturligtvis rätt i sak. Det är faktiskt betydligt värre än så.

Men på en punkt har du fel. Jag vill inte glömma mina äventyr. Jag minns dom med värme och återupplever dom i mina tankar.
  • Anonym (Singel)
    Friger skrev 2020-08-28 17:43:23 följande:

Jag tror du har rätt. Jag är inte särskilt emotionell men det är ofrånkomligt att jag kom att gilla en del av tjejerna jag träffat. Att fortsätta utveckla dessa förhållanden hade säkert inte varit bra.

Jag sökte i början på det vanliga sättet. I praktiska termer gick det bra. Jag hade inga problem att få kontakt med tjejer. Men det blev lätt för personligt. Jag gick på dejter med tjejer som inte visste om att jag var upptagen. Det var spännande och roligt men det en del tokigheter och upprörda känslor.

Nu söker jag uteslutande kontakter som är av två olika slag. Det ena är det förbjudna och spännande som är det som jag kommit att föredra, den där kicken du beskriver. Det andra är vanligt sex men inte via dejting-vägen.

Jag träffade en man som dig, han var charmig och extremt intresserad. Jakten var hans grej. Jag var hela tiden tydlig med vad jag ville ha och att det inte var samma som vad han ville. Han hörde mig och förstod, men fortsatte jaga. Jag trivdes med uppmärksamheten. Det var länge sedan jag träffade någon som såg mig och som jag kände attraktion till.

När Jag tillslut mjuknade och han fått vad han ville så var jag ointressant. Så sjukt onödigt! Lämnade mig bara med sämre självkänsla, men jag antar att det var det han ville - besegra och straffa.

Jag skugglägger ingen och skulle aldrig skapa ett drama. Men tänk dig för, det du sysslar med kan faktiskt skada andra oskyldiga. Bättre om du håller dig till och vara tydlig med att du endast söker sex på rena sex-sidor och är ärlig om premisserna (eller så tar du tag i ditt destruktiva beteende).
  • Anonym (man)
    Friger skrev 2020-08-28 17:49:21 följande:
    Du är inte ordförande i min 'fanclub' ser jag.... men du har naturligtvis rätt i sak. Det är faktiskt betydligt värre än så.

Men på en punkt har du fel. Jag vill inte glömma mina äventyr. Jag minns dom med värme och återupplever dom i mina tankar.
    Nu syftade jag iof på de som drabbas av sveken inte den som var otrogen. Att de själva njuter för fulla muggar och sen minns det med värme tvivlar jag inte en sekund på.

Dock är det intressant att du skriver det, det är nyttig läsning för de som blivit bedragna och står och väljer om de ska förlåta eller ej och naivt tror på den otrognes snyftvalser och bedyrande om att man ångrar allt. Det du säger styrker det jag alltid trott, att man inte ångrar något annat än att man blev påkommen.

Även om jag ogillar det du gör så uppskattar jag iaf din ärlighet.Skål
  • Anonym (Luttrad)

Jag har gett upp... fortfarande gift med en fru som begärt skilsmässa en gång, gud vet hur många gånger otrogen (vet flera)... jag lever för barn och andra glädjeämnen men min frus bekräftelsebehov kan inte uppfyllas... inget sex på över 5 år och med henne kommer jag aldrig vilja ha heller... många aspekter självklart. Men respekten från min sida är noll... vi hanterar vardagen... hon skiter förmodligen i mig också så förhållandet är väl helt dött egentligen.

Det jag hör med många vänner är att det inte verkar unikt... kanske skulle man inte gifta sig för livet utan skriva femårskontrakt istället... ????

• Anonym (man)
    Anonym (Luttrad) skrev 2020-09-03 00:04:26 följande:

Jag har gett upp... fortfarande gift med en fru som begärt skilsmässa en gång, gud vet hur många gånger otrogen (vet flera)... jag lever för barn och andra glädjeämnen men min frus bekräftelsebehov kan inte uppfyllas... inget sex på över 5 år och med henne kommer jag aldrig vilja ha heller... många aspekter självklart. Men respekten från min sida är noll... vi hanterar vardagen... hon skiter förmodligen i mig också så förhållandet är väl helt dött egentligen.

Det jag hör med många vänner är att det inte verkar unikt... kanske skulle man inte gifta sig för livet utan skriva femårskontrakt istället... ????

Varför skiljer du inte dig? Du säger ju själv att ert förhållande är dött?
  • Anonym (Luttrad)

Ja du... bra fråga... 

• Anonym (man)
    Anonym (Luttrad) skrev 2020-09-03 00:39:26 följande:

Ja du... bra fråga... 

Alltså, man dör inte av en skilsmässa dock dör man sakta men söker inombords av att leva kvar i ett dött förhållande.

Om du intalar dig att du gör det för barnens skull så tänk om, vad tror du ni sätter för mall för vad ett förhållande bör vara för era barn? De kommer ju växa upp i tron att ett dött och kärlekslöst förhållande är normalt och ta med sig det in i sina egna förhållanden. Vad de egntligen bord lära sig är att om det inte fungerar så är det bättre att gå skilda vägar och att det är viktigt att stå upp för sig själv och att man ansvarar för sin egen lycka.
Svar på tråden Nån som blivit avslöjad men fortsatt ändå?