• Anonym (DreaM)

Varför är ni kvinnor ihop med män?

Män är ju idioter som det inte går att prata med, som inte förstår er. Män är äckliga. Och allt annat negativt som man hör kvinnor säga om män.
    Är kvinnor självplågare?

• Svar på tråden Varför är ni kvinnor ihop med män?
  • Anonym (Barn?)
    Anonym (My) skrev 2020-08-29 11:37:02 följande:

Är man attraktiv, i generell mening, men har svårt att hitta en partner brukar det bero på att man söker efter en person med en ovanlig uppsättning egenskaper. Han vill inte bara hitta en kvinna, utan han vill hitta Kvinnan som har allt. Eller så är han inte så lätt att leva med som det ser ut på ytan.

Kan vara så ja. Kan det även bero på morsgrisar som lyder sin mamma att hitta en lämplig tjej som lever upp till förväntningar?

En kille jag känner sa att ingen av sina tidigare flickvänner visade upp honom för sina föräldrar och så har aldrig han gjort heller.

Nu klagar han på att vara över fyrtio år och söker desperat efter en ung tjej.
  • sextiotalist
    Anonym (Barn?) skrev 2020-08-29 11:26:31 följande:

Män med dubbla magisterexamen och världsvan med phd osv lyckas aldrig finna en lämpad tjej som kan bli mamma till sitt barn.

Någon som vet varför?

Vet flera som har barn med dubbla mastrar, doktorsgrad etc.

Sambon arbetar på universitetet och har nästan bara den kategorin av kollegor och samtliga är gifta och har barn.

Men det är inte ovanligt att många särbegåvade och många med Aspergers har höga utbildningar och har haft svårt med vänner och sociala kontakter av olika orsaker och har svårare att träffa någon.

De med Aspergers pga sin Aspergers och särbegåvade för att de är på en annan nivå när det gäller intelligens.
  • Anonym (Barn?)
    sextiotalist skrev 2020-08-29 12:17:04 följande:

Vet flera som har barn med dubbla mastrar, doktorsgrad etc.

Sambon arbetar på universitetet och har nästan bara den kategorin av kollegor och samtliga är gifta och har barn.

Men det är inte ovanligt att många särbegåvade och många med Aspergers har höga utbildningar och har haft svårt med vänner och sociala kontakter av olika orsaker och har svårare att träffa någon.

De med Aspergers pga sin Aspergers och särbegåvade för att de är på en annan nivå när det gäller intelligens.

Men vi tjejer borde tycka intelligens är attraktivt visst? Så då borde Asberger män vara tilltalande?
  • Drottningen1970

Det är jag inte. Kommer nog aldrig att bli heller. Har fått nog av den ena muppen efter den andra. Jag har det bättre på egen hand. Mår bättre än nånsin sedan jag bestämde mig för att leva utan karl.

• Lisa says

För att jag blev så löjligt kär i min kille. Han är smart, snäll, ödmjuk, rolig, omtänksam, tänker aldrig på sig själv i första hand, gör sitt bästa för andra, har coola intressen, bra värderingar, ser på kvinnor som sina jämlikar, skulle aldrig objektifiera kvinnor eller kolla på porr, eller sitta och gnälla över att något är orättvist honom, generös och lyhörd i sängen, varm, olik alla andra jobbiga egokillar jag nånsin träffat...

Sen är han hur slarvig som helst, när jag träffade honom höll han just på att förlora sin lägenhet för han hade ingen inkomst och kunde inte betala hyran. Och sen har han harvat sig fram och satsat på sina intressen som sällan genererar pengar, han är kass på att städa, han är inte intresserad av mina intressen och inte så bra på att uppmärksamma sånt, men det är också för att han litar på att jag, som en jämlike, klarar mig själv och inte behöver hans hjälp/godkännande på sånt jag kan mest om själv.
    Han köper inte blommor. Han håller inte på och uppvaktar på nån jävla allahjärtansdag för att vara duktig och försöka göra rätt. Han visar att han väljer just mig, varje dag.

Alltså. Vem bryr sig om karriär eller nån jädra phd? Det är inte hans bankkonto jag ska vara ihop med. Kärlek handlar om nåt helt annat. Praktiska saker kan man lika gärna dela med en kompis.

Lite städtjafs och vardagsbestyr-irritation kan man väl stå ut med, så länge man får kyrkklockor och fyrverkerier och fjärilar i magen, fortfarande efter tretton år.

Nästan alla män är stora bebisar som inte fattar hur man delar liv med någon, och jag skulle definitivt hellre leva ensam än vara med en sån! Kvinnor klarar sig mycket bättre än män efter en skilsmässa, säger all forskning sen 50 år eller nåt.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Pekka)
    Anonym (DreaM) skrev 2020-08-29 10:11:20 följande:
    Varför är ni kvinnor ihop med män?

Män är ju idioter som det inte går att prata med, som inte förstår er. Män är äckliga. Och allt annat negativt som man hör kvinnor säga om män.
    Är kvinnor självplågare?

Uppfattar du kvinnor som en homogen massa med exakt samma upplevelser och talar för samtliga kvinnor?

Hör män säga både det ena och andra om kvinnor, att det ska införas viktkontroller, att kvinnor mellan 35-50 är vidriga mm mm, (och det är endast saker jag snappat upp idag) men inte tror jag att män generellt är så. Tror du alla män är så med andra ord?
  • Anonym (A)

Önskar att jag var en av de kvinnorna som kan vara lycklig och tillfreds utan en man. Själv gillar jag inte att vara ensam och när jag väl är singel så blir jag så förbannat ostimulerad i avsaknaden av relationsdrama att jag snabbt börjar dejta igen. Är nog en liten cocktail av självplågeri, kicksökande och kåtma.

• Anonym (Bi)
    Anonym (A) skrev 2024-08-30 02:20:30 följande:

Önskar att jag var en av de kvinnorna som kan vara lycklig och tillfreds utan en man. Själv gillar jag inte att vara ensam och när jag väl är singel så blir jag så förbannat ostimulerad i avsaknaden av relationsdrama att jag snabbt börjar dejta igen. Är nog en liten cocktail av självplågeri, kicksökande och kåtma.

Skaffa en flickvän då? 
  • Anonym (Inte alla)

Jag är inte ihop med en och har aldrig varit. Kommer förmodligen aldrig att bli heller.

Män har i regel dåliga egenskaper som jag inte accepterar i ett förhållande, därav att jag hellre lever utan. Dock i celibat. Sex är inget jag ger bort till någon som inte förtjänat det. 

• Anonym (Finns många bra)

Det finns många bra män, tyvärr är de flesta av de bra upptagna, Men man kan vara lite smart och tänka långsiktigt och skaffa lite tålamod. 50% av alla äktenskap slutar ju i skilsmässa och har man då lite koll och är snabb så kan man lätt få en bra på det sättet. 

Men det gäller att vara snabb och lite skamlös. Andra skall tycka att det är alldeles för tidigt "du måste låta han landa blablablah" SoS, Snabbt och Skamlöst på direkt och använd din sexualitet som ett vapen. 

• Anonym (A)
    Anonym (Bi) skrev 2024-09-19 22:53:45 följande:
    Skaffa en flickvän då? 
    Finns inga lebbor var jag bor. Måste flytta först isåfall.
Svar på tråden Varför är ni kvinnor ihop med män?