• Anonym (Enja)

Efter MF ökar i digital CB hjälp?! Foto

Jag plussade den 17:e aug och hade svaga gravtester, digital märkte inte det förren slutet av den veckan (hade neg innan) och fick 1-2. Blödde i några dagar utan smärta och fick även åka in till gyn. Kissade dock 5 min innan så när de tog kisstest så var det neg. I vul såg de inget då det fortvarande var tidigt och de sa att det förmodligen är missfall. Nu, efter 8 dagar (testat varje dag) så ökar det i styrka, ägglossning test och gravtest. På digital hade jag fortvarande några dagar sen 1-2, idag fick jag 2-3!? Jag känner min grupp och vet att något är på tok. Snälla hjälp mig om ni gått igenom liknande för jag kommer tänka på detta konstant.

• Svar på tråden Efter MF ökar i digital CB hjälp?! Foto
  • Anonym (Mamma)

Be om att få göra nytt vul...kan ju vara att det var för tidigt sist. Fick du inte ta blodprov för att se om det var stegring på hcg, det fick jag.

Med sonen nu 6 år så sa läkaren vid första vul att det troligtvis var missfall men fick komma dit en vecka senare och då var allt bra.

• Anonym (Enja)
    Anonym (Mamma) skrev 2020-08-30 13:15:23 följande:

Be om att få göra nytt vul...kan ju vara att det var för tidigt sist. Fick du inte ta blodprov för att se om det var stegring på hcg, det fick jag.

Med sonen nu 6 år så sa läkaren vid första vul att det troligtvis var missfall men fick komma dit en vecka senare och då var allt bra.

Tror jag fick det, tror jag hade 136 eller liknande. Hon sa att det är jättebra nivå på blodet men att hon tror det är missfall.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Enja) skrev 2020-08-30 13:37:59 följande:

Tror jag fick det, tror jag hade 136 eller liknande. Hon sa att det är jättebra nivå på blodet men att hon tror det är missfall.

Det behövs tas två gånger med några dagars mellanrum. Är det missfall blir värde 2 lägre. Vid normal graviditet ska värdet dubblas.
  • Anonym (Enja)
    Anonym (Ja) skrev 2020-08-30 14:35:58 följande:

Det behövs tas två gånger med några dagars mellanrum. Är det missfall blir värde 2 lägre. Vid normal graviditet ska värdet dubblas.

Jag fick negativ på kisstestet hos dem fast kissade 5 min innan så tror det var svagt och därför sa de att det är missfall förmodligen
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Enja) skrev 2020-08-30 15:15:37 följande:

Jag fick negativ på kisstestet hos dem fast kissade 5 min innan så tror det var svagt och därför sa de att det är missfall förmodligen

Fast nu har du ju uppenbarligen inte neg test. Hör av dig och kräv nytt blodprov samt ultraljud. Du måste få ett besked.
Svar på tråden Efter MF ökar i digital CB hjälp?! Foto