Anser ni män att sexköp borde bli lagligt?
Ja, det borde bli lagligt
Nej, det borde inte bli lagligt
Ja, det borde bli lagligt
Nej, det borde inte bli lagligt
Sexköpare är kriminaliserade och det är rätt. Kriminalisera även sexsäljarna och åtala dem. Jaga dem. Utan vara inga köpare, inga hallickar inga kriminella gäng som delvis finansierar sin verksamhet med prostituerade och bordeller.. Ett människovärdigt samhälle bör gör allt för att utrota en vedervärdig verksamhet.
Sexköpare är kriminaliserade och det är rätt. Kriminalisera även sexsäljarna och åtala dem. Jaga dem. Utan vara inga köpare, inga hallickar inga kriminella gäng som delvis finansierar sin verksamhet med prostituerade och bordeller.. Ett människovärdigt samhälle bör gör allt för att utrota en vedervärdig verksamhet.
Vem bestämmer det?
nej det ska givetvis inte vara lagligt.
nej det ska givetvis inte vara lagligt.
Och jag tar mig friheten att uttrycka min åsikt!
Jag är kluven. Å ena sidan tycker jag att vuxna människor borde vara fria att ingå frivilliga avtal med varandra utan att staten lägger sig i och moraliserar. Å andra sidan så brukar prostitution medföra så mycket elände och problem att det finns en viss logik i att det ska vara olagligt.
Varför får dom sälja sex, då ingen får köpa? Det tycker jag är sjukt!
Nej, jag stödjer den svenska lagstiftningen i frågan.
Det spelar ingen roll vad lagarna säger, det kommer ändå finnas kvar. Det har funnits i alla tider och kommer fortsätta så.
Jag anser i grunden att 2 vuxna människor får sälja o köpa precis vad som helst av varandra, så länge det sker frivillig o båda parter är överens.
Jag har även förståelse för de som på något sätt anser just handel med sexuella tjänster omoralisk.
Det jag har precis NOLL och ingen förståelse för är dock hur i hela världen "vi" samtidigt som vi kriminaliserar köp av sexuella tjänster, men inte försäljning, tillåter produktion av porrnografi....
Sexköpslagen kommer för mig alltid att framstå som ett rent hån mot rationellt tänkande, samt vara ett praktexempel på dubbelmoral och hur den nutida feminismen resonerar....offer o förövare...
När "vi" även inkluderar produktion av porr i denna lagstiftning så ser jag en poäng att resonera kring detta, hurvida vi som samhälle anser detta som något vi vill tillåta eller förbjuda.
Men fram tills dess slår jag bara handflatan i pannan o mummlar "å herregud" tyst för mig själv o räknar ner till hösten 2022.
Jag anser i grunden att 2 vuxna människor får sälja o köpa precis vad som helst av varandra, så länge det sker frivillig o båda parter är överens.
Jag har även förståelse för de som på något sätt anser just handel med sexuella tjänster omoralisk.
Det jag har precis NOLL och ingen förståelse för är dock hur i hela världen "vi" samtidigt som vi kriminaliserar köp av sexuella tjänster, men inte försäljning, tillåter produktion av porrnografi....
Sexköpslagen kommer för mig alltid att framstå som ett rent hån mot rationellt tänkande, samt vara ett praktexempel på dubbelmoral och hur den nutida feminismen resonerar....offer o förövare...
När "vi" även inkluderar produktion av porr i denna lagstiftning så ser jag en poäng att resonera kring detta, hurvida vi som samhälle anser detta som något vi vill tillåta eller förbjuda.
Men fram tills dess slår jag bara handflatan i pannan o mummlar "å herregud" tyst för mig själv o räknar ner till hösten 2022.
Rösta går ju inte, men NEJ, sexköp bör inte bli lagligt.
Ja, det borde vara lagligt, men inte omständigheterna som det sker under. De ekonomiska omständigheterna är det större problemet. Skulle de ha garanterat bra leverne utan krav på att tjäna pengar eller vara nationell tillhörighet som avgörande för vilka rättigheter de har som människor, så skulle vi inte titta på prostitution som samma utnyttjande problem.