• Aniiee

    Nu skyller Postnord på corona. Vad säger nii?

    Att Postnord har haft extremt svårt att leverera brev och paket till dörren är ju ingen nyhet. "Ingen hemma" heter det till och med när folk bokstavligen står och väntar på sina paket vid brevlådan. Nu har Postnord åter igen uppmärksammats på fenomenet och VDns svar - Coronan.....

    Vad säger ni? Hur känner ni? Har ni haft problem med Postnords leveranser, före och/eller efter pandemin bröt ut?


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Svar på tråden Nu skyller Postnord på corona. Vad säger nii?
  • Litenmenhård

    Jag har själv inte märkt av någon skillnad. Lika kasst som det alltid har varit och hur dem sen hanterar paketen, det är skrämmande. Vet hur det kan vara, för jag har själv jobbat på posten, långt innan det blev Postnord, ska sägas, men redan då var det illa.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (ooo)

    Här fungerar det faktiskt bra och har alltid gjort. Beställer en hel del men det har inte någonsin varit problem med Postnord (däremot med Budbee alldeles nyligen och med DHL i somras). Det enda är väl att det ibland tagit något mer dygn med Postnord än jag hade förväntat mig, men inget mer än så.

    Detta med Corona kanske påverkar dem lite grann, men som sagt, det var väl samma problem för dem förr. 

  • Anonym (y)

    Förstår inte, under denna tid borde det skickas ungefär lika mycket post som vanligt, om inte mer. Har de brist på personal? Vi är hur många som helst som är arbetslösa, jag ringde postnord och frågade om jobb, har även jobbat där förut, men inte hade de nåt.

  • Anonym (Upprörd medborgare)

    Jag vill just nu ge PostNord multipla tvestjärtar i båda öronen.

    Beställde ett kosttillskott (mer en medicin) som skulle hindra klåda 24/7 på hela mig. Ganska bråttom alltså.

    Valde express varubrev, ska ta 1-2 arbetsdagar. Det kom fram efter FEM arbetsdagar, alltså det aviserades först på fredagen!!!

    Sträckan var Göteborg- Skåne, inte Kuala Lumpur till St Helena liksom.

    Vad fan är det jag betalar för, även ekonomibrev ska ju gå på fem dagar?

    PostNord, ni är rövmöglet på trollen under bron. Jag kommer aldrig mer att beställa nåt som levereras med er glacialpost om jag kan låta bli.

Svar på tråden Nu skyller Postnord på corona. Vad säger nii?