• Anonym (H.h)

Missfall förra veckan men hcg ökar?! Bild

Hade bruna sparsamma blödningar i ca 3-4 dagar, sen i 2 dagar hade jag röda med klumpar, kom lite då o då men använde inte mer en än troskydd. I lördags var sista dagen jag blödde, har efter det haft ljusbruna flytningar bara dock har mina gravsympton försvunnit. I vul kunde de inte se något och tog kisstest som blev neg. Hade på digital förra veckan Gravid 1-2 och idag fick jag Gravid 2-3?! Barnmorskan sa att jag ska tolka testet som jag är fortsatt gravid. Men har svårt att vara glad, för jag sörjde fortvarande mitt missfall.. och har inte heller sympton vilket jag inte förstår. Snälla hjälp ni som kan eller upplevt detta. Även Clearblue vanlig visar jättestark streck vilket jag aldrig haft, även innan blödningarna och efter.

• Svar på tråden Missfall förra veckan men hcg ökar?! Bild
  • Anonym (H.h)

Någon?

• Anonym (H.h)

Någon snälla?

• Anonym (Blodprov)

Har du skrivit en annan liknade tråd? Som jag svarade där behöver du få kolla blodprov hCG vid två tillfällen med några dagar mellan. Då kan man se om det ökar som det ska, eller inte. Urinprov påverkas av mycket man har druckit och hur länge sedan man kissat senast

Några veckor efter jag plussat testade jag med vattenmugg med typ 1 ml urin i , blandade och stoppade i en sticka. Klart och tydligt positiv. Då visste jag att mitt hCG måste vara mycket högt. Dock svårare att avgöra med spädningar för att se normal dubblering tidigt.

• Anonym (H.h)
    Anonym (Blodprov) skrev 2020-08-31 09:02:41 följande:

Har du skrivit en annan liknade tråd? Som jag svarade där behöver du få kolla blodprov hCG vid två tillfällen med några dagar mellan. Då kan man se om det ökar som det ska, eller inte. Urinprov påverkas av mycket man har druckit och hur länge sedan man kissat senast

Några veckor efter jag plussat testade jag med vattenmugg med typ 1 ml urin i , blandade och stoppade i en sticka. Klart och tydligt positiv. Då visste jag att mitt hCG måste vara mycket högt. Dock svårare att avgöra med spädningar för att se normal dubblering tidigt.

Försökte boka tid idag men de hade inga telefon tider idag. Så får avvakta. :/ ovetandes äter upp mig. Ska kolla upp det med blodet för kunna utesluta missfall eller om graviditet fortsätter..
  • Anonym (Blodprov)
    Anonym (H.h) skrev 2020-08-31 10:40:08 följande:

Försökte boka tid idag men de hade inga telefon tider idag. Så får avvakta. :/ ovetandes äter upp mig. Ska kolla upp det med blodet för kunna utesluta missfall eller om graviditet fortsätter..

Jag vet ovissheten är jobbig, bägtre att få ett klart besked.
  • Anonym (H.h)
    Anonym (Blodprov) skrev 2020-08-31 11:36:35 följande:

Jag vet ovissheten är jobbig, bägtre att få ett klart besked.

Sambon är inne på att det kan vara en tvilling som gått bort tidigare men jag känner inga sympton än lite trötthet. Testerna ökar fortvarande och jag går sönder inombords, har precis accepterat att vi fått missfall och nu detta:( om jag inte minns fel så fick jag svar direkt om mitt blod (när jag åkte in förra veckan) att det låg på ca 136 tror jag, kan man få besked direkt eller ska det till någon labb?
  • Anonym (Blodprov)
    Anonym (H.h) skrev 2020-08-31 12:09:27 följande:

Sambon är inne på att det kan vara en tvilling som gått bort tidigare men jag känner inga sympton än lite trötthet. Testerna ökar fortvarande och jag går sönder inombords, har precis accepterat att vi fått missfall och nu detta:( om jag inte minns fel så fick jag svar direkt om mitt blod (när jag åkte in förra veckan) att det låg på ca 136 tror jag, kan man få besked direkt eller ska det till någon labb?

Vet inte hur det fungerar i din region , men det vanliga är att det går att se i 1177, brukar inte ta så många timmar att få svar.
Svar på tråden Missfall förra veckan men hcg ökar?! Bild