• Tue 1 Sep 2020 20:52
    4689 visningar
    2 svar
    2
    4689

    Har någon läst Logistik 1?

    Jag skulle behöva läsa en kurs på komvux distans för att få mer poäng när jag ska söka till yrkeshögskolan. Då undrar jag om Logistik 1 kan vara en enkel kurs? Vad kan det vara för typ av inlämningsuppgifter och prov? Är det mycket uppsatser och skrivande eller mer inlärning av fakta?

    Jag har testat att läsa svenska och engelska men jag tycker det är lite svårt med dessa kurser då det innebär extremt mycket läsning och skrivning inom ointressantamnen. Typ uppsatser och liknande. Det gör att det tar lång tid för mig.

  • Svar på tråden Har någon läst Logistik 1?
  • Anonym (Nyss avklar­ad kurs)
    Thu 11 Aug 2022 21:27
    #1

    Hej hej!
    Jag har precis läst denna kurs och jag tyckte den var relativt enkel. Är absolut inget läshuvud men fick relativt bra betyg på samtliga inlämningsuppgifter. 


    Via den skolan jag läste så bestod kursen av 4 inlämningsuppgifter och 1 slutgiltigt prov. 


    La aldrig ner mer än max 2h per inlämningsuppgift. 


    Inlämningsuppgifterna består oftast av ca 10 frågor som kan handla om att beskriva "vad du behöver tänka på när du jobbar med truck" - "Vad är logistik?" - "Vilka områden pratar man om i logistiken idag?". 

  • Mon 15 Aug 2022 16:48
    #2

    Jag läste denna kurs för många år sedan, då genom Miroi/Exlearn. Jag tyckte att den var väldigt enkel, men det är ju såklart en smaksak. 

Svar på tråden Har någon läst Logistik 1?