• NyfikenStudent

KORT ENKÄT om städning i hemmet

Vi är en grupp studenter i Design och Produktframtagning som i samband med ett välkänt svenskt företag utvecklar en produkt för att underlätta städning i hemmet.

Vi är intresserade av era åsikter och upplevelser vad gäller städning

Tack på förhand!

https://forms.gle/8RWovi8yF3driyZW7

• Svar på tråden KORT ENKÄT om städning i hemmet
  • Anonym (Anonym)

Den där enkäten är INTE kort!! Dessutom redan på första sidan en väldigt dumt ställd fråga: vem städar hemma hos dig, du själv, någon du bor med eller någon utomstående. Det finns faktiskt familjer där mer än en person hjälps åt med städningen!

• Anonym (Frida)

Svårbesvarade frågor... Det är nog fler än jag som dammsuger oftare än vad de moppar.

• Anonym (Bengt)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-03 15:50:48 följande:

Den där enkäten är INTE kort!! Dessutom redan på första sidan en väldigt dumt ställd fråga: vem städar hemma hos dig, du själv, någon du bor med eller någon utomstående. Det finns faktiskt familjer där mer än en person hjälps åt med städningen!

Fastnade också på den frågan och brydde mig inte om resten.

Ni får be om hjälp av er handledare med det här. Har hen sett enkäten och ok:at?

Minns att vi hade en förmiddags föreläsning om enbart enkäter inför uppsatsarbetet. Be om en sån, den var jättebra!
  • Anonym (pluggis)

Jag rekommenderar er att läsa

Enkätboken 

från Studentlitteratur.

Då undviker man de värsta misstagen när man gör sin enkät.

• Anonym (Fia)

Klickar inte på random länkar

• Anonym (ooo)

Precis. Det frågan om vem som städar: jag ville fylla i alla tre alternativen, men det gick inte. Varför har ni flervalssvar på vissa frågor men inte på just den? Dessutom kan svaren vara fler än enbart de tre.
    Men ni är ju studenter så ni städar kanske inte så noga själva, haha

och inte var den kort. 

• Anonym (ha:))

Jag vill inte fylla i den där. Har ett gipsat ben så jag sitter som en drottning i en fåtölj och kör med honom. Jag borde krocka oftare. Så 0% av hushållet sköter jag.

• Aniiee

Problem nr 1: Det kan vara fler som städar. 
    Problem nr 2: Sida 2. Hela sidan i princip.
    Problem  nr 3: Enkäten är inte kort. Den är kanske inte direkt lång, men den är inte kort.
    Problem nr 4: Det låter som att ni aldrig har städat i era liv....

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • sextiotalist

Centraldammsugare var inte med och inte traditionell skurborste med trasa

Svar på tråden KORT ENKÄT om städning i hemmet