• Anonym (JillJ)

Vill lämna men inte byta liv...

Hej!!!!

Kanske nån kan vägleda mig lite.

Jag vill lämna min man. Vi bråkar jämt och jag har tänkt på detta läääääänge. Är inte lycklig längre. Mår sämre för var dag. Kommer inte bli lätt.

Men till det jobbiga. Vi bor idag i en fin förort till Stockholm. Vid vattnet, med pool, fina bilar, ja allt och mer därtill. Det är han som har bra med pengar. Jag har en normal Svensson- lön. Om vi särar på oss kommer jag behöva flytta till en 2a i nån annan förort. Vår lilla son på 4 kommer behöva byta dagis.

Kommer kännas som världens nerbyte mot det jag har nu omnibus missförstår mig rätt. Kommer känna mig så extremt misslyckad och fattig. Tänker ibland att jag bara skulle bita ihop o stå ut med honom, livet runtikring är kanske viktigare än man tror??

Hur gör man sånna här val??

• Svar på tråden Vill lämna men inte byta liv...
  • Anonym (KF)
    Anonym skrev 2020-09-06 11:46:01 följande:

Nej, man måste inte offra sig för BARNEN!

Barn anpassar sig mycket lättare än vuxna.

Att bo varannan vecka som vuxen fungerar helt enkelt inte.

Om du vill förinta dig själv, varsågod. Men tala inte om för andra hur de "måste" tänka och agera.

Att barnen anpassar sig innebär inte att de mår bra. Bara att de inte har nåt val.

Vuxna kan anpassa sig lika bra om de måste.

Om du vill tvinga dina barn att förinta sig själva , varsågod. Men tala inte om för andra hur de "måste" tänka och agera.
  • Anonym
    Anonym (KF) skrev 2020-09-09 19:08:29 följande:
    Att barnen anpassar sig innebär inte att de mår bra. Bara att de inte har nåt val.

Vuxna kan anpassa sig lika bra om de måste.

Om du vill tvinga dina barn att förinta sig själva , varsågod. Men tala inte om för andra hur de "måste" tänka och agera.
    Mina barn behöver du inte bekymra dig om.
    Men tack för omtanken.
  • Anonym (Lycklig utan en massa saker.)
    Anonym (kärnfamilj) skrev 2020-09-09 18:23:01 följande:

Snarare är det tvärtom. Män är mer lojala. Män är inte lika hjärntvättade av den moderna ideologin. Män värnar mer om kärnfamiljen och blodsband. Män är inte känslostyrda i lika hög grad. Män är inte lika impulsiva. Jag däremot är kvinna.  

Läs mina inlägg så ser du att jag utvecklar.... Apropå att inte ha alla hästar hemma.... 

Apropå att inte ha alla hästar hemma så kunde du inte utveckla från början utan skriver något sådant idiotiskt och sen ska man gissa sig till vad du menar eller läsa dina inlägg. Lär dig från början hur man skriver. Eller är det för mycket begärt. Du bevisar bara att kvinnor kan inte tänka, öppnar munnen och tänker sen.
  • Anonym
    Anonym (kärnfamilj) skrev 2020-09-09 17:39:27 följande:
    Det där med att inte kunna hålla fast vid något och att byta och byta är ju gammalt. Så har det varit i flera årtionden och det är klart att det påverkar både samhället och enskilda individer. Men jag tror också att det ger en motreaktion till slut. Jag ser också unga som är konservativa, startar familj tidigt, är anti skilsmässa och håller ihop. De flesta unga idag har ju vuxit upp i spruckna familjer i ett normlöst samhälle. Många har genomskådat det. 

Jag tror visst att det är bättre att vänta med skilsmässa tills barnen har klarat skola, utvecklats mer eller mindre färdigt och inte är beroende av sina föräldrar på samma vis. 
    Åh herregud, vilka fantasier.
    Det du "tror" är bara inbillning och stämmer inte!
  • Anonym (KF)
    Anonym skrev 2020-09-09 20:25:36 följande:

Mina barn behöver du inte bekymra dig om.

Men tack för omtanken.

Ja , du bekymrar inte heller om dina barn. Varför skulle andra göra det. Logiskt.
  • Anonym
    Anonym (KF) skrev 2020-09-10 09:36:59 följande:

Ja , du bekymrar inte heller om dina barn. Varför skulle andra göra det. Logiskt.

Vad menar du med det?
  • Anonym (JillJ)

Att ni orkar.. skaffa en ny tråd!

• Anonym (Lycklig utan en massa saker.)
    Måblå skrev 2020-09-10 22:56:23 följande:

Vi får hoppas att din man hittar kärleken och inte en till golddigger

Det bästa som sagts på länge :)

Vissa kvinnor är riktiga jävla Golddigger. Det bevisade TR själv. När man tänker på huset, poolen och bilarna i första hand då har man allvarliga fel i huvudet.

Men vad är det för karl hon har som inte har märkt att han är gift med Golddigger?
  • Anonym (kärnfamilj)
    Anonym (Lycklig utan en massa saker.) skrev 2020-09-09 22:09:22 följande:

Apropå att inte ha alla hästar hemma så kunde du inte utveckla från början utan skriver något sådant idiotiskt och sen ska man gissa sig till vad du menar eller läsa dina inlägg. Lär dig från början hur man skriver. Eller är det för mycket begärt. Du bevisar bara att kvinnor kan inte tänka, öppnar munnen och tänker sen.

Du behöver bara läsa mina inlägg så utvecklar jag... Men det är tydligen jättesvårt.
  • Anonym (kärnfamilj)
    Anonym skrev 2020-09-10 05:01:24 följande:

Åh herregud, vilka fantasier.

Det du "tror" är bara inbillning och stämmer inte!

Tyvärr. Det handlar om tydliga mönster ute i verkligheten. Ja, ofta rent av om en regel ute i verkligheten.
  • Anonym
    Anonym (kärnfamilj) skrev 2020-09-11 14:08:16 följande:
    Tyvärr. Det handlar om tydliga mönster ute i verkligheten. Ja, ofta rent av om en regel ute i verkligheten.
    Tror du verkligen det? På riktigt?
  • Anonym (kärnfamilj)
    Anonym skrev 2020-09-11 16:09:08 följande:
    Tror du verkligen det? På riktigt?
    Nej. Jag vet. 
  • Anonym (Men)

Att både äta kakan och ha den kvar, brukar vara svårt... det finns fler som haft det dilemmat!

• elalaroné

Ja, princess that's life!

Du sitter inte i någon orättvis sits eller något du inte hade kunnat räkna ut- även din man.
    Alla vet att två löner ger ett mer ekonomiskt fritt liv men kan innebära kompromisser på andra som harmoni i sinnet.
    Du behöver bestämma dig för vad som spelar roll på riktigt. 

Jag kommer inte sära på mig och min man, trots att passionen inte är stormigt, eftersom mina barn ska ha oss båda hemma. Det är en trygghet för mig att att dela på logistiken, informationen och ansvaret tillsammans med min man. Vi är ett team. Jag skulle må sämre utan den tryggheten, helt klart, bara för att få vara friare.

Svar på tråden Vill lämna men inte byta liv...