• Anonym (NuÄrDetSlut)

    Slutat med dejting, upplevelser efter?

    Nyligen lagt all dejting åt sidan då jag varit aktiv i ett års tid, känns som ett tomt hål i bröstkorgen på nåt vis.

    Samtidigt som det var så spännande att kunna få nå ut och "få vara med" i svängarna känns inget av det som skett som någonting långsiktigt.

    Känner nu bara en tom hopplöshet inombords men samtidigt har jag puschat mig sen jag började dejta till mycket idrottande så känner att jag funnit något verkligen.

    Hur som, hur känner nån här hur tiden efter var då ni lade dejtingen åt sidan?

  • Svar på tråden Slutat med dejting, upplevelser efter?
  • henhonhen
    Pinotage skrev 2020-09-06 10:34:40 följande:

    Hur hanterar du behov av närhet ? Jag har svårt att klara mig utan kramar och närhet.


    Du kan börja med att skriva till mig om du vill.

    Antingen PM eller så byter vi mailadresser.

    Jag lyssnar gärna och har precis som du ett behov av att skriva/prata av mig om allt eller inget.

    Har genom familjeliv fått en vän för livet, när vi gjort det.

    Med henne kan jag prata om ALLT. Utan att behöva höra fördömanden/medhårsstrykning eller annat som "förväntas".

    Ganska skönt. Har nog plats för en till sån vän i mitt liv :)
  • Anonym (Lika)
    LukeStairwalker skrev 2020-09-06 08:30:53 följande:
    Som en befrielse. Efter en ett par år lång relation så trodde jag att livet var slut om jag skulle behöva leva ensam. Så jag började nätdejta. Slösade ett år på korta relationer och träffar med knäppgökar. Att träffa en vettig kvinna på nätet kändes omöjligt och till slut la jag ner det helt. Nu två år senare har jag lärt mig spendera kvalitetstid ned mig själv och det är fantastiskt. Tid investerad i sig själv är aldrig bortkastad. Träna, gå en kurs, läs facklitteratur, köp ett instrument, avancera på jobbet, var en vän, res till fjällen, pricka av saker på din bucketlist. Det kan vara jobbigt i början men du kommer inse att det är en befrielse att slippa kompromissa med någon annan. Man får gråta och sörja men tänk att många är fast i behovet av att leva med någon annan och många ggr innebär det att de lever med vem som helst, även energitjuvar och destrukta personer. Välj noga OM du ska leva med någon.

    Kunde inte skrivit det bättre själv, är dock kvinna. Har insett att under mitt 16 år långa äktenskap och den 3-åriga relation jag avslutade i höstas har jag kompromissat bort min personliga utveckling, min karriär och mina framtidsplaner. Har väl för dålig simultanförmåga helt enkelt Nu prioriterar jag mina behov (och barnens såklart).
  • Pinotage
    henhonhen skrev 2020-09-06 11:06:54 följande:
    Du kan börja med att skriva till mig om du vill.

    Antingen PM eller så byter vi mailadresser.

    Jag lyssnar gärna och har precis som du ett behov av att skriva/prata av mig om allt eller inget.

    Har genom familjeliv fått en vän för livet, när vi gjort det.

    Med henne kan jag prata om ALLT. Utan att behöva höra fördömanden/medhårsstrykning eller annat som "förväntas".

    Ganska skönt. Har nog plats för en till sån vän i mitt liv :)
    Gärna - jag hör av mig Glad
  • Pinotage
    Anonym (Lika) skrev 2020-09-06 11:08:20 följande:

    Kunde inte skrivit det bättre själv, är dock kvinna. Har insett att under mitt 16 år långa äktenskap och den 3-åriga relation jag avslutade i höstas har jag kompromissat bort min personliga utveckling, min karriär och mina framtidsplaner. Har väl för dålig simultanförmåga helt enkelt Nu prioriterar jag mina behov (och barnens såklart).
    Det där är en fälla jag också har gått i. Jag har i alla relationer anpassat mig - och satt mig själv i andra hand.  
  • Anonym (Kvinnan)

    Jag är inte mycket för KK.Vill jag har någon,så ska det vara nästan som garanti att det är äkta och hållbar sund kärleksförhållande.Eftersom jag har så höga krav så får jag vara ensam då.

  • Anonym (ooo)
    Anonym (NuÄrDetSlut) skrev 2020-09-06 00:56:36 följande:

    Nyligen lagt all dejting åt sidan då jag varit aktiv i ett års tid, känns som ett tomt hål i bröstkorgen på nåt vis.

    Samtidigt som det var så spännande att kunna få nå ut och "få vara med" i svängarna känns inget av det som skett som någonting långsiktigt.

    Känner nu bara en tom hopplöshet inombords men samtidigt har jag puschat mig sen jag började dejta till mycket idrottande så känner att jag funnit något verkligen.

    Hur som, hur känner nån här hur tiden efter var då ni lade dejtingen åt sidan?


    Man kan behöva paus ibland. Jag gjorde precis likadant efter att jag hade varit ca ett år på en dejtingsite. Tog en paus,, strunta i dejting. Gick in och gjorde ny profil efter några månader och DÅ mötte jag mannen jag idag är gift med. Tror jag behövde en paus, hitta mig själv och bara strunta i alla andra ett tag. När jag gick in igen var jag väldigt mycket mer säker på vad det var jag ville egentligen. 
  • Anonym (T)

    Det känns skönt. Stabilt, lugnt, tryggt på ett helt annat sätt. Inga besvikelser på idioter till ?män?, inget tidsslösande på chattande och dejtande med folk det visar sig att man inte har något intresse av, inga konflikter, inget behov av att misstänka och utreda lögner, ingen som är otrogen, behöver inte oro sig för uppbrott, behöver inte ha sex (nej jag saknar varken sex eller närhet överhuvudtaget, sex speciellt är extremt överskattat - äcklas nu mer av bara tanken), behöver inte känna att jag ?måste? raka mig eller duscha varenda dag, städa/diska/laga viss mat varje dag för att någon partner vill ha det på ett visst sätt, ingen som gnäller osv. osv. osv. Lever och gör som jag själv vill. Underbart.

  • Anonym (NuÄrDetSlut)
    Anonym (ooo) skrev 2020-09-06 16:50:04 följande:

    Man kan behöva paus ibland. Jag gjorde precis likadant efter att jag hade varit ca ett år på en dejtingsite. Tog en paus,, strunta i dejting. Gick in och gjorde ny profil efter några månader och DÅ mötte jag mannen jag idag är gift med. Tror jag behövde en paus, hitta mig själv och bara strunta i alla andra ett tag. När jag gick in igen var jag väldigt mycket mer säker på vad det var jag ville egentligen. 


    Tackar varmt för svar såhär i höstmörkret som faller. Det känns bättre inombords och jag märker av vissa saker som börjar komma tillbaks kan man säga, ex hur skönt det var att slå på nån serie och sträcktitta eller den där nya filmen som nyligen kommit som jag missat att se. Träningen ger tiofallt tillbaks när det tros tas emot så tackar allt där uppe för att jag vigde mig åt min kropp (menar inte utseende mässigt, givetvis).

    Faktiskt i slutet av all dejting var det nära min min kropp frös, kändes som att jag försökt övertygat mig själv så mycket om den jag träffade. Då slog det mig, vad för mål framåt i livet ser jag? Är detta vad jag vill? Det kändes fel o gjorde ont att inse det så pass inpå men nu känner jag mig klarare än någonsin. Så kanske det blir tydligare om några månader :)
  • Anonym (NuÄrDetSlut)
    Anonym (T) skrev 2020-09-06 17:16:32 följande:

    Det känns skönt. Stabilt, lugnt, tryggt på ett helt annat sätt. Inga besvikelser på idioter till ?män?, inget tidsslösande på chattande och dejtande med folk det visar sig att man inte har något intresse av, inga konflikter, inget behov av att misstänka och utreda lögner, ingen som är otrogen, behöver inte oro sig för uppbrott, behöver inte ha sex (nej jag saknar varken sex eller närhet överhuvudtaget, sex speciellt är extremt överskattat - äcklas nu mer av bara tanken), behöver inte känna att jag ?måste? raka mig eller duscha varenda dag, städa/diska/laga viss mat varje dag för att någon partner vill ha det på ett visst sätt, ingen som gnäller osv. osv. osv. Lever och gör som jag själv vill. Underbart.


    Hm tja för att erkänna har jag aldrig haft sex eller något förhållande men vet att kompromissande och ömsesidighet är viktigt? I teorin, om 5 tallrikar ligger i vasken och man vet att det tär att dem ligger där, ska båda kunna acceptera att dem får lov att bara ligga kvar för husfridens skull. Väldigt filosofiskt det där men inte långt från verkligheten? Singellivet är väldigt liberalt givetvis men vill känna av att någon omfamnar en hemma till trots. Tala ut kan jag göra med vänner mer o mer, en viktig lärdom jag tagit på mig! Sex är högst individuellt och inget är sig likt par till par ty bygger på känslor? Vet inte, det sista känns väldigt rörigt i huvudet...
  • Anonym (Pelle)

    Jag har inte slutat använda dejtingsidor men hoppet har mer eller mindre försvunnit.

    Utbudet är mer eller mindre uruselt. Kvinnor med en till flera barn, alla från mulliga till tjocka, tatueringar är vanligt och rökare inte helt ovanligt.

    Om jag inte kan finna en kvinna att bli attraherad av är det ingen mening att ens matcha. Jag investerar i mig själv istället. Genom att planera att bygga mitt egna hus vid havet , träning och titta på vilka serier jag vill. Lägga mig när jag vill , osv. Sexlusten dämpar man genom porr. Jag klagar inte. Har man valt att inte bosätta sig i Stockholm så får man acceptera ett uruselt urval och då är valet att leva singel något jag får acceptera.

  • BombayPizza

    Nej, jag har väl också gett upp det här med nätdejting. Då jag tydligen är helt oförmögen att ragga och/eller marknadsföra mig så har det inte lett till enda dejt. Saknaden efter sex och närhet är stor. Man får väl hoppas att man träffar någon på den "naturliga" vägen. Känns dock skönt att jag gett upp det här ofruktbara projektet med nätdejting...


    ALL GLORY TO THE HYPNOTOAD!
  • Anonym (NuÄrDetSlut)

    Det låter tråkigt för er som skriver strax här ovan, önskar att ni inte behövde känna så verkligen! Av min korta erfarenhet hittills så se er om till de intressen ni känner att ni vill utforska och ha kul med, exempelvis mtb eller gå med i löpargrupp kanske? Närhet till människor oavsett ger något stort tillbaka, så känner jag.

    Sen att man verkligen måste flytta till storstan låter jag vara osagt men om det gäller att dejta så ja, då är det storstan som gäller. Men som ni redan märkt här så är ju dejtingen knepig redan där? Ärligt talat vill jag nog inte förespråka dejting, försök istället att haka på roliga aktiviteter som nämnt. Nåt borde ju finnas inom 10 mils radie?

  • Anonym (Pelle)
    Anonym (NuÄrDetSlut) skrev 2020-09-06 23:51:52 följande:

    Det låter tråkigt för er som skriver strax här ovan, önskar att ni inte behövde känna så verkligen! Av min korta erfarenhet hittills så se er om till de intressen ni känner att ni vill utforska och ha kul med, exempelvis mtb eller gå med i löpargrupp kanske? Närhet till människor oavsett ger något stort tillbaka, så känner jag.

    Sen att man verkligen måste flytta till storstan låter jag vara osagt men om det gäller att dejta så ja, då är det storstan som gäller. Men som ni redan märkt här så är ju dejtingen knepig redan där? Ärligt talat vill jag nog inte förespråka dejting, försök istället att haka på roliga aktiviteter som nämnt. Nåt borde ju finnas inom 10 mils radie?


    Jag har matchat med massor av söta och fina tjejer från storstan. Jag skulle förmodligen kunna dejta 10 ggr så mycket motför idag om jag flyttade ifrån denna stad. Trots att det är en mellanstor stad så är utbudet i Norrland totalt uselt som sagt. Men ja sånt är livet... Jag har ingen lust att lämna stan, mitt jobb och min familj. Bara för att jag kanske skulle träffa kärleken i Stor Stockholm. Jag skulle inte vara lycklig där.
  • LukeStairwalker
    Pinotage skrev 2020-09-06 10:34:40 följande:

    Hur hanterar du behov av närhet ? Jag har svårt att klara mig utan kramar och närhet.


    Jag kanske inte har så stort behov av det. Det är inget jag tänker att jag saknar.

    Jag har stor familj och två barn som jag får kramar av så det kanske räcker för mig även om det är olika typ av närhet.
  • LukeStairwalker
    Anonym (Lika) skrev 2020-09-06 11:08:20 följande:

    Kunde inte skrivit det bättre själv, är dock kvinna. Har insett att under mitt 16 år långa äktenskap och den 3-åriga relation jag avslutade i höstas har jag kompromissat bort min personliga utveckling, min karriär och mina framtidsplaner. Har väl för dålig simultanförmåga helt enkelt Nu prioriterar jag mina behov (och barnens såklart).


    Exakt, jag har också ett långt förhållande (17år) och ett kortare på tre år bakom mig.

    Jag har knappt inte varit singel alls i mitt vuxna liv, vilket jag tror gör att jag trivs så bra nu.
  • Anonym (Motvalls)
    Anonym (NuÄrDetSlut) skrev 2020-09-06 00:56:36 följande:

    Nyligen lagt all dejting åt sidan då jag varit aktiv i ett års tid, känns som ett tomt hål i bröstkorgen på nåt vis.

    Samtidigt som det var så spännande att kunna få nå ut och "få vara med" i svängarna känns inget av det som skett som någonting långsiktigt.

    Känner nu bara en tom hopplöshet inombords men samtidigt har jag puschat mig sen jag började dejta till mycket idrottande så känner att jag funnit något verkligen.

    Hur som, hur känner nån här hur tiden efter var då ni lade dejtingen åt sidan?


    Upplevde inget särskilt när jag la ner dejtingen, å andra sidan var min dating-karriär väldigt kort, nåt halvår - år bara.

    Sökte män runt 50. Mitt mål med dejtingen var att hitta en likasinnad man (sport, friluftsliv) för att ha en seriös långsiktig relation med.

    Däremot är jag inte det minsta intresserad av att bli sambo. Jag har hemmaboende barn och jag vill inte ha in någon ny vuxen i deras liv. Jag vill umgås på barnledig tid.

    Här blev det dock problem. Umgicks ett ganska långt tag med en snäll och fin man, men han var så att säga överallt. Skulle hjälpa mig med huset och än det ena än det andra och ville ses jämt. Det blev alldeles för mycket för mig så jag la ner.

    Många män runt 50-55 verkade å andra sidan mest intresserade av sex och att typ ses på krogen. Inte min grej alls.

    Något däremellan hittade jag inte så jag la ner. Tyckte datingen mest tog tid att hålla på med.

    Är singel idag och är fullt nöjd med det.
  • Nicke989

    Har lagt ner dejtingen eftersom den ledde fram till att jag träffade en kvinna som jag nu har ett förhållande med. Men det var en trevlig period, fast jag föredrar självklart det förhållande jag har nu.

  • BombayPizza
    Anonym (NuÄrDetSlut) skrev 2020-09-06 23:51:52 följande:

    Det låter tråkigt för er som skriver strax här ovan, önskar att ni inte behövde känna så verkligen! Av min korta erfarenhet hittills så se er om till de intressen ni känner att ni vill utforska och ha kul med, exempelvis mtb eller gå med i löpargrupp kanske? Närhet till människor oavsett ger något stort tillbaka, så känner jag.

    Sen att man verkligen måste flytta till storstan låter jag vara osagt men om det gäller att dejta så ja, då är det storstan som gäller. Men som ni redan märkt här så är ju dejtingen knepig redan där? Ärligt talat vill jag nog inte förespråka dejting, försök istället att haka på roliga aktiviteter som nämnt. Nåt borde ju finnas inom 10 mils radie?


    Jo nåt finns det säkert. Dock är ju alla stora evenemang inställda. Inte för att jag gillar stora evenemang, snarare tvärtom. Gäller ju att hitta någon som är funtad likadant som jag, och som jag har förstått så hittar man inte såna tjejer på dejtingtjänster. För i så fall bör jag ju stött på åtminstone någon enstaka vid det här laget.
    ALL GLORY TO THE HYPNOTOAD!
Svar på tråden Slutat med dejting, upplevelser efter?