• Anonym (Undra­r)
    Mon 7 Sep 2020 21:43
    2836 visningar
    53 svar
    53
    2836

    Hur länge kan man ha sex utan att vara kåt?

    Hade hoppats på att min lust skulle komma tillbaka genom att ?tvinga? mig till sex men det har den inte gjort, gått ett halvår nu och jag har haft sex utan att själv vara kåt. Är det bara att fortsätta eller vad ska man göra?

  • Svar på tråden Hur länge kan man ha sex utan att vara kåt?
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Thu 10 Sep 2020 18:17
    #41
    Anonym (Stina) skrev 2020-09-10 18:12:28 följande:

    Lägg av. Det är inte en sund relation ni har.


    Du verkar ha en skev syn, tvingar du din man att leva i celibat?
  • Anonym (Stina­)
    Thu 10 Sep 2020 18:23
    #42
    Anonym (Undrar) skrev 2020-09-10 18:17:55 följande:

    Du verkar ha en skev syn, tvingar du din man att leva i celibat?


    Som bisexuell som bor tillsammans med en kvinna så är frågan helt hypotetiskt men självklart så finns det inte på världskartan att ha sex när man själv inte vill. Hur du misshandlar din kropp, lust och själ är som sagt upp till dig men jag har flera bekanta som jobbar med kroppsterapi, tantrisk massage och dearmorering så jag kan garantera dig att ditt sätt att resonera har ett väldigt högt pris men som sagt ditt val.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Thu 10 Sep 2020 18:27
    #43
    Anonym (Stina) skrev 2020-09-10 18:23:39 följande:

    Som bisexuell som bor tillsammans med en kvinna så är frågan helt hypotetiskt men självklart så finns det inte på världskartan att ha sex när man själv inte vill. Hur du misshandlar din kropp, lust och själ är som sagt upp till dig men jag har flera bekanta som jobbar med kroppsterapi, tantrisk massage och dearmorering så jag kan garantera dig att ditt sätt att resonera har ett väldigt högt pris men som sagt ditt val.


    Ja då förstår jag att du inte behöver ha sex utan lust, kvinnor har ju generellt mycket lägre sexlust än vad män har.
  • Anonym (Stina­)
    Thu 10 Sep 2020 18:31
    #44
    Anonym (Undrar) skrev 2020-09-10 18:27:21 följande:

    Ja då förstår jag att du inte behöver ha sex utan lust, kvinnor har ju generellt mycket lägre sexlust än vad män har.


    Det där är en myt. Kan garantera att vi har mer sex än vad många heterosexuella par har.

    Men vill du förstöra dig själv för att hålla en partner nöjd och glad skall du självklart göra det men sitt sedan inte gråt den dag det blir dags att betala räkningen för dumheten.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Thu 10 Sep 2020 18:59
    #45
    Anonym (Stina) skrev 2020-09-10 18:31:40 följande:

    Det där är en myt. Kan garantera att vi har mer sex än vad många heterosexuella par har.

    Men vill du förstöra dig själv för att hålla en partner nöjd och glad skall du självklart göra det men sitt sedan inte gråt den dag det blir dags att betala räkningen för dumheten.


    Vad är det för räkning som kommer? Förstår inte alls vad du pratar om.

    Sen behöver ni ju inte ta p-medel som minskar sexlusten ännu mer, varför blev man inte bisexuell.
  • Anonym (Stina­)
    Thu 10 Sep 2020 19:22
    #46
    Anonym (Undrar) skrev 2020-09-10 18:59:21 följande:

    Vad är det för räkning som kommer? Förstår inte alls vad du pratar om.

    Sen behöver ni ju inte ta p-medel som minskar sexlusten ännu mer, varför blev man inte bisexuell.


    Har du inte bemödat dig om att läsa inlägg i tråden är det rätt meningslöst att diskutera med dig. Du söker bara bekräftelse på att det är rätt att ställa upp på sex. Som sagt gör som du vill men skyll dig själv när du ändå inte vill ta till dig.
  • Anonym (asexu­ell?)
    Thu 10 Sep 2020 19:59
    #47
    Anonym (Undrar) skrev 2020-09-10 16:29:26 följande:
    Ska jag berätta för honom att jag är asexuell för att någon på familjeliv sagt det?
    Nej, ska du berätta för din kille att du är asexuell, ska du göra det om du själv definierar dig som asexuell. Du kan förstås kalla dig vad du vill, men "inte bli kåt och inte ha sexlust" är en rätt klockren definition på asexualitet.

    Du kan absolut fortsätta ha sex utan att vara kåt, det verkar som att det är det du vill höra, men det vore att gå emot din egen sexualitet. Ungefär som om du vore homosexuell, men ändå hade sex med en man (som du inte tänder på) för att typ alla andra är ju hetero...

    Att du faktiskt inte tänder på din kille, att du aldrig blir kåt tillsammans med honom, är i högsta grad relevant för honom att veta.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Thu 10 Sep 2020 20:10
    #48
    Anonym (asexuell?) skrev 2020-09-10 19:59:27 följande:

    Nej, ska du berätta för din kille att du är asexuell, ska du göra det om du själv definierar dig som asexuell. Du kan förstås kalla dig vad du vill, men "inte bli kåt och inte ha sexlust" är en rätt klockren definition på asexualitet.

    Du kan absolut fortsätta ha sex utan att vara kåt, det verkar som att det är det du vill höra, men det vore att gå emot din egen sexualitet. Ungefär som om du vore homosexuell, men ändå hade sex med en man (som du inte tänder på) för att typ alla andra är ju hetero...

    Att du faktiskt inte tänder på din kille, att du aldrig blir kåt tillsammans med honom, är i högsta grad relevant för honom att veta.


    Jag har varit kåt och haft sexlust tidigare så nej jag är inte asexuell. Varför säger du att jag inte tänder på min kille? Vad hittar du på för skit?
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Thu 10 Sep 2020 20:12
    #49
    Anonym (Stina) skrev 2020-09-10 19:22:33 följande:

    Har du inte bemödat dig om att läsa inlägg i tråden är det rätt meningslöst att diskutera med dig. Du söker bara bekräftelse på att det är rätt att ställa upp på sex. Som sagt gör som du vill men skyll dig själv när du ändå inte vill ta till dig.


    Att jag ska få vestibulit? Nej det kommer jag inte få då jag blir väldigt våt som sagt.
  • Anonym (Stina­)
    Thu 10 Sep 2020 20:19
    #50
    Anonym (Undrar) skrev 2020-09-10 20:12:34 följande:

    Att jag ska få vestibulit? Nej det kommer jag inte få då jag blir väldigt våt som sagt.


    Lägg dig för fan och spreta med benen om det är det du vill. Varför frågar du ens när du ändå inte vill höra svaren.
  • Anonym (asexu­ell?)
    Fri 11 Sep 2020 05:50
    #51
    Anonym (Undrar) skrev 2020-09-10 20:10:59 följande:
    Jag har varit kåt och haft sexlust tidigare så nej jag är inte asexuell. Varför säger du att jag inte tänder på min kille? Vad hittar du på för skit?
    Jag hittar inte på skit, jag läser rakt av vad du skriver och svarar på det. Du har skrivit att du aldrig blir kåt på din kille, inte ens i början av förhållandet, men du har sex med honom ändå och undrar hur länge du kan hålla på med det.

    Om du har förlorat den sexlust du hade när du var yngre kan det förstås bero på att du skaffat ett hormonellt preventivmedel, eller har börjat äta antidepressiv medicin. Minskad sexlust är vanliga biverkningar av bägge. Men du ville inte veta hur du skulle få tillbaka din sexlust, så det är inte intressant i tråden.

    Och eftersom du inte har sexlust, inte blir kåt och inte heller vill ändra på detta lever du asexuellt.

    Jag undrar hur din kille ser på ert sexliv? Undrar han vad som känns konstigt?
    Eller bryr han sig inte? Om du fejkar och han inte bryr sig - då förtjänar ni varann...
  • Anonym (hm)
    Fri 11 Sep 2020 08:10
    #52

    Jag tycker att du borde kolla upp om det är något hormonellt problem. Sen tycker jag också att du borde prata med din partner om hur du känner. 

  • Anonym (Kim)
    Fri 11 Sep 2020 14:32
    #53
    Anonym (asd) skrev 2020-09-09 16:48:41 följande:
    Känns som du har ganska skev syn på sex och förhållanden
    Om det är någon som har skev syn så är det ju du, jag håller helt med TS här. 
Svar på tråden Hur länge kan man ha sex utan att vara kåt?