• Han den där

Gör jag fel i att dejta ens ung tjej?

Har inte sökt efter kärleken. Men en dag på jobb kom en fantastisk tjej dit. Vi började snacka och vi hade trevligt när vi jobbade ihop. Vi snackade om allt mellan himmel och jord. Kändes som vi känt varann länge. Nu känns det som det finns ett intresse från båda håll. Men hon är yngre än jag tidigare tänkt jag skulle kunna dejta. Jag är 40år och hon är 23år. Jag ser betydligt yngre ut än jag är. Och de flesta hade inte trott jag var över 30 verken i sättet eller utseendet. Hon är en klipsk tjej. Som verkar äldre än hon är. Svårt att säga hennes utseende i ålder. Men strålande vacker. Vi snackar om att ses över en middag och vi båda vill lära känna varann mer. Men jag vet inte vad jag bör göra. Tänker på henne dagligen och att bara lägga locket på känns fel. Men samtidigt vet jag inte om det kommer accepteras socialt. Hon säger att hon inte bryr sig vad andra tycker. Och innerst inne gör väll inte jag det heller. Men ändå sitter jag här och skriver. Vet inte vad jag borde göra faktiskt.

• Svar på tråden Gör jag fel i att dejta ens ung tjej?
  • Anonym (Anonymus)

Känns det rätt för både dig och henne så kör på och skit fullständigt i vad andra tycker. Det är era liv och andra ska fullkomligt skita i det.

Även om det bara kanske skulle hålla några år så kör på annars kommer du sitta där sen och ångra dig. Man lever bara 1 gång så varför inte testa och se vart det bär hän. Jag hade inte tvekat :)

• Anonym (BTDT)
    Anonym (Anonymus) skrev 2020-09-12 11:35:33 följande:
    Är det avundsjuka kanske? Av vilken jävla anledning skulle det vara äckligt att två personer älskar varandra?

Men det är typiskt surkärringar som tycker så här som även är så förbannat pryda ut av sig. Usch för sådana människor. Vilket jävla tråkigt liv ni måste ha!!!
    Avundsjuka på... vad???

Att få en äldre man intresserad är inte särskilt avancerat för en ung tjej.
  • Anna5284

Jag tycker inte att det är nånting fel med det, men jag tycker att det ställer högre krav på dig att vara inlyssnande och att tänka på att hon antagligen inte har lika mycket erfarenhet som du. Det gäller framför allt i sängen. Det är såklart väldigt olika från person till person hur mycket erfarenhet man har, men jag tror att generellt för kvinnor byggs självförtroendet och kännedomen om den egna kroppen upp med åren, och om du är med någon som inte har kommit så långt på den resan är det ännu viktigare med öppenhet och inlyssnande, att inte bara "köra på". Uppfylls bara det så är det ju guld värt att vara med en man som har mer erfarenhet i sängen, är tryggare i sig själva och kan introducera en för nya grejer...

• Anonym (Kör)

Min bror är 42år och hans tjej är 26år.

Dom träffades för 3 år sedan. Min bror var gift med en annan och dom har två barn.

Nu ska han bli pappa igen efter jul.

Kör på!

• Anonym (f)

Jag blev tillsammans med en man med 16 års åldersskillnad, dock lite äldre än den tjejen. Vi har ett barn ihop. Dock blev skillnaderna oss emellan väldifgt påtagliga då han närmade sig 50, vi är inte ett par idag, mycket för att vi nog fick mindre gemensamt. 

• Anonym (Anonymus)
    Anonym (BTDT) skrev 2020-09-12 12:03:48 följande:

Avundsjuka på... vad???

Att få en äldre man intresserad är inte särskilt avancerat för en ung tjej.

Ja det kan väl bara den som skrev det svara på? Eller svarar du åt andra!!!
  • Anonym (henna)
    Han den där skrev 2020-09-11 20:31:51 följande:

Jag är 40år och hon är 23år. Jag ser betydligt yngre ut än jag är.

Vet hon hur gammal du är?

Man kan tycka att en 23-åring borde vara vuxen nog att själv kunna välja. Å andra sidan känner jag en tjej som när hon var 20 dejtade en 40-åring och nu i efterhand säger "usch, fy" om det hela.

Vill du riskera att bli ett sådant minne?

• Anonym (f)
    Anonym (henna) skrev 2020-09-12 19:23:56 följande:
    Vet hon hur gammal du är?

Man kan tycka att en 23-åring borde vara vuxen nog att själv kunna välja. Å andra sidan känner jag en tjej som när hon var 20 dejtade en 40-åring och nu i efterhand säger "usch, fy" om det hela.

Vill du riskera att bli ett sådant minne?
    Jag känner ju inte så med exet jag har barn ihop med, nästan samma åldersskillnad. Men skulle inte kunna attraheras fysiskt av honom idag.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Anonymus) skrev 2020-09-12 11:35:33 följande:

Är det avundsjuka kanske? Av vilken jävla anledning skulle det vara äckligt att två personer älskar varandra?

Men det är typiskt surkärringar som tycker så här som även är så förbannat pryda ut av sig. Usch för sådana människor. Vilket jävla tråkigt liv ni måste ha!!!

Nej absolut inte avundsjuka eller surkärring. Som yngre kvinna är det enkelt att attrahera horder av äldre män. Ser det snarare som gubbsjukt beteende, där utseende går före personlighet.

Sen finns det så klart undantag. Men som kvinna är man van vid dreglade gubbar och det är sällan intresset sträcker sig längre än till det fysiska.
  • Anonym (Anonymus)
    Anonym (Usch) skrev 2020-09-12 20:44:47 följande:

Nej absolut inte avundsjuka eller surkärring. Som yngre kvinna är det enkelt att attrahera horder av äldre män. Ser det snarare som gubbsjukt beteende, där utseende går före personlighet.

Sen finns det så klart undantag. Men som kvinna är man van vid dreglade gubbar och det är sällan intresset sträcker sig längre än till det fysiska.

Kan inte detta vara ett undantag då? Man kan inte döma folk efter åldern utan det är bara siffror.

Du verkar ha dålig erfarenhet själv men döm inte alla för det.
  • Anonym (BTDT)
    Anonym (Anonymus) skrev 2020-09-12 23:18:47 följande:
    Kan inte detta vara ett undantag då? Man kan inte döma folk efter åldern utan det är bara siffror.

Du verkar ha dålig erfarenhet själv men döm inte alla för det.
    Nej, ålder är inte bara siffror.
    Det är mycket mer än så.
  • Han den där

Naturligtvis känner hon till min ålder. Och anledningen att intresset finns där från min sida är faktiskt inte utseende utseendet. Jag hade självklart önskar hon var några år äldre. Men nu är hon inte det och vi båda gillar varann. Jag kommer inte stressa fram något utan det kommer få vara lite på hennes villkor. Det var ju trots allt hon som kontakta mig utanför jobb. Förstår ju också att jag kommer åldras betydligt snabbare än henne. Och detta har jag även sagt till henne. Men verkar inte dra sig tillbaka för det.

Att en del av er skulle tycka usch fy dig gamle man. Förstod jag redan innan jag skickade inlägget. Men det känns lite bättre när så stor del av er säger ?typ? kör på om ni båda vill.

• Anonym (BTDT)
    Han den där skrev 2020-09-13 11:49:56 följande:

Naturligtvis känner hon till min ålder. Och anledningen att intresset finns där från min sida är faktiskt inte utseende utseendet. Jag hade självklart önskar hon var några år äldre. Men nu är hon inte det och vi båda gillar varann. Jag kommer inte stressa fram något utan det kommer få vara lite på hennes villkor. Det var ju trots allt hon som kontakta mig utanför jobb. Förstår ju också att jag kommer åldras betydligt snabbare än henne. Och detta har jag även sagt till henne. Men verkar inte dra sig tillbaka för det.

Att en del av er skulle tycka usch fy dig gamle man. Förstod jag redan innan jag skickade inlägget. Men det känns lite bättre när så stor del av er säger ?typ? kör på om ni båda vill.

Skulle inte kalla dig för en gammal man, för det är du inte. Men tösen är ung nog att vara din dotter.
    Hon bryr sig inte nu... nej. Det lär hon göra tids nog.
  • Anonym (Anonymus)
    Anonym (BTDT) skrev 2020-09-12 23:23:52 följande:

Nej, ålder är inte bara siffror.

Det är mycket mer än så.

Kärleken är blind brukar det heta och då spelar ålder ingenroll. Så länge båda har känslor för varandra så varför ska man inte kunna vara tillsammans?

Man ska aldrig bry sig om vad andra tycker eller säger.

Åsikter får man självklart ha men man kan inte bestämma över hur andra ska leva sina liv.

Även om detta inte skulle hålla över en längre tid så är det bara dom själva som gör valet att vara tillsammans. Kan dom få några år tillsammans som gör dom båda lyckliga så ser jag inget fel i detta. Båda blir en erfarenhet rikare efter detta.
  • Anonym (henna)
    Anonym (Anonymus) skrev 2020-09-13 14:19:11 följande:
    Man ska aldrig bry sig om vad andra tycker eller säger.

Åsikter får man självklart ha men man kan inte bestämma över hur andra ska leva sina liv.
    TS bad om åsikter. Det betyder inte att de som svarar försöker bestämma hur TS ska leva sitt liv.

• elalaroné

Nej, det är inte FEL men socialt oaccepterat.
    Tror mycket är avundsjuka faktiskt, tex. männen i din ålder blir avis för unga tjejer brukar ofta betyda /eller en illusion av: problemfria, kåtare, snyggare (tar hand om sitt yttre) och mindre krävande.
    Och kvinnorna i åldern blir avundsjuka: de är ersättningsbara (kan du, kan väl ens egna man!), de har "roligare" och snyggare (tar hand om sig själva) och kan prioritera sig själv. De blir påminda om att de måste kämpa för sin man och det skapar osäkerhet. Många kvinnor, ink. jag, låter förfallet ske och prio. ner mitt utseende. Lägger pengar på familjen istället. Liksom det är tabu för kvinnor att lägga 60:000 på nya tänder och blekning, uppfräsning med PT och sånt.

Äsch, fuck oss som bara är sotis. Vi får skaffa bättre självförtroende eller göra något åt det helt enkelt. Det är vårt problem, inte ditt.

• Anonym (Dahlia)

Om det funkar för dig med en tjej med så mycket mindre livserfarenhet så go for it! Livet är kort, man måste ha kul ibland.

• Anonym (kaffedraken)
    Anonym (Chilla) skrev 2020-09-11 20:37:49 följande:

Men gud, chilla! Hon är vuxen, du är vuxen - vem bryr sig.

Jag dejtar enbart äldre män. Samtliga har varit mellan 15-30 år äldre.

Jag blev kär i en 20 år yngre tjej, hon var 24. De flesta skrev i mina trådar att hon inte var vuxen. Varför kan jag inte hitta nån i min egen ålder? Det är många som bryr sig, och har åsikter om åldersskillnader.
    Vi kunde inte ha nåt gemensamt. Tjejer i den åldern vill ha män som får upp den.
    Det är typiskt män att inbilla sig att de ser yngre ut än vad de är, för tjejer så är männen gubbar.
    Män som attraheras av yngre kvinnor vill mest ha nåt att visa upp, och de är mest ute efter sex.
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (Anonymus) skrev 2020-09-12 23:18:47 följande:
     Man kan inte döma folk efter åldern utan det är bara siffror.
    De flesta tyckte att jag var gubbsjuk och att det var äckligt.
    Vill man ha en 20 år yngre tjej så har man nån störning. Jag var inte kär i henne, utan bara kåt.
    Äldre män som vill ha en yngre tjej vill ha nån han kan forma, styra.
    De kan inte ha nåt gemensamt med sån åldersskillnad, och skulle de ha det, så är mannen omogen och klarar inte av jämnåriga kvinnor.
Svar på tråden Gör jag fel i att dejta ens ung tjej?