Den stora kärleken, finns den?
Jag börjar på allvar tänka om det är mig det är fel på eller inte.
Jag hör och ser folk prata om den där stora kärleken. När du sveps iväg och blir helt tokig och galen, där du lever bredvid varandra, med passion men ömhet och kärlek i många år och känner att "det här är den rätta".
Jag funderar på allvar att lämna min man pga detta. Vi är sambos sedan 8 år tillbaka. Han är en bra man på alla sätt. Hederlig, har jobb, är lojal och han älskar mig och dyrkar marken jag går på. Men jag saknar den där frestelsen och dragningen. Den där innerliga djupa kärleken som andra verkar känna.
Jag är mest irriterad och ser hans fel och brister.
Vi har inte speciellt kul med varann, har inga gemensamma intressen och småtjafsar nästan varje dag. Han är extremt ospontan och lite hypokondrisk/negativ kring mycket. Jag tänker ofta att "är det här allt, ska det inte kännas mer?". Jag kan tänka på andra män och deras utseende som jag finner mer attraktivt. Min man är 15 år äldre än jag och börjar bli "gammal" på nått sätt. Känner mig så extremt elak. Men det är svårt att styra vad man känner. Jag sörjer att vi aldrig har varit himlastormande förälskade utan mer valde varande av praktiska skäl och att det var bekvämt och lagom. Jag var där och då så less och trött på upp-och-ner-kärlek och drama och tyckte hans lugna sätt var så mysigt. Men nu känns det så beige och tråkigt.
Det känns som att om jag skulle vara med om något omvälvande, då kanske jag skulle vakna upp och se alla hans fina sidor och uppskatta honom. Mina vänner säger ofta att han är världens kap, som är så driven, duktig, social, hjälpsam och snäll. Och jag drömmer om att få bli kär igen.. i nån annan... Känns ibland inte som att jag ens kan känna en djup och innerlig kärlek, när förälskelsen lagt sig och romantiken är borta... Men nu har vi ett litet barn ihop och jag måste tänka på honom också.
Hur fan hanterar man det här? Vad är meningen med livet?! Ni som levt längre, skilt er eller varit med om liknande, vad säger ni?