• Annatina

    Byta blöja ståendes

    Hej,

    Min son på 17 månader har börjat på förskola och häromdagen beklagade sig förskolelärararna att han vägrar ligga ner vid blöjbyte. Vi har bytt blöja ståendes på honom sedan han stod upp av sig själv i princip för att han helt enkelt vägrar att ligga still. De menar att det inte går att byta bajsblöja ståendes och krävde att vi måste lära honom att ligga ner... Men känns så dags nu.. Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Byta blöja ståendes
  • Anonym (F)

    Har du förklarat detta för förskolan? De måste ju kunna skölja av honom i handfat om de inte klarar av att torka rent honom?

  • Anonym (K)

    Jag hade nog sagt åt dem att sluta tvinga mitt barn bakåt i utvecklingen och ta ett snack med rektor också. Det är väl snarare dags för dem att lära honom sitta på potta om de tycker det är så jobbigt, eller i den takt ni hemma föredrar förstås.

  • Anonym (Tussilull)

    Visa hur ni gör när ni byter på honom.

  • Annatina

    Jo, jag försökte förklara hur vi gjorde hemma men fick inget gehör för det.. Kändes bara komiskt alltihop. Tänker också att det snarare är dags för mer potträning inte att gå bakåt men vill inte gärna komma på kant med lärarna när han precis har börjat.. :)

Svar på tråden Byta blöja ståendes