• RenLuft

    Får ni också känslor som dyker upp i efterhand efter ni träffat någon som ni tycker extra mycket om?

    Hej!

    Jag har en kompis som jag har märkt att jag bli extra glad när jag träffar henne. Första gången när jag insåg detta var när jag träffade henne för tredje gången (Känner inte henne så väl egentligen) så hälsade vi på varandra. Jag blev direkt glad (Väldigt glad).


    Andra gången var denna kväll där jag såg henne. Jag kunde inte låta bli att ropa på hennes namn och så småpratade vi lite. Fast denna gång så agerade jag som om mina glädjekänslor existerade där, när i själva verket kände jag inte någonting förs efteråt (Efter vårat samtal).

    Sedan har glädjekänslorna bara växt. T.ex när jag kom hem så vart jag extra glad av att jag träffade henne och hann prata med henne.

    Jag tror inte jag har känslor för henne, jag blir bara glad av att träffa henne.

    Jag har egentligen aldrig varit förvirrad över om jag har känslor för någon eller inte. Jag brukar inte bli såhär extra glad när jag träffar en vän.

    Det lustiga är att känslorna dyker upp i efterhand. Inte på plats, utan mer efteråt. Varför det?

    Har ni också haft det så? Glad

  • Svar på tråden Får ni också känslor som dyker upp i efterhand efter ni träffat någon som ni tycker extra mycket om?
  • Magical

    Jag har inte din erfarenhet men en gissning är att du är en analyserande person och att du då efteråt tänker väldigt mycket på hur det känns och då känns det som att känslorna kommer då. Egentligen kom de säkert direkt, men du har i situationen haft fullt upp att konversera med personen så att du inte har hunnit känna efter precis då. 

  • RenLuft
    Magical skrev 2020-09-19 07:33:27 följande:

    Jag har inte din erfarenhet men en gissning är att du är en analyserande person och att du då efteråt tänker väldigt mycket på hur det känns och då känns det som att känslorna kommer då. Egentligen kom de säkert direkt, men du har i situationen haft fullt upp att konversera med personen så att du inte har hunnit känna efter precis då. 


    Hehe, så simpelt svar men ändå kändes den fascinerade!

    Jag märkte att jag skrev fel i min tråd.


    Info: Jag känner inte henne så väl. Första gången kände jag väl inget särskilt, tror jag. Andra träffen var när vi träffades och umgicks som kompisar. Inget märkvärdiga känslor, vad jag kan minnas.

    Det är de här senaste gångerna som jag träffat och hälsa på henne när vi setts ute. Jag skrev nog lite fel i TS.

    Tredje gången (Som hon och jag  hälsade/såg varandra) var den gången när hon kom fram och hälsade medan jag satt med en polare. Då kom känslorna direkt!

    Fjärde gången var igår kväll, när känslorna kom i efterhand. (Fann det lustigt över att glädjekänslorna kom i efterhand)

    Det här med första, andra, tredje och fjärde gången betyder mer över hur mycket totalt vi har sett och hälsat/pratat med varandra. Glad
Svar på tråden Får ni också känslor som dyker upp i efterhand efter ni träffat någon som ni tycker extra mycket om?