• KajsaLouise

    Ni som gjort/gör ÄD på Sahlgrenska

    Hej!

    Sambon och jag står inför valet att fortsätta med ivf på Sahlgrenska eller spara våra försök för äggdonation där. Jag har försökt ta reda på vad som gäller för donation, men informationen är knapp. Jag ska ringa till dem och höra mig för men tänkte att jag testar att fråga här. Vad gäller vid donation? Hur många ägg får man? Vad räknas som ett försök? Görs återföring dag 2 eller 5? Om man har tur att få blastocyster som kan frysas ingår återföring av dem i samma försök? Vad har ni för erfarenheter av ÄD på Sahlgrenska? Ja, ni hör. Jag vet ju inget. Om någon där ute sitter inne på svaren skulle jag vara tacksam om ni ville upplysa mig :)

  • Svar på tråden Ni som gjort/gör ÄD på Sahlgrenska
  • KajsaLouise
    Dhalia skrev 2020-09-30 16:29:36 följande:

    Hur lång är kötiden där om du råkar veta?


    Jag fick höra från sköterskorna att kötiden är ett år nu.
  • Catwomen7

    Du kanske redan har fått all info nu men kön är ca 1,5 år (beror och bla på hur utseendet är) man får minst 3 försök, men om fler ägg blir befruktade får du alla försök varesig det är tre eller sju.

  • KajsaLouise
    Catwomen7 skrev 2020-11-26 23:25:55 följande:

    Du kanske redan har fått all info nu men kön är ca 1,5 år (beror och bla på hur utseendet är) man får minst 3 försök, men om fler ägg blir befruktade får du alla försök varesig det är tre eller sju.


    Hej! Tack för ditt svar! Lite har jag snappat upp nu, men vissa saker känns fortfarande diffusa. Du bringade lite klarhet ändå, tack!
Svar på tråden Ni som gjort/gör ÄD på Sahlgrenska