• Soff

Bisolvon - när ska jag sluta?

Hej!

Jag testar bisolvonmetoden detta försök (försök nr 5). Ni som testat det, när slutade ni ta bisolvonet? Jag har både läst att man ska sluta dagen för ägglossning, och dagen för positivt ägglossningstest. Men dagen för positivt ägglossningstest betyder väl att ägglossning kan ske inom 24-48h? Ska man fortsätta ta bisolvon någon dag till efter postitivt Äl-test eller stoppa direkt?

• Svar på tråden Bisolvon - när ska jag sluta?
  • Soff
    Sertsb6688 skrev 2020-09-24 12:00:24 följande:

Så som jag lärt mig är att du ska sluta vid positivt äl-test :) Lycka till

Tack för svar! Då antar jag att effekten av bisolvonet kanske ligger kvar ett par dagar, att det är därför man ska sluta vid positivt ÄL-test!? Hoppas på det iallafall, det var så jag gjorde :) fick positivt ÄL-test CD11 redan, så blev lite konfunderad, men hade samtidigt mycket smärta i nedre delen av magen.. men slutade iallafall ta bisolvonet då.
  • Sertsb6688
    Soff skrev 2020-09-24 13:13:30 följande:
    Tack för svar! Då antar jag att effekten av bisolvonet kanske ligger kvar ett par dagar, att det är därför man ska sluta vid positivt ÄL-test!? Hoppas på det iallafall, det var så jag gjorde :) fick positivt ÄL-test CD11 redan, så blev lite konfunderad, men hade samtidigt mycket smärta i nedre delen av magen.. men slutade iallafall ta bisolvonet då.

Ja men precis, säkert så. För sen vill man ju att slemhinnorna i livmodern ska bygga upp väggarna för ägget att fästa i. Solig

• Soff
    Sertsb6688 skrev 2020-09-24 13:50:12 följande:

Ja men precis, säkert så. För sen vill man ju att slemhinnorna i livmodern ska bygga upp väggarna för ägget att fästa i.

Ja men precis, det känns ju rimligt :)
Svar på tråden Bisolvon - när ska jag sluta?