På väg i Coronakonkurs. Ensamstående med barn, hur ska jag klara mig?
Haft mitt företag i 11 år. Inte blivit miljonär på det, men gått runt. 2020 skulle bli vårt blomningsår. Tre anställda. Så kom Covid och sågade företaget vid fotknölarna. Tappat över en miljon i intäkter. Det är dags att inse konkurs, det kommer ta år att komma ikapp ett sådant tapp.
Jag har akassa och inkomstförsäkring, som jag förmodar kickar in. Men jag går på ett ut ekonomiskt redan nu som ensamstående med min lön, och kommer tappa min tjänstebil så jag behöver ordna en ny för pengar jag inte har.
Två barn i skolåldern, ångesten är total. Jag bor ganska dyrt, hyres, och äger ingenting. Bara skulder. Känns nattsvart allt detta och har gjort mig deprimerad och är egentligen sjukskriven men har inte personal till det. Jag ser skuldsanering framför mig efter en tid och mina barn växa upp i fattigdom. Från att ha haft det riktigt bra till ingenting. Kommer vi behöva byta ner oss till ett billigare boende vid skuldsanering? Vill ens någon anställa en person som har det pågående? Blä alltså.
Jag behövde vända mig någonstans, har inget nätverk riktigt och ingen närstående som jag orkar ta detta med just nu. Mörker.