• Fri 25 Sep 2020 00:26
    2244 visningar
    9 svar
    9
    2244

    Oattraktiv.

    Är skilld sedan några år efter 10 års äktenskap.

    Har insett att efter mina försök att på olika sätt komma i kontakt med nya kvinnor är meningslöst.

    Tiden har varit hård mot mitt utseende och jag inser att loppet är kört då kvinnor endast pratar med mig om de behöver som ex kollegor, säljare i butiker m.m.

    Saknar väldigt mycket kvinnlig närhet och sällskap.

    Tänker att de är väl något som ligger i oss att drivas till.

    Men är det något man kan medicinera bort?

    Tänkte om man typ varit sexmissbrukar, har hört att de kan få något dämpade för att minska suget.

    Kanske funkar här med.

    Är en väldigt kärleksfull och passionerad av mig, tycker det är väldigt jobbigt om man ska leva med denna saknaden av sällskap/ partners i många år till.

  • Svar på tråden Oattraktiv.
  • Fri 25 Sep 2020 05:02
    #1

    Finns ju en del mediciner som har som biverkning att man får minskad sexlust, kanske det hade kunnat vara nåt du kunnat testa? tänker lite typ vissa antidepressiva mediciner och sånt, fast vet förstås inte riktigt...

  • Fri 25 Sep 2020 06:38
    #2

    Ja det är ju sexlusten man vill bli av med.

  • Fri 25 Sep 2020 11:46
    #3

    Tre knep som kräver en del av dig, men som kommer öka din attraktionskraft:

    1. Träna regelbundet. Du kommer både bli snyggare (fastare kropp) och bli kvickare i hjärnan. Det kommer damerna uppskatta. Här ingår även hygien som t.ex. att du använder tandtråd. 

    2. Ät bättre. Skippa snabbmaten, chipsen och ölen. Inte helt, se det som lördagsgodis. Kommer också påverka din hälsa och din attraktionskraft. 

    3. Klä dig snyggare. Lägg pengar på märkeskläder i mellansegmentet. Inte tröjor med stora BOSS-loggor, utan kläder av god kvalitét. Kommer kosta några tusenlappar att byta ifrån KappAhl till Thernlunds, men med lite hjälp kommer du se bättre ut samt utstråla säkerhet. 

    Jag har gjort denna resa och det har fungerat utmärkt. Men det kostade, både i pengar, och engagemang. 

    Var det värt det? Absolut. Vill inte berätta mer här dock. 

  • Fri 25 Sep 2020 15:20
    #4

    Tack för ett väl utförd stöd.

    Är redan rätt så slimmad dock. 190cm 87kg.

    Tränat hella mitt vuxna liv, mycket Crossfit nu mera, springer halvmaraton på 1h 40 min.

    Vegeterian o.s.v.

    Men de hjälper inte mig något.

  • Fri 25 Sep 2020 22:44
    #5

    Låter som om du ändå har alla förutsättningar för att hitta damer. Med den fysiken... Wow!

    I vilka kretsar rör du dig? Testa lite olika sammanhang, ideella föreningar och liknande.

  • Sat 26 Sep 2020 14:01
    #6

    Tack.

    Ja inte lätt alltid som småbarnsförälder att vara aktiv ute på det sättet.

    Är väl mest på gym och liknade om jag inte jobbar eller har barn. Träffar kompisar och sånt ibland.

    Provat Tinder och liknande, men är inte mycket av intresse där.

    Hur gjorde du själv?

  • Sun 27 Sep 2020 01:12
    #7

    Jag engagerade mig i sammanhang där jag fick möjlighet att prata med damerna. T.ex. så var jag en gång i tiden med i en kör, i någon teatergrupp, i någon intresseorganisation osv. 

    Istället för att "sälja in mitt utseende" så sålde jag in min personlighet. Det tog ett tag, men efter ett tag så fann de mig intressant pga mitt driv, min vilja att diskutera och att lyssna (inte nödvändigtvis övertyga osv). Och min glada sida.

    Det handlar mycket om att väcka intresse och därefter att bekräfta den du pratar med. Alla vill bli sedda. 

    Krogen, tinder och gymmet har aldrig fungerat, för ytligt. 

  • Sun 27 Sep 2020 01:25
    #8
    Blåljuspappa skrev 2020-09-26 14:01:00 följande:

    Tack.

    Ja inte lätt alltid som småbarnsförälder att vara aktiv ute på det sättet.

    Är väl mest på gym och liknade om jag inte jobbar eller har barn. Träffar kompisar och sånt ibland.

    Provat Tinder och liknande, men är inte mycket av intresse där.

    Hur gjorde du själv?


    Småbarnsföräldrar är inte så heta... för att uttrycka sig milt.
  • Tue 17 Nov 2020 08:21
    #9

    Pälsen



    Inläsningstjänst - Portal (svenska 7-9)



    Läsförståelse


    1 Hur mår doktor Henck? Hur går hans karriär?


    2 Varför lånar doktor Henck John Richardts päls?


    3 Hur får pälsen doktor Henck att känna sig? Varför?


    4 Hur reagerar fru Henck när doktor Henck kommer hem med pälsen på sig? Varför?


    5 Beskriv kortfattat förhållandet mellan doktor och fru Henck. Vad får dig att tycka så?


    6 Vad menar doktor Henck med att pälsen har förskaffat honom de sista sekunder av lycka


    han känt i livet?



    Novelligt


    Hur är stämningen i novellen? Vad i novellen får dig att tycka så?



    Finns det sådant ni förstår men som inte sägs rakt ut i texten? Ge exempel



    Hjalmar Söderberg använder sig av bildspråk i novellen. Kan du hitta några exempel?



    Vad är novellens konflikt?



    Vad blir lösningen på konflikten? Är den positiv eller negativ? Motivera



    Rita upp en dramaturgisk kurva över novellen. Med vilka händelser förändras kurvan? Tid/Spänning





Svar på tråden Oattraktiv.