• Anonym (Ledsen)

Gynekologen ”drog ut” mitt MA..när slutade ni blöda?

Konstaterades ha MA i tisdags och hade därefter småblodtillblandade flytningar..på gym ville de avvakta med cytotec tills idag för att ?bekräfta? MA trots att hjärtaktiviteten upphört bokade därför gynmottagning idag..vilket var en himl tur..vaknade vid 6-tiden av att det bokstavligen rann blod genom bindan och kläderna..fick byta 3 bindor på 1 timme och satt även på toaletten så blodet fick rinna ut och massa klumpar kom..hade tid på gym vid 8 tiden och där fick jag superont och så fort jag tog av mig byxorna rann det massa blod på golvet och hon gjorde vul...såg att det var på väg ut och att det fanns i livmodertappen så hon sa att hon kunde hjälpa till på traven men att det var utan bedövning...i ca 15 minuter ?rensade? hon ut med en peang ( långt föremål) och jag fick även 2 cytotec..det kom ut mkt och var ganska smärtsamt men jag har bara blödit sparsamt sedan dess...bytt 2 bindor den ena var ganska full men den andra är mer sparsam...

Hur länge blödde ni när ni fick hjälp att få ut resterna mekaniskt? Eller är det ovanligt ingrepp?Nu har smärtan försvunnit och det känns helt okej igen.

• Svar på tråden Gynekologen ”drog ut” mitt MA..när slutade ni blöda?
  • Anonym (2015)

Jag blödde i 7 veckor efteråt. MA v.14. Tyckte det var helt överjävligt. Läkaren ville inte ens gå med på att jag öht varit gravid och sen slita ut resterna utan nåt smärtstillande alls och sen se resterna skräpa på golvet. Jag hoppas innerligt att det inte är ett vanligt förfarande!

• Anonym (Ledsen)

Det var tidigt MA v 10 men avstannat V6+0..låter kanske värre än det var men jag såg ingenting av detta utan det var rent och fint när jag fick komma upp igen..låg med huvudet plant och lätt nedåt pga risk för blodtrycksfall..förra gången jag fick MA var fostret 2 cm och nu var det 4 mm så det var inte lika obehagligt..blev inlagd förra gången och fick vänta i evigheter på gynakuten medan det blödde och blödde och tillslut ?släppte? något så jag sprang på toaletten och det droppade blod överallt..då fick jag komma in och behövde både cytotec och de ville även skrapa då pga feberkänningar så nu kändes det bättre iallafall..

• Anonym (2015)

Det var ju bra att det ändå mitt i sorgen blev en bättre upplevelse. Jag har bara hemska minnen av alla besök runt mina m.f. Första fick jag ligga både på förlossningen och bb- det om nåt borde vara förbjudet vid missfall! Och den i v.14 och inte ens gå med på att jag varit gravid. Korkskalle!

Hoppas du får må bra nu då och slutar blöda snabbt.

Svar på tråden Gynekologen ”drog ut” mitt MA..när slutade ni blöda?