När började ni känna av illamående? Gravid v. 6.
Jag gick in i vecka 6 idag och känner än så länge bara av lite ömma bröst. Vilken vecka började ni må illa, och kom det liksom över en natt då bara?
Jag gick in i vecka 6 idag och känner än så länge bara av lite ömma bröst. Vilken vecka började ni må illa, och kom det liksom över en natt då bara?
V.9 med första barnet, satt i till v.25. V.7 med andra barnet, satt i till v.27. Kom inte direkt över en natt, men ganska snabbt ändå.
Med första och tredje barnet: innan jag plussade så extremt tidigt. Med första fattade jag inte att jag var gravid, trodde det var magsjuka. Med andra barnet i v 6 ca. Med barn ett och två hade jag hyperemesis och kräktes flera gånger dagligen tills de äntligen kom ut.
Min första blev jag illamående sent och trodde det var magsjuka på gång. Visade sig efter en vecka av illamående att jag var i vecka 17+4 då.
Andra graviditet mådde inte illa alls. Resten har varit mina tecken på graviditet och då vid vecka 5 ungefär
Tack för era svar, det verkar väldigt olika då. Hyperemesis låter oerhört jobbigt, minst sagt. Fick du vara sjukskriven då? :/
För mig smög det sig på på kvällarna enbart, från kanske v 8. Jag kände det mest som att jag var hungrig men det tog emot att äta middag. Åt ändå, kräktes aldrig. Sen upphörde det helt v 12. Verkar vara så extremt olika!
Tack för era svar, det verkar väldigt olika då. Hyperemesis låter oerhört jobbigt, minst sagt. Fick du vara sjukskriven då? :/
gravid 7gr som blev 6 barn(1 ma) har inte mått illa alls någon av mina graviditeter.
Jag hade aldrig något illamående med min dotter, dock ruggigt trött i början fram till kanske vecka 15. Kunde knappt hålla ögonen öppna efter klockan 19.30. Men illamående eller ont i brösten hade jag aldrig.
Vecka 7 på dagen typ, höll i sig tills vecka 41 när jag födde
Runt vecka 5 började mina kräkningar. Hade hyperemesis hela graviditeten och mådde skit ända fram till förlossningen. Gick ner nästan 20 kilo och såg ut som ett vandrande skelett utom om magen som bara blev lite småfet. Fick en rund gravidmage runt v 36 och bebisen kom i v 37+5. Drack näringslösning och var sjukskriven 100 %.
Dock värt allt!
Hoppas att du kommer att må bra!
Runt vecka 5 började mina kräkningar. Hade hyperemesis hela graviditeten och mådde skit ända fram till förlossningen. Gick ner nästan 20 kilo och såg ut som ett vandrande skelett utom om magen som bara blev lite småfet. Fick en rund gravidmage runt v 36 och bebisen kom i v 37+5. Drack näringslösning och var sjukskriven 100 %.
Dock värt allt!
Hoppas att du kommer att må bra!
Ca. En vecka innan missad mens, alltså väldigt tidigt! Höll i sig endast några veckor och lindrades när jag åt ett litet mellanmål! Är i vecka 20 nu och har inte känt av illamåendet sen dess som tur är!
I v. 6 var mina enda symptom superömma bröst och obeskrivlig trötthet. Blev lite illamående först i v. 8 eller 9 någon gång.
Hejsan! Jag är gravid i vecka 8+6 och mår jätte dåligt.
Har haft lite blödningar och molvärk. Känner mig orolig. Och har som en bula eller knöl på höger sida magen. Är orolig om det är någon cysta?
Hejsan! Jag är gravid i vecka 8+6 och mår jätte dåligt.
Har haft lite blödningar och molvärk. Känner mig orolig. Och har som en bula eller knöl på höger sida magen. Är orolig om det är någon cysta?
Jag mpdde inte direkt illa utan fick mer äckelkänslor med kräkningar men det va först i vecka 13-14 fram till v17 ungifär sen nu har jag mått illa v 31-35 men nu börjar det släppa igen och jag går in i vecka 36 imorgon.