• scrapparlotta

    Vilket mobilabonnemang har ni?

    Jag har just nu telia familjeabonnemang men tycker det är lite dyrt. Vad har ni för abonnemang, familj då? Är ni nöjda? Vi bort på landet några mil från Borås så det är viktigt att det håller täckning bra även ute i skogarna....

  • Svar på tråden Vilket mobilabonnemang har ni?
  • Engulgummianka

    Jag har Telenor 10 G abonnemang då det är det enda som går att ha där jag bor. Absolut Ingen täckning här med Telia/halebop dvs det går varken ringa, surfa eller skicka sms med Telia/halebop men telenor funkar jättebra

    Har alltid varit en sån som håller på att Telia är bäst gällande täckning osv men jag har fått ge mig angående det.

  • Litorina

    Hallon. Passar mina behov. Köpt deras lägsta surf och det räcker med väldigt god marginal. Har täckning i alla fall i de skogar jag brukar vistas i.

  • scrapparlotta

    Tack för era svar. Är sugen på att testa Hallon eller Vilma...8m dom har familjeabonnemang vill säga. Får kolla upp det. Men tänk om det inte funkar här ute i skogarna ????...lite surt.

  • Tusselina

    Kolla upp vilka som delar nät (funkar telia så kommer t ex halebop också funka, funkar 3 kommer hallon att funka etc) - ha någon bekant över med en annan operatör och se om de har täckning?

    varför måste du ha familjeabbonemang? är inte insatt vad de innebär, men jag har i alla fall Hallon, den minsta och betalar totalt 99 kr i månaden och har då fria samtal (alla nummer i Sverige och till en del andra länder också), fria sms till hela världen, mms inom Sverige och jag tror det är 4GB surf som dessutom samlar sig i pott (inte helt säker på hur mycket då jag aldrig får slut efter de höjt mängden och potten ut maxad). Den enda nackdelen är om man behöver support då du inte har telefonsupport utan behöver använda chatt och mail - har bara behövt det 1 gång dock och då gick det bra. 

    Kan se att det kanske fanns vits med den första typen familjeabbonemang då samtal kostade och de var fria inom familjen men nu är det ju jättebilligt att ha fria samtal till alla. 

  • Gnussen
    scrapparlotta skrev 2020-09-26 19:34:41 följande:

    Jag har just nu telia familjeabonnemang men tycker det är lite dyrt. Vad har ni för abonnemang, familj då? Är ni nöjda? Vi bort på landet några mil från Borås så det är viktigt att det håller täckning bra även ute i skogarna....


    Har tele2 med obegränsad surf, fria samtal, fria sms,mms samt lite annat. Bor ute på landet, har alltid haft bra täckning, aldrig några problem. Kostnad 345 kr i månaden.
  • complicit

    Hallon. Billigt och fungerar jättebra, och ingen uppsägningstid. Har lägsta surfpotten (4gb 99 kr/mån) och gör aldrig slut på den. Surfar iofs på wifi hemma så vet inte hur länge den räckt om jag inte gjort det.

  • Noname00
    scrapparlotta skrev 2020-09-28 17:27:43 följande:

    Tack för era svar. Är sugen på att testa Hallon eller Vilma...8m dom har familjeabonnemang vill säga. Får kolla upp det. Men tänk om det inte funkar här ute i skogarna ????...lite surt.


    Hallon är tres lågprisvarumärke samma nät.
    Vimla är Telenors motsvarande så det lär fungera utmärkt.

    Tre hade jag inte valt om man är i behov av täckning norr om Gävle.
  • LFF
    Gnussen skrev 2020-09-28 18:53:34 följande:
    Har tele2 med obegränsad surf, fria samtal, fria sms,mms samt lite annat. Bor ute på landet, har alltid haft bra täckning, aldrig några problem. Kostnad 345 kr i månaden.
    Åh, en till som varit trogen Tele2 så länge... 

    Tilläggas till ovanstående bör att det ordinarie priset för det abonnemanget är 499kr/månad. 
  • Gnussen
    LFF skrev 2020-09-30 08:59:47 följande:

    Åh, en till som varit trogen Tele2 så länge... 

    Tilläggas till ovanstående bör att det ordinarie priset för det abonnemanget är 499kr/månad. 


    Självklart:) Tror dom kommer ändra kostnaden nu i oktober då kommer dom även höja för oss som har varit trogna kunder :(

    Det blir ändringar i abonnemanget som högre surf inom EU och gratis samtal till vissa länder. Kommer inte ihåg exakt hur ändringarna såg ut. Men även du måste fått denna information?
  • Gnussen
    LFF skrev 2020-09-30 08:59:47 följande:

    Åh, en till som varit trogen Tele2 så länge... 

    Tilläggas till ovanstående bör att det ordinarie priset för det abonnemanget är 499kr/månad. 


    Nya priset för detta abonnemang blir 569 kr för dom som inte har varit trogna kunder, tidigare 499 kr som du skrev.
  • LFF
    Gnussen skrev 2020-09-30 14:41:41 följande:
    Självklart:) Tror dom kommer ändra kostnaden nu i oktober då kommer dom även höja för oss som har varit trogna kunder :(

    Det blir ändringar i abonnemanget som högre surf inom EU och gratis samtal till vissa länder. Kommer inte ihåg exakt hur ändringarna såg ut. Men även du måste fått denna information?
    Japp, men vi får fortfarande 154kr i rabatt, precis som nu. Så kostnaden blir 415 istället för 345. 

    Är glad över 1000 fria minuter till Kanada då min pappa bor där  
  • Gnussen
    LFF skrev 2020-09-30 15:33:30 följande:

    Japp, men vi får fortfarande 154kr i rabatt, precis som nu. Så kostnaden blir 415 istället för 345. 

    Är glad över 1000 fria minuter till Kanada då min pappa bor där  


    Ja vi får ju det som tur är :) Jag är supernöjd med abonnemanget så jag kommer fortsätta ha kvar det.

    Vilken tur för dig med 1000 fria minuter, blir ju perfekt.

    Bara till att gratulera :)
  • asse18

    Nu var det något år sen den här tråden var aktiv men jag plockar upp den och hoppas någon har ett bra svar.

    Det är nämligen så att den "stora" i hushållet nu har börjat prata om att hon vill ha en egen telefon och kompisarna runt omkring har även börjat få. Inte alla med en övervägande del. Telefonen kan hon få ta en gammal av oss så hon klarar sig. 

    Blir även en trygghet för oss när hon är iväg med kompisarna att lätt kunna få tag på oss. Men den stora frågan är hur man vill göra med abonnemang. Ni som har barn mellan 7-10 år, vilket abonnemang har ni? 

    Såg att mobilabonnemanget.nu har en del bra kampanjer. Vad har ni för erfarenhet av Vimla och Fello? Vi har ju nästan uteslutande använt oss av Telia i hushållet tidigare men det känns lite onödigt dyrt. 

    Så tar tacksamt emot tips från er som gått igenom detta förut :)

  • Noname00

    Vimla är inte sämre än något annat det är telenors lågprisvarumärke som comviq och halebop.

    Om det är för dina barn se till att välja ungdomsabonnemang så får du mer för pengarna nästan alla operatörer har ett sådant alternativ.
    tex
    vimla.se/bestall/student/

  • asse18

    Tack för svar! 

    Vi är väldigt inne på Vimla och kommer nog teckna oss här. Känns ändå som att deras ungdomserbjudande är väldigt prisvärt? 

    Sen får man uppgradera i framtiden om det inte skulle vara tillräckligt. 

  • Guldnovan
    Noname00 skrev 2020-09-29 20:00:21 följande:
    Hallon är tres lågprisvarumärke samma nät.
    Vimla är Telenors motsvarande så det lär fungera utmärkt.

    Tre hade jag inte valt om man är i behov av täckning norr om Gävle.
    Nä 3  funkar inte här uppe. Gäster söderifrån får ofta problem. 
  • Zouxman

    Vi skaffade precis Hallon barnabonnemang till vår son som fyller 8 nästa månad. Kostar 99kr i månaden. Dock kampanj nu så det är 49kr i månaden första 3 månaderna. 8gb surf. Samt går att spärra för betalsamtal (Mello t.ex,samt utlandssamtal). 

  • Noname00

    Comviq har otroliga problem med sin kundservice, chaten stängd på Måndagar och otroligt långa väntetider.
    Något har hänt på bolaget, det är inte bra som förut.
    Det brukade fungera utmärkt, är det ohållbart att få hjälp om man behöver lösa något.

    Hoppas dom fixar det annars byter jag nog till vimla trots att jag är nöjd med abonnemanget.

Svar på tråden Vilket mobilabonnemang har ni?