• låstbok

smilsmässa sedan 6 månader!!!

tjena det är så att jag och exet tog ut skilsmässa för ett antal månader sen då hon vart otrogen nästan ett helt år utan att säga något fick reda på det från vänner och barnen,,,,

och jag ska ju lämna in den den blanketten om att fullfölja skilsmässan och den ska ju skickas in nu i veckan 2020-09-27 så min fråga är,,

hur lång tid tar det från då man skickat in begäran tills man är skild???

någon som kan gissa sig till det jag själv tippar på att det max tar 1-2 veckor men osäker och vill bara ha det färdigt så snabbt som möjligt

• Svar på tråden smilsmässa sedan 6 månader!!!
  • låstbok
    Anonym (Sad) skrev 2020-09-27 13:47:39 följande:

Ångrar hon sig?

om hon ångrar skilsmässan eller att hon vart otrogen???
  • låstbok
    Anonym (Sad) skrev 2020-09-27 14:04:07 följande:

Båda, 

hon säger att hon ångrar sig men jag tror inte på det,,,

• låstbok

fan det går inte att genomföra skilsmässan online så jag får spendera 1 timmes tid på att åka in till centrala göteborg imon för att skattteverket har inget kontor i den delen av stan jag bor,,,,

• Anonym (Mi2)
    låstbok skrev 2020-09-27 15:30:46 följande:

hon säger att hon ångrar sig men jag tror inte på det,,,

Jag tror inte på min fru heller...hon har också varit otrogen. Tror mest dom ångrar att dom blev upptäckta... Jag har förlåtit men tror nog ändå det slutar i att jag begär skilsmässa rätt snart.

Hoppas din går igenom utan problem!
  • låstbok
    Anonym (Mi2) skrev 2020-09-28 04:53:13 följande:
    Jag tror inte på min fru heller...hon har också varit otrogen. Tror mest dom ångrar att dom blev upptäckta... Jag har förlåtit men tror nog ändå det slutar i att jag begär skilsmässa rätt snart.

jo det brukar vara så att man ångrar att man blev upptäckt och inte själva handlingen men det ända man kan göra är att gå vidare för man kommer aldrig kunna lita på personen i fråga igen
  • Anonym (Mi2)
    låstbok skrev 2020-09-28 11:39:59 följande:

jo det brukar vara så att man ångrar att man blev upptäckt och inte själva handlingen men det ända man kan göra är att gå vidare för man kommer aldrig kunna lita på personen i fråga igen

Nä, tilliten kommer nog aldrig tillbaka...fan om dom kunde fatta hur mycket skada dom gör mot sin partner..
  • låstbok
    Anonym (Mi2) skrev 2020-09-28 11:54:35 följande:
    Nä, tilliten kommer nog aldrig tillbaka...fan om dom kunde fatta hur mycket skada dom gör mot sin partner..
    det gör den inte,,,,dom som gör sådant är ofta narcissister och kan inte prata om saker och ting så då gör dom det dom tycker är enklast men som jag sa till min fru ska ett förhållande bli bättre så får man jobba på det både prata,dejta upptäcka nya grejer i sängen eller ha på mer spännande ställen som i havet eller vad som helst men för att komma dit måste man kunna prata och tycker man att förhållandet är tråkigt vilket min fru tyckte så vänder man ju sig till sådana som slänger pengar på en vilket hon gjorde för hon kom hem full klockan 1-2 varje fredag och sa inte ens hej när hon trilla innanför dörren och gick o väckte ungarna och släpade med dom in i våran säng och la sig och sov så till slut tröttnade man på att jaga henne och jag sov i ungarnas säng i stället,,,,

så viktigaste är ju att man spenderar tid på tu man hand gå ut på dejter äta lite gott dricka lite gott och ha lite roligt hemma på köksbänken eller sängen eller stranden när den är tom på folk man måste jobba på det men folk nu för tiden vet inte hur man tar sig tid
  • Anonym (Zacke)

Jag körde snigelpost.....det tog max en vecka om ens det

• Anonym (man)
    Anonym (Nope) skrev 2020-09-26 20:30:54 följande:

Fast har man barn under 16 år är det 6 månaders betänketid...

Men börjar inte den löpa så fort ansökningen om skilsmässa kommit in?

Jag tolkar det som att det TS ska skicka in nu är pappret man får EFTER att betänketiden gått ut.
  • Anonym (man)
    låstbok skrev 2020-09-28 13:49:26 följande:
    det gör den inte,,,,dom som gör sådant är ofta narcissister och kan inte prata om saker och ting så då gör dom det dom tycker är enklast men som jag sa till min fru ska ett förhållande bli bättre så får man jobba på det både prata,dejta upptäcka nya grejer i sängen eller ha på mer spännande ställen som i havet eller vad som helst men för att komma dit måste man kunna prata och tycker man att förhållandet är tråkigt vilket min fru tyckte så vänder man ju sig till sådana som slänger pengar på en vilket hon gjorde för hon kom hem full klockan 1-2 varje fredag och sa inte ens hej när hon trilla innanför dörren och gick o väckte ungarna och släpade med dom in i våran säng och la sig och sov så till slut tröttnade man på att jaga henne och jag sov i ungarnas säng i stället,,,,

så viktigaste är ju att man spenderar tid på tu man hand gå ut på dejter äta lite gott dricka lite gott och ha lite roligt hemma på köksbänken eller sängen eller stranden när den är tom på folk man måste jobba på det men folk nu för tiden vet inte hur man tar sig tid
    Håller med, att kasta pärlor åt svinen är ju alltid bara ren slöseri med tid och energi.

Men förutom hennes otrohet så är det ju jävligt olämpligt att ha en morsa som kommer hem full och väcker ungarna mitt i natten. Jag tycker du dra med henne till ett samarbetssamtal hos kommunen för att diskutera hur ni ska samsas kring barnen som skilda och att du där tar upp hennes drickande och beteende.

Jag menar, när ni är skilda och bor på varsitt håll, hur kommer hon bete sig mot barnen när du inte är där?
  • Anonym (man)
    låstbok skrev 2020-09-27 15:34:02 följande:

fan det går inte att genomföra skilsmässan online så jag får spendera 1 timmes tid på att åka in till centrala göteborg imon för att skattteverket har inget kontor i den delen av stan jag bor,,,,

Men ladda ner blanketten och printa ut den borde väl gå?
  • Anonym (man)
    Anonym (Mi2) skrev 2020-09-28 04:53:13 följande:

Fast är inte det egentligen ganska självklart?
    Varför skulle de ångra skön sex och bekräftelse? Ska man döma av vad otrogna människor själva säger så njuter de ju för fulla muggar av sin otrohet och beskriver det oftast som fantastiskt skönt och underbart på alla sätt. Varför skulle de ångra det? Det är snarare något de ser tillbaka på som ett väldigt trevligt minne. Mao är det ganska självklar att en person som varit otrogen BARA kommer ångra att den blev påkommen inte otroheten i sig.

Men det kommer de ju såklart aldrig säga till sin partner för de vet ju att det minskar chanserna att bli förlåten och då säger de ju såklart bara vad deras partner vill höra.
  • låstbok
    Anonym (man) skrev 2020-09-29 13:35:57 följande:
    Fast är inte det egentligen ganska självklart?
    Varför skulle de ångra skön sex och bekräftelse? Ska man döma av vad otrogna människor själva säger så njuter de ju för fulla muggar av sin otrohet och beskriver det oftast som fantastiskt skönt och underbart på alla sätt. Varför skulle de ångra det? Det är snarare något de ser tillbaka på som ett väldigt trevligt minne. Mao är det ganska självklar att en person som varit otrogen BARA kommer ångra att den blev påkommen inte otroheten i sig.

Men det kommer de ju såklart aldrig säga till sin partner för de vet ju att det minskar chanserna att bli förlåten och då säger de ju såklart bara vad deras partner vill höra.
    själva skilsmässo blanketten går att skriva ut hur bra som helst det är person bevisen från skatteverket som är lite trixiga att skaffa ´det ända sättet att få personbevisen idag är att gå in på deras sida och beställa skilsmässo personbevis till sin bokföringsadress men problemet med att göra det är att man inte får frugans person bevis och som jag har förståt det så behöver man båda
Svar på tråden smilsmässa sedan 6 månader!!!