• Anonym (Nytvättad Volvo)

Kraftig eller lång orgasm?

Efter helgens sex så undrar jag lite över det här med orgasmer och kanske främst då kvinnans orgasmer. Jag kommer därför att starta tre parallella trådar med ett antal frågeställnignar.

Den här tråden handlar om vilken typ av orgasm som du som kvinna föredrar. En kort och kraftfull orgasm som tar andan ur dig eller en långsam och lite mjukare orgasm som byggs upp under en tid.

Min kvinna verkar föredra den senare. Hon föredrar att få sina orgasmer när jag penetrerar henne och då byggs det sakta upp och hennes orgasm pågår under en tid. Om hon däremot sitter på mitt ansikte och låter mig slicka henne när hon gnider sig över min mun och ansikte så kommer orgasmen som ett våldsamt åskväder och blixtnedslag. Den orgasmen är för häftig säger hon.

Vad föredrar du som kvinna?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kraftig eller lång orgasm?
  • Zorrorro

Tycker det brukar gå hand i hand att en stark orgasm blir längre o en kortare svagare

• Anonym (EN)

Föredrar flera i rad då brukar de bli starkare och längre varje gång

• Martina1970

Föredrar en kort, intensiv orgasm, en sådan som gör att jag håller andan, skakar, inte kan kontrollera vad jag gör och sedan försvinner jag helt några sekunder! Känslan efter en sådan kraftig orgasm är underbar.....

Underbart är kort

Håll käften viskade jag till mig själv, men jag lyssnade inte som vanligt
  • Martina1970
    Zorrorro skrev 2020-10-06 15:58:37 följande:

Tycker det brukar gå hand i hand att en stark orgasm blir längre o en kortare svagare

Intressant, för mig är det oftast tvärtom,
    Zorrorro skrev 2020-10-06 15:58:37 följande:

Intressant, för mig är det nästan alltid tvärtom, det är de kortare som är mer intensiva, starkare.
    Håll käften viskade jag till mig själv, men jag lyssnade inte som vanligt
  • Anonym (Stina)

Förstår inte varför man ställer dessa alternativ mot varandra. Långa orgasmer brukar i alla fall för mig bygga upp intensiteten och bli härligt och rent smärtsamt intensiva mot slutet. Kan genom andningsövningar ge mig själv energiorgasmer och kombinerar man det med rent fysiska orgasmer kan det bli rent magiskt, det jag kallar sju minuters orgasmer.

• Anonym (Stina)
    Martina1970 skrev 2020-10-06 22:33:04 följande:

Föredrar en kort, intensiv orgasm, en sådan som gör att jag håller andan, skakar, inte kan kontrollera vad jag gör och sedan försvinner jag helt några sekunder! Känslan efter en sådan kraftig orgasm är underbar.....

Underbart är kort

Testa att andas igenom orgasmen nästa gång så kan jag nästan garantera att den blir både längre och intensivare.

Läs gärna boken Urban Tantra om du vill ha tips på hur man genom att andas förstärker upplevelsen.
  • theotherone

Nu är jag iofs man, men har svårt att välj röstningsalternativ. Ju kraftigare orgasm jag får, desto längre håller den på.

Svar på tråden Kraftig eller lång orgasm?