• Tintin75

5dagars blastocyst på G.

Hej på er!

Vi har ett fryst 5dagars blastocyst som ligger o väntar på oss i Uppsala, såå har lite funderingar nu ang det som jag hoppas på att få bolla lite här med er.

Jag är steriliserad, 40+ & har en misslyckad insättning med ett 2dagars, så nu väntas här på nästa mens.

När den kommer ska jag på mensens andra dag börja med Progynon 2mg och kontakta kliniken.

Min första undran då; När ska blastocysten sättas in igen, brukar man göra det på sin naturliga 'ägglossningsdag'?

Min andra undran är; Ska man göra nån undersökning tex ultraljud innan insättningen? Är lite nervös över att jag missat nått här på vägen.

Finns det nån 40plussare här, kanske tom steriliserad som fått ett fint plus på stickan som kan peppa lite ????

• Svar på tråden 5dagars blastocyst på G.
  • syntharen

Man kan göra på lite olika sätt, man kan sätta in ett befruktat ägg i sin naturliga cykel, då testar man med ägglossningstest och sätter in ägget så många dagar efter ägglossning som ägget är, i ditt fall 5 dagar. Problemet där kan vara att man får ägglossning så att insättningen blir på en helg och inte alla kliniker har öppet på helgen. Annars kan man ta hormontabletter som jag glömt namnet på och låta slemhinnan växa till sig. När slemhinnan har rätt tjocklek slutar man med hormontabletterna och tar Lutinus i stället och sätter in ägget efter 5 dagar.

Men allt där här borde du få information om från din klinik. Ring och hör med dom så du vet exakt vad som gäller i din situation.

• Tintin75

Lät ju väldigt logiskt när du förklarade det så bra, Ett jätteTack till dej!!

• Tintin75

Andra mensdagen är här och jag har börjat med progynon 2mg. 3 tabbletter om dagen.

Den 23/10 ska ultraljud göras för att kika på slemhinnans skick, tjocklek & antal lager tror jag det va ???? Efter besöket där ringer jag kliniken o berättar resultatet av ultraljudet och utefter det så avgörs det om jag ska fortsätta med progynomen el om datum skall bokas för återförandet av blastocysten ???? Spännande!!!

Nån här som kan berätta lite om ni fått några biverkningar av progynonen?

Svar på tråden 5dagars blastocyst på G.