• Jippi93

Nidblödning ????????

Hej,

Är väldigt ny på det här området och har märkt att det finns en hel del förkortningar av ord för allt som har med det här att göra, men jag är just nu ganska clueless, så håll ut.

Min senaste mens 25/8,

Enligt min kalender skulle jag fått mens nu den 28/9, alltså i måndags.

I söndags kändes det som att det rann till i trosan, och fick senare under dagen en lätt blödning, eller flytning blandat med trådar av lite blod. I måndags försvann det helt, och jag var helt inställd på att det var min mens. Tog ett gravtest idag som visade negativt.

Har dock så jävla ont i mina bröst, kan inte ligga på mage eller ha tyg som rör bröstvårtorna. Hade mensvärk i söndags, och har ibland hugg, fast mer som ett konstant molande.

Någon som varit i en liknande situation? Spelar ingen roll om det visade sig att ni faktiskt var gravid eller att mensen kom/missfall.

Just nu vill jag bara kunna förstå vad som händer med mig.

Tack ????

• Svar på tråden Nidblödning ????????
  • Hanjon10

Hej!

Typ så hade jag det också. (Är nu gravid med andra barnet). Hade sista mensen 14/8. Fick en superliten blödning i slutet på augusti, bara lite rosa på pappret när man torkade sig. Men sedan strax före mensen skulle komma 12/9 en lite större blödning som började som en mens med mörkrött blod men som tog slut på något dygn. Tog sedan ett gravtest den 14/9 men det var negativt.

Började dock känna mig konstig i magen och gasig de kommande två veckorna så tog till slut ett test till för en vecka sedan som då var solklart positivt.

Vet inte om det var riktigt samma som du upplevt men tyckte att det lät som att det påminner om varandra.

Mvh Lizzie

• Jippi93

Tack för att du tog dig tid att svara

Och grattis till bebbe nr 2!

Ja, jag ska nog avvakta en vecka, kommer inte mensen tar jag ett till test. Och skulle det ändå vara negativt lär jag boka tid hos gyn, och se om det eventuellt kan vara något annat som strular.

Fortfarande superöm i brösten, gasig, huvudvärk och känner mig bara allmänt låg.

Hade det inte varit för att jag hade den lilla blödningen i söndags hade jag bara trott att mensen var sen.

Trevlig helg

• Hanjon10

Hej!

Typ så hade jag det också. (Är nu gravid med andra barnet). Hade sista mensen 14/8. Fick en superliten blödning i slutet på augusti, bara lite rosa på pappret när man torkade sig. Men sedan strax före mensen skulle komma 12/9 en lite större blödning som började som en mens med mörkrött blod men som tog slut på något dygn. Tog sedan ett gravtest den 14/9 men det var negativt.

Började dock känna mig konstig i magen och gasig de kommande två veckorna så tog till slut ett test till för en vecka sedan som då var solklart positivt.

Vet inte om det var riktigt samma som du upplevt men tyckte att det lät som att det påminner om varandra.

Mvh Lizzie

• Hanjon10

Förlåt för dubbel post. Förstår inte hur det blev så.

Jo för att få reda på hur det ligger till är det bara att vänta.

Hoppas du får klarhet i vad som gäller snart oavsett hur det ligger till

• Wroh

Hej! Det kan vara en genombrottsblödning som man lan få när man är gravid. De sker vanligtvis när man egentligen skulle haft mens de första månaderna. Nidblödning brukar vara lite tidigare än så. Beror såklart på hur lång lutealfas du har.

Lycka till!

Svar på tråden Nidblödning ????????