• Steeph

Någon som blivit gravid med endast mens cirka 3 dagar?

Hej,

Jag fick ma i februari 2020 och min mens har ändrat sig helt. Har gått ifrån 5-6 dagar med bra blödning till typ 3... har alltså ännu inte blivit gravid. Undrar nu till er som faktiskt är gravida, är det någon som blivit gravid men som haft kort/lite mens?

Var till gyn som sa att jag hade en fin tjock slemhinna på äl+2 men ändå så känns det som att jag har alldeles för lite och kort mens för att slemhinnan ska vara optimal

• Svar på tråden Någon som blivit gravid med endast mens cirka 3 dagar?
  • Anonym (Mamma)

Efter att ha fött barn är min mens bara två dagar lång, med lite bruna flytningar före och efter.

Det är inte längden på mensen som avgör hur fertil man är.

• Anonym (myself)
    Anonym (Mamma) skrev 2020-10-01 09:31:13 följande:

Efter att ha fött barn är min mens bara två dagar lång, med lite bruna flytningar före och efter.

Håller med. Min mens brukar vara just 3 dagar med lite brunt i ett par dagar efter och har varit så här i alla fall sen förlossning för 10 år sedan. Under tiden har jag blivit gravid 3 ggr (nu är 3:e gången som pågår )
  • Matrix123

Efter ppiller blödde jag 2-3 dgr ganska sparsamt med en cykel på 27 dagar. Innan blödde jag rikligt 5 dagar:)

Blev gravid på femte försöker och är i v 22 nu så tror inte det spelar någon roll hur mycket eller litet man blöder :)

• Steeph
    Anonym (Mamma) skrev 2020-10-01 09:31:13 följande:

Ja här verkar det ha ändrat sig efter den medicinska aborten och från att jag slutat med koffein. Jag får hoppas att vi blir gravida snart igen. Tack för svar
  • Steeph
    Anonym (myself) skrev 2020-10-01 09:49:40 följande:

Håller med. Min mens brukar vara just 3 dagar med lite brunt i ett par dagar efter och har varit så här i alla fall sen förlossning för 10 år sedan. Under tiden har jag blivit gravid 3 ggr (nu är 3:e gången som pågår )

Blir lättad, tack!

Jag tror min mens har förändrats mycket pga slut med piller, bli gravid, få ma samt slutat med koffein. Får hoppas att jag blir gravid snart igen
  • Steeph
    Matrix123 skrev 2020-10-01 10:58:49 följande:

Efter ppiller blödde jag 2-3 dgr ganska sparsamt med en cykel på 27 dagar. Innan blödde jag rikligt 5 dagar:)

Blev gravid på femte försöker och är i v 22 nu så tror inte det spelar någon roll hur mycket eller litet man blöder :)

TACK!! Ja jag tror det har att göra med allt som hänt senaste månaderna med graviditet, missfall, slutat med koffein etc. Får verkligen hoppas vi får ett plus snart
Svar på tråden Någon som blivit gravid med endast mens cirka 3 dagar?