• Sommarsol75

    Charles, Sebastian eller William?

    Hej alla fina! Vad tycker ni om dessa namn på nyfödd? Vilket av dessa namn skulle ni välja? Kram!

  • Svar på tråden Charles, Sebastian eller William?
  • Anonym (Sara)

    Gillar William och Charlie (som påminner om Charles).

    Gillar inte Charles (speciellt inte i Sverige) eller Sebastian.

  • Anonym (myself)

    Gillar både Charles och William men endast med deras riktiga engelska uttal - inte försvenskade varianter. Så, det beror på hur ni tänker uttala dessa.

  • Anonym (.)

    Min son heter Charles i mellannamn men har en förälder från ett engelskspråkigt land, tycker som några andra att det blir för "konstlat" på ett helsvenkst barn, Charlie tycker jag däremot är fint och funkar även i Sverige men börjar bli ganska vanligt. William är fint men också så himla uttjatat, kanske inte lika mycket bland bebisar iofs, kan bara relatera till skolbarn då mina är lite äldre :) Sebastian tycker jag är jättevackert och enkelt men inte lika vanligt längre, kommer dock garanterat bli Sebbe

  • Kusinen
    Anonym (.) skrev 2020-10-05 12:43:38 följande:

    Min son heter Charles i mellannamn men har en förälder från ett engelskspråkigt land, tycker som några andra att det blir för "konstlat" på ett helsvenkst barn, Charlie tycker jag däremot är fint och funkar även i Sverige men börjar bli ganska vanligt. William är fint men också så himla uttjatat, kanske inte lika mycket bland bebisar iofs, kan bara relatera till skolbarn då mina är lite äldre :) Sebastian tycker jag är jättevackert och enkelt men inte lika vanligt längre, kommer dock garanterat bli Sebbe


    Basse är vanligt som smeknamn också. I alla fall bland de jag växte upp med, kanske är vanligare med Sebbe nu för tiden?
  • Anonym (AK)

    William är fint, absolut. Men var och varannan unge heter ju det :)

    Jag röstar på Sebastian eller Charles! Hade själv Sebastian på min namnlista. Det blev dock en liten Charlie - som faktiskt kallas för Charles ibland!

  • Anonym (Charlie)

    Kör på Charlie. Det är det absolut manligaste efter John och Jeff

  • Xenia

    Alla namnen är fina i sig.

    Sebastian är min favorit. Vackert klassiskt namn.

    Sedan kommer William men det känns så himla vanligt, personligen skulle jag välja Willem istället.

    Charles, tänker på "prins Charles av England", låter inte så bra på svenska. Skulle faktiskt föredra Charlie här.

  • trollhona

    William. Ståtligt, starkt och fungerar överallt.

    Charles är så malplacerat i Sverige och Sebastian så uttjatat 

Svar på tråden Charles, Sebastian eller William?