Anonym (nja) skrev 2020-10-03 17:54:55 följande:
Vet du vad TS: nu har jag läst hela tråden och tycker allt låter förfärligt krångligt.
Jag tycker också fokus blir helt galet.
Om det nu absolut inte går att vara ärlig om läget så hade jag gjort något av detta:
1. Deltagit, druckit alkoholfritt och om nu någon undrade varför hade jag sagt att jag tex haft så mkt huvudvärk sista dygnet att jag inte vågar bli full/haft diarré sista dygnet och känner mig inte helt hundra så vågar inte dricka. Eller något liknande som passar dig.
2. stannat hemma, anmält i sista sekund att jag inte kan komma
Jag hade INTE hållit på som du nu funderar, att hälla över i annan flaska osv. Då ska man dessutom låtsas vara berusad hela kvällen?
Om man är nykter när andra dricker alkohol behöver man verkligen inte låtsas vara berusad. Jag har fyra barn och jag har låtsats dricka vin när vi har försökt bli gravida, och ingen har någonsin märkt att jag inte är berusad. Folk som är berusade lägger nämligen inte märke till sånt ;) De är ju berusade! Inget krångligt eller märkligt med det alls upplever jag. Tror att det är många tjejer som försöker bli gravida som gör på det viset för att man då slipper alla jobbiga frågor.
Säger man att man äter antibiotika, ska köra, inte är sugen på att dricka osv så börjar spekulerandet kring huruvida man är gravid eller inte omedelbart om man är en tjej i 20-30-årsåldern. Man kanske inte heller har lust att alla ska veta om att man försöker bli med barn, om man inte har lust att varje månad få frågan om man är gravid nu (sjukt jobbigt när det inte blir någon bebis på många försök). Det är förvånansvärt många som inte alls har en känsla för vad som är för privat att fråga om.
Sen känner jag att det kanske inte är det bästa att säga att man har huvudvärk och diarré om man är på fest i Coronatider?! Jag hade själv inte uppskattat att få hem en gäst med nåt konstigt virus i kroppen ;) Inte ens i vanliga fall hade jag velat ha någon med diarré på besök! Och i dessa tider är det ju inte ok att säga att man inte känner sig helt hundra. Då ska man vara hemma. Vilket TS ju inte vill.