• hoppasvartvitt

    Hemma fest/Inflyttningsfest

    Hej på er,

    Finns säkert många trådar om detta redan men då jag inte hittar det jag söker så tänkte jag kolla med er här som ser då jag behöver inspo Glad

    Som rubriken lyder så är alltså tanken att jag ska ha en inflyttningsfest hemma då jag som ni säkert förstår flyttat till min första egna lägenhet. 
    Jag har alltså inga som helst erfarenheter av att ha en hemmafest då detta kommer vara min absolut första.

    Behöver helt enkelt hjälp med olika aktiviteter för att få festen rolig och så man inte bara sitter och kollar ut i tomma intet. 
    Vet ju självklart att snurra flaskan, jag har aldrig och beer pong finns som alternativ men vill ha mer tips och trix till en lyckad hemmafest.
    Tanken är också att festen ska passa ihop med temat "halloween" då jag ska göra en halloween fest Glad

    Vi kommer alltså vara ca 10 personer om det spelar roll Glad
    Har ni några andra tips så får bni jätte gärna slänga in dom också, allt är tacksamt!
    Vi är ett gäng på 20-23 åringar så ska passa den yngre generationen Glad

    Och för att förtydliga så vill jag inte ha några pekpinnar om corona osv. Jag och dom bjudna vet redan riskerna och behöver inte ha någon uppläxning. 
    Vi har redan gjort det vi är tvungna och göra och därmed minskat av listan på inbjudna så vi kan hålla en god stämning och avstånd.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Hemma fest/Inflyttningsfest
  • Minimalen

    Glöm för allt inte att sätta upp en lapp i trappuppgången om att du ska ha fest och en ungefärlig tid då festen ska vara slut. Grannar blir oftast inte lika sura då de vet ungefärlig tid då de får sova. Håll dock inte på hela natten eller kräma på med högsta volym då det faktiskt finns de som ska upp och jobba.

Svar på tråden Hemma fest/Inflyttningsfest