• Dr Börje

Har du fått, eller skickat, dickpicks?

Det här med dickpicks är något som aldrig slutar att förvåna mig. Att man skulle få för sig att skicka en dickpick till någon. Jag skulle inte ens kunna föreställa mig skicka en bild på min penis till min fru även om hon bad mig. Vad i helvete då för?
    Än mindre till en obekant eller nyligen knuten kontakt. Totalt obegripligt för mig. Men det kanske är en generationsfråga?

Jag läste i dagens DN att mer än varannan tjej har fått dickpicks skickade till sig. Ovälkomna bilder då alltså. Mer än 50% av alla tjejer? Det är för mig helt ofattbart. Dels att det skulle kunna vara en så hög siffra....och ändå att det verkar pågå så utbrett.

Men hur ser det ut här i forumet? Hur många kvinnor har fått "ovälkomna" dickpicks skickade till sig? Hur många män har skickat bild på sin kuk? 

Nu tror jag iof inte att det här forumet är representativt som jämförelse med DNs artikel. Men kan det faktiskt vara sant att mer än varannan tjej fått dessa bilder?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du fått, eller skickat, dickpicks?
  • Fjäril kär

Jag är 43 år och har här på forumet fått mängder med dickpicks allt från 18-åringar till 60-åringar..

På övriga internet dyker det upp lite bilder då och då och det är även där varierande ålder

• Anonym (Tuppis)

Jag har skickat men det var för att den jag skickade bad om det och vi bytte bilder/klipp. Inte vilka bilder som helst heller utan fotade och redigerade med lite finess också som mottagaren gillade.

Men ni som skickar utan att mottagaren bett om det, lägga av för helvete, ni förstör både för er själva och andra. Enda gångerna det är ok är när man är överens om att skicka bilder till varann.

• Anonym (Glenn Medeiros)
    Dr Börje skrev 2020-10-05 08:08:18 följande:

Jag skulle inte ens kunna föreställa mig skicka en bild på min penis till min fru även om hon bad mig. Vad i helvete då för?

För att hon vill ha en kanske. Och varför så upprörd?
  • Paganini

Om en tjej av någon anledning ville ha en bild kanske jag skulle skicka en men varför skulle jag syssla med blottning annars?

• Wench85

Jag tänker att en måste skilja på olika personliga bilder på kukar. Det ena är ett önskvärt glatt utbyte mellan samtyckande personer, kanske som del av förspel eller distanssexande. Kul och gött, men även där viktigt med lite finess, exempelvis först en bild på nåt hårt innanför byxor eller dylikt och först när motttagaren ber om mer en explicit bild. 

Men dickpicks brukar ju avse oönskade bilder. Där tror jag att en gör ett misstag om en tänker det som något sexuellt. Oftast tror jag snarare det är en kränkning och ett intrång som sändaren är ute efter. Att mottagaren ska bli chockad, obekväm, arg osv. Skriver du exempelvis något i ett öppet kommentarsfält om allas lika värde eller markerar mot rasism, homofobi eller liknande kommer det i inkorgen oftast tre saker:
    - hot om våld, ofta sexuellt våld ("jag ska leta upp din adress och våldta dig")
    - förhoppningar om våld eller vad en ska kalla det för ("Jag hoppas att du blir gruppvåldtagen av tio muslimer som häller syra över dig")
    - kukbilder. Ibland okommenterade, ibland i kombination med någon av de ovan ("du skulle behöva få den här nerkörd i halsen så du håller käft")
    Där är det ju inte så att sändaren tror att mottagaren ska bli kåt eller sugen på att ses. Det går väl möjligen att jämföra med blottaren i parken, men oftast upplever jag kukbilder som än mer aggressiva, men det kanske är för att jag oftast fått i samband med diskussioner som ovan. 

• Anonym (Tuppis)

Kom att tänka på Linnéa Claesson (jag tror det var hon, tror hon stavar efternamnet så) som sökte upp förövaren på fb och skickade de oönskade bilderna till någon eller några av dennes vänner/föräldrar. Tycker det var jäkligt bra gjort!

• Anonym (Leka Bror Duktig :P)
    Dr Börje skrev 2020-10-05 08:08:18 följande:

Det här med dickpicks är något som aldrig slutar att förvåna mig. Att man skulle få för sig att skicka en dickpick till någon. Jag skulle inte ens kunna föreställa mig skicka en bild på min penis till min fru även om hon bad mig. Vad i helvete då för?

Än mindre till en obekant eller nyligen knuten kontakt. Totalt obegripligt för mig. Men det kanske är en generationsfråga?

Jag läste i dagens DN att mer än varannan tjej har fått dickpicks skickade till sig. Ovälkomna bilder då alltså. Mer än 50% av alla tjejer? Det är för mig helt ofattbart. Dels att det skulle kunna vara en så hög siffra....och ändå att det verkar pågå så utbrett.

Men hur ser det ut här i forumet? Hur många kvinnor har fått "ovälkomna" dickpicks skickade till sig? Hur många män har skickat bild på sin kuk? 

Nu tror jag iof inte att det här forumet är representativt som jämförelse med DNs artikel. Men kan det faktiskt vara sant att mer än varannan tjej fått dessa bilder?

Jaha, så du skickar inga dickpicks. Det är förstås bra, men du spammar ju däremot gladeligen lektrådarna här på FL med sexinlägg, vilket de flesta av oss andra som håller till där finner högst störande och olämpligt. Dubbelmoral, much?
  • Dr Börje
    Anonym (Glenn Medeiros) skrev 2020-10-05 09:25:08 följande:
    För att hon vill ha en kanske. Och varför så upprörd?
    Inte upprörd men dock oändligt förundrad över det här fenomenet. Och personligen så skulle jag inte skicka även om hon ville ha en. Skulle för mig kännas dumt och konstigt. Men andra tänker tydligen annorlunda. Helt klart. 
  • Anonym (W)

Har aldrig fått en dickpic men hade jag det skulle jag polisanmäla. Det är som vilken blottning som helst. Jag fattar inte varför det blivit så normaliserat att blotta sig.

• Dr Börje
    Anonym (Leka Bror Duktig :P) skrev 2020-10-05 12:09:48 följande:
    Jaha, så du skickar inga dickpicks. Det är förstås bra, men du spammar ju däremot gladeligen lektrådarna här på FL med sexinlägg, vilket de flesta av oss andra som håller till där finner högst störande och olämpligt. Dubbelmoral, much?
    Så den här tråden, och det faktum att jag tycker dickpicks är märkligt, retar dig? Ok. Vad gäller lektrådarna så håller jag mig inom de regler och de ramar som respektive trådstartare satt upp för sin tråd. Sen om dessa mellanmjölkiga trådar nu bebos av ett flertal pryda och rodnande snöflingor är en annan sak. Och spam är att ta i. Jag blandar och ger. 

Tillbaka till topic om jag får be. 
  • Anonym (444)

Hoppas att de flesta män fattat att det inte är ok att skickade oönskade dickpics.

Men jag tror att innan detta problem togs upp, önskade många män att dels få locka kvinnor med att visa sin käraste ägodel med förhoppning om att få en bild tillbaka i retur på kvinnans motsvarighet.

En del använde och använder dock dickpics för att chockera eller "få tyst" på en person som behövs tystas. Eller för att skicka en kuk till en person som "fått för lite kuk".

• Anonym (Leka Bror Duktig :P)
    Dr Börje skrev 2020-10-05 12:51:18 följande:

Så den här tråden, och det faktum att jag tycker dickpicks är märkligt, retar dig? Ok. Vad gäller lektrådarna så håller jag mig inom de regler och de ramar som respektive trådstartare satt upp för sin tråd. Sen om dessa mellanmjölkiga trådar nu bebos av ett flertal pryda och rodnande snöflingor är en annan sak. Och spam är att ta i. Jag blandar och ger. 

Tillbaka till topic om jag får be. 

Det retar mig inte att du tycker dickpicks är märkligt. Jag tycker väl ungefär som du om dem. Men, ja, jag tycker det är rätt gränslöst av dig att ständigt posta sexinlägg i lektrådar bara för att det inte är uttryckligen förbjudet. Gör du så även om det dras i gång en frågelek när du är på besök hos vänner eller börjar du ständigt diskutera dildos och samlagsställningar när du umgås med dem? För det finns ju troligen inget uttalat förbud mot det. Vilket människor med minsta gnutta folkvett förstår inte innebär att man ständigt tjatar på om sex.

Och tvärtemot vad du inbillar dig, handlar det inte om prydhet utan helt enkelt om...ja, du vet, folkvett. Men, då det ännu ej finns någon lag mot idioti, finns det inte heller mycket att göra åt ditt sextjat.
  • Dr Börje
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-10-05 09:52:39 följande:

Kom att tänka på Linnéa Claesson (jag tror det var hon, tror hon stavar efternamnet så) som sökte upp förövaren på fb och skickade de oönskade bilderna till någon eller några av dennes vänner/föräldrar. Tycker det var jäkligt bra gjort!

Även om jag kan känna en viss skepsis mot aktivister som Linnea Claesson så måste jag säga att jag har sympati för hennes sätt att reagera och svara. Jag tycker att det är rätt gjort. 
  • Dr Börje
    Anonym (444) skrev 2020-10-05 17:29:31 följande:

Hoppas att de flesta män fattat att det inte är ok att skickade oönskade dickpics.

Men jag tror att innan detta problem togs upp, önskade många män att dels få locka kvinnor med att visa sin käraste ägodel med förhoppning om att få en bild tillbaka i retur på kvinnans motsvarighet.

En del använde och använder dock dickpics för att chockera eller "få tyst" på en person som behövs tystas. Eller för att skicka en kuk till en person som "fått för lite kuk".

Jo det är antagligen så. Samtidigt så kan jag inte låta bli att fundera över hur det här fenomenet uppstod iom uppkomsten av digitala medier, digitala kameror och sociala nätverk. Innan det fanns så har jag så svårt att föreställa mig att någon tog bilder på sin kuk, väntade i någon vecka på att få dom framkallade (tänk er att möta killen/tjejen framför disken när man hämtar ut korten) och sen stoppa ner noggrannt utvald bild tillsammans med en handskriven lapp i ett kuvert och skicka iväg det till en mottagare. 

Eller är det så att gårdagens blottare i parken har nu bara bytt kanal och gör det via nätet istället? Betyder det samtidigt att alla de som skickat oänönskade dickpicks i dessa dagar hade varit möjliga eller sannolika blottare i parken utan digitala medier?
  • Madida

Ja det har jag fått, ett flertal, när jag inte bett om det. Jag har svårt att tro att så många är så korkade att de tror att jag (och många andra kvinnor) skulle bli kåt(aav att plötsligt få en bild på en kuk. Jag vägrar tro att det finns så många ointelligenta män, kanske lever jag i en fantasivärld.

Jag tror att det helt enkelt är män som vill visa upp sig, trots att de inte har något att visa upp. Alla blottare har fått tillgång till en helt ny värld och slipper springa runt nakna under rockar.

I'm not bossy. I just have better ideas than you
Svar på tråden Har du fått, eller skickat, dickpicks?