Mens efter uttag av hormonspiral
Hej!
Jag tog ut min hormonspiral (mirena) som jag haft i tre år i hopp om ett nytt tillskott i familjen. Enligt barnmorskan skulle mensen och allt komma igång direkt beroende på vart i min cykel jag är. Jag har känt av ägglossning under tiden jag haft spiral men det är inget jag har haft någon vidare koll på. Jag har däremot inte haft några blödningar alls under dessa tre år.
Tre dagar efter uttaget fick jag en liten blödning. That?s it. Nu har det gått ganska exakt en månad sedan uttaget, och jag är väldigt säker på att jag hade ägglossning för 12 dagar sedan. Har däremot fortfarande inte fått min mens. (Tog ett negativt graviditetstest igår). Idag känns det som att jag har ägglossning igen. Haft väldigt ömma bröst och molande mensvärk hela veckan. Samt rosaaktig ägglossningsliknande flytningar idag.
Vad är eran erfarenhet av eran mens efter uttag av hormonspiral? När fick ni tillbaka eran mens?
Enligt min mensapp (om jag precis skulle haft mens när jag tog ut spiralen) så är jag ca 6 dagar sen.