• RenLuft

    Hur kan man vara så osäker på om man är förälskad eller inte?

    Hej!

    Okej, efter att jag skapade min senaste tråd om en kvinna som alltid gör mig så glad vid hennes närhet och min förklaring under TS-inlägget att jag inte är förälskad så fick jag en motfråga om hur jag inte kan veta att jag är förälskad just för att jag har skrivit om denna damen förut och hur hon gör mig så glad av att bara kunna se, träffa och prata med henne. Bara hon befinner sig i samma rum, gör mig glad. Första gången jag insåg hur glad hon gjorde mig var nog tredje gången träffen med henne, även om det bara var en snabb hälsning och sedan gick vi vidare. Jag satt i krogen med kompis och hon hälsade en snabbis och sedan drog jag. Jag blev alldeles glad av den hälsningen Sedan dess har jag alltid känt mig så glad när hon befinner sig i min närhet.

    P.g.a frågan om hur jag inte kan veta att jag är förälskad och/eller förnekar det. Så har jag bara försökt grubblat lite mer djupare om jag är förälskad och jag tror att jag faktiskt är det.

    Vi bytte numer senaste gången jag träffade henne. Jag brukar aldrig vara nervös när jag skall skicka ett SMS men till henne var jag absolut nervös!

    Till saken: När jag har blivit förälskad i någon så har det skett blixt snabbt. Det var första ögonkastet. Jag har varit förälskad totalt två gånger i livet (Jag är 27 år) och båda gångerna har jag blivit förälskad redan första gången jag såg personerna. Vid första förälskelse var vid början av unga vuxna livet.

    Men med denna kvinna har det tagit tid verkar det som. Dessutom en osäkerhet om jag är förälskad eller inte. När jag ser en bild där hon ler, så blir jag själv glad. Men hur kan man/jag inte ens veta om jag är förälskad. Jag tror faktiskt att jag är förälskad numera!

    Tyvärr tror jag inte att det skulle funka av olika omständigheter. T.ex satsar jag stenhårt i mina studier och det kanske är därför som jag är osäker på mina känslor, för att jag innerst inne vet att jag inte har tid och därför vill jag egentligen inte känna såhär för någon just nu?

    Har ni själva känt såhär och blivit osäkra om det är förälskelse? Är det ens rimligt och normalt att vara osäker på om man är förälskad/kär i någon?!

  • Svar på tråden Hur kan man vara så osäker på om man är förälskad eller inte?
  • Magical

    Jag har förstått av dina trådar härinne att detta är ett stort bekymmer för dig. Man ska väl inte ropa "diagnos" hela tiden men - har du någon?

    Kan du inte bara go with the flow - njut av hur du känner och strunta i om det kallas för något speciellt. 

  • RenLuft
    Magical skrev 2020-10-09 11:35:43 följande:

    Jag har förstått av dina trådar härinne att detta är ett stort bekymmer för dig. Man ska väl inte ropa "diagnos" hela tiden men - har du någon?

    Kan du inte bara go with the flow - njut av hur du känner och strunta i om det kallas för något speciellt. 


    Haha, jovisst njuter jag av glädjen. Det är bara att jag faktiskt inte vet om jag har tid för att känna såhär. Jag vill helt enkelt bara fokusera på mina studier just nu Skrattande Men visst njuter jag!
Svar på tråden Hur kan man vara så osäker på om man är förälskad eller inte?