• askyfullofstars

Samma utslag på gravidstickan I 3 dagar?

Ok så jag genomförde en insemination den 30 september (9 dagar sedan). Jag fick ovitrelle som innehåller hcg, det tar upp till 10 dagar för sprutan att lämna systemet. Tog därför ett test 8 dagar efter sprutan för att se om den var kvar, fick plus så antog sprutan var kvar.

Samma plus dagen därpå (9 dagar efter sprutan) och igår med 10 dagar efter sprutan, dock svagare om jag minns rätt.

Idag, på äl + 9 och 11 dagar efter sprutan så har jag ett plus på stickan. Men det är liknande styrka som dagarna innan? Tror INTE det är ovitrelle för styrkan blir ju inte svagare.

Trots att jag har ett barn sen innan (plussade på äl+10 med henne) så blir jag knäpp. Kan ju inte ha plussat redan på äl+6? Men varför ökar inte styrkan då? Eller är det helt enkelt så logiskt som att det är alldeles för jävla tidigt och att jag helt enkelt borde ens sluta tänka?

Snälla, inga påhopp. När man är inne i bebisverkstaden på klinik så är det så mycket investerat i dessa behandlingar både känslomässigt, fysiskt och ekonomiskt. Tack!

• Svar på tråden Samma utslag på gravidstickan I 3 dagar?
  • Pimpinellan

Det kan ju vara så att det första pluset var pga Ovitrellen och det sista pga graviditet- de flyter liksom ihop. Men för att vara helt säker bör du vänta några dagar till innan du testar. Jag har fått td 14 dagar efter äl-sprutorna. Som tidigast fuskade jag och tog hcg-prov 13 dagar efter vilket gav högt resultat och jag var ju även gravid. Så 13 dagar efter kan du nog vara säker om du får plus även då.

• askyfullofstars
    Pimpinellan skrev 2020-10-09 17:29:55 följande:

Det kan ju vara så att det första pluset var pga Ovitrellen och det sista pga graviditet- de flyter liksom ihop. Men för att vara helt säker bör du vänta några dagar till innan du testar. Jag har fått td 14 dagar efter äl-sprutorna. Som tidigast fuskade jag och tog hcg-prov 13 dagar efter vilket gav högt resultat och jag var ju även gravid. Så 13 dagar efter kan du nog vara säker om du får plus även då.

Håller med om att de flyter ihop. Ångrar att jag ens testade från första början, gjorde inte ens ser sist? Blivit så sjuk i huvudet av bebisverkstaden. Menar du att jag ska ta nytt prov 13 dagar efter ovitrelle? Dvs på söndag igen? (Bim -3)?
  • Pimpinellan
    askyfullofstars skrev 2020-10-09 17:33:53 följande:
    Håller med om att de flyter ihop. Ångrar att jag ens testade från första början, gjorde inte ens ser sist? Blivit så sjuk i huvudet av bebisverkstaden. Menar du att jag ska ta nytt prov 13 dagar efter ovitrelle? Dvs på söndag igen? (Bim -3)?
    Hmmm… Jag beskrev lite för lite där känner jag. 13 dagar efter för mig motsvarar din äl+18 eftersom jag hade gjort IVF. 13 dagar efter din spruta blir väl äl+11 eller?  Det räcker såvida du verkligen är gravid om du får plus- då är pluset äkta. Men får du minus kan du likväl vara gravid, men det är för tidigt. Hänger du med? Tycker dock det lutar åt ett äkta, men som du vet så började du lite för tidigt. Testoman kallas det visst. Flört
  • askyfullofstars
    Pimpinellan skrev 2020-10-09 18:39:57 följande:

Hmmm? Jag beskrev lite för lite där känner jag. 13 dagar efter för mig motsvarar din äl+18 eftersom jag hade gjort IVF. 13 dagar efter din spruta blir väl äl+11 eller?  Det räcker såvida du verkligen är gravid om du får plus- då är pluset äkta. Men får du minus kan du likväl vara gravid, men det är för tidigt. Hänger du med? Tycker dock det lutar åt ett äkta, men som du vet så började du lite för tidigt. Testoman kallas det visst.

Fattar precis!! Blir min äl + 11. Hur gick det för dig? Har du fått barn/är gravid? Jag fick min dotter sommaren-19 via insemination med donator (2a försöket) så hoppas verkligen det är en till på gång <3
  • Pimpinellan
    askyfullofstars skrev 2020-10-09 21:38:46 följande:
    Fattar precis!! Blir min äl + 11. Hur gick det för dig? Har du fått barn/är gravid? Jag fick min dotter sommaren-19 via insemination med donator (2a försöket) så hoppas verkligen det är en till på gång <3
    Jag fick två barn till slut. Glad Efter många års kamp och via ÄD. Men hur de kommer till kvittar bara de kommer. Lycka till nu! {#emotions_dlg.flower}
  • askyfullofstars
    Pimpinellan skrev 2020-10-09 22:17:40 följande:

Jag fick två barn till slut.  Efter många års kamp och via ÄD. Men hur de kommer till kvittar bara de kommer. Lycka till nu!

Underbart!!!! Hur gamla är barnen?

Måste visa dig mitt test. Kunde inte hålla mig, tog ett nytt. <3
  • askyfullofstars
    Pimpinellan skrev 2020-10-09 22:17:40 följande:

Jag fick två barn till slut.  Efter många års kamp och via ÄD. Men hur de kommer till kvittar bara de kommer. Lycka till nu!

• askyfullofstars
    Pimpinellan skrev 2020-10-10 14:30:28 följande:

Jamen grattis hörru!    Mina barn är 2 och 3. 

Tack! Är dock ännu nojig. Tror aldrig jag hann se negativt innan det blev positivt så undrar vad de kan bero på. Orolig över att det kanske inte är en normal graviditet? :/
  • Pimpinellan

Det övergick nog bara från äl-sprutplus till gravid-plus.  Du testade ju plus tidigt förra gången också så omöjligt är det ju inte alls.

Svar på tråden Samma utslag på gravidstickan I 3 dagar?