Bjussa på bra livshistorier
Kan ni inte liva upp min vardag med lite fräsiga historier från era liv? Jag själv har inte gjort så mycket jag kommer ihåg. Jag kommer dock ihåg en gång när sambon och jag skulle handla någon garderob på ikea och åkte dit för att handla den. Det var flera paket som vi skulle ha så vi tog en sån där vagn som är plan så att säga. Fick allt lastat och skulle åka ut till bilen med lasten. Vi var supernöjda och glada över att vi äntligen fick hem den gigantiska garderoben.
Vi kommer till utgången med dubbla svängdörrar och en nödutgång. Eftersom det inte fanns någon annan ingång blev det kortslutning i huvudet och jag stegar in mot snurrdörrarna. Jag prickar in perfekt och kommer igenom en dörr och stannar lite i slussen i väntan på att nästa snurrdörr ska snurra så att jag kan köra igenom den med. Sambon kom såklart direkt efter mig vilket gör att vi inte får plats med bägge vagnar och allting stannar upp. Jag står i slussen och sambon står i snurrdörren.
Såklart ska vi försöka backa ut och rädda upp allting men det går inte. Allting är fast och vi kommer inte ut. Står som två ägg och skäms. Folk som ska handla och har handlat ger oss blickar, sura suckar och går genom branddörren. Alltså den dörren vi BÖR tagit. En dörr alldeles bredvid.
Efter någon minut kommer en gubbe och hjälper oss ut. Vi tackar och skäms ihjäl. Han säger ''Det var en speciell upplevelse'' . Kan lova att det var det för oss med.
Era berättelser om vad som helst, hur många som helst. :) Please!