• pandarinen

    Baka flicka 2020

    Någon mer som vill följas åt och diskutera metoder och tips på hur man försöker sig på att baka en liten flicka :D
    Och följas åt och se om vi lyckas :D
    Självklart är det att få ett barn som är det viktigaste. 

  • Svar på tråden Baka flicka 2020
  • Melii
    Crazzy skrev 2021-08-18 21:17:38 följande:

    Ah, du tänkte som man gör med graviditetstest? Jag hade inte heller fattat ÄL-testerna ordentligt förrän det här försöket (har varit gravid två gånger förut, haha), och min man har ordentliga problem med att förstå hur de fungerar..!

    Det blev ligga ikväll i vart fall, blir kul att se vad som blir av det .


    Ja precis, trodde att det var som gravtest. Jag fick dock aldrig två lika starka streck så denna graviditeten körde jag på CB digital, var mycket lättare att förstå då det är blinkande och fast gubbe.
  • Melii
    Crazzy skrev 2021-08-18 21:17:38 följande:

    Ah, du tänkte som man gör med graviditetstest? Jag hade inte heller fattat ÄL-testerna ordentligt förrän det här försöket (har varit gravid två gånger förut, haha), och min man har ordentliga problem med att förstå hur de fungerar..!

    Det blev ligga ikväll i vart fall, blir kul att se vad som blir av det .


    Har du pojkar sedan tidigare? Vi har haft sex precis vid ÄL så vi får se vad det blir denna gången.
  • villhaflerbarn

    Nu är den här tråden kanske inte så aktiv. 
    Men gör en chansning, ni som åt tillskott såsom magnesium, kalcium, tranbär och även gel för ph värdet. Hur länge använde ni de innan ni blev gravida, och fick en flicka ????

  • carros
    pandarinen skrev 2021-08-12 22:16:47 följande:
    Men vad härligt att höra av dig! och vad häftigt med tvillingar! Vilken vecka är du i nu? Jag har också släppt dieten mer eller mindre. Dricker fortfarande rätt mycket mjölk och undviker chips (salt) och äter väl kött kanske 2 gånger i månaden. Jag väntar på bim, har än inte fått plus men hoppas hoppas på ett plus här nu i slutet på augusti. 
    Hej! Har läst igenom hela tråden???? Så nyfiken nu! Hur har det gått för dig pandarinen? Och nu andra som startade tråden? Har två småpojkar och skulle gärna få en dotter så därför hamnade jag här. Inga aktiva försök och vi kommer inte försöka på en trea förns tidigast september. 
  • carros
    Mimmiimimmii skrev 2021-08-19 09:43:55 följande:

    Jag hade väntat. Känns som det är äl på g o då blir det ju pojke????


    Har läst exakt hela trådenBabyoch läste att du druckit massa lightläsk! Varför? Har du läst att det skulle öka chansen för flicka? Älskar lightläsk så vore ju trevligt, haha.


    Hoppas allt går bra med dina tre små! Jag har två fantastiska småpojkar och skulle tycka det var roligt med en dotter. Cool

  • pandarinen
    carros skrev 2022-07-06 13:05:31 följande:
    Hej! Har läst igenom hela tråden???? Så nyfiken nu! Hur har det gått för dig pandarinen? Och nu andra som startade tråden? Har två småpojkar och skulle gärna få en dotter så därför hamnade jag här. Inga aktiva försök och vi kommer inte försöka på en trea förns tidigast september. 
    Vi kämpar tyvärr fortfarande... 1.5 år har vi kämpat för att få till en bebis. Jag har gett upp dieten och det viktigaste för mig är ett barn, oavsett kön.
  • Lilant

    Endast pappan kan påverka könet på barnet, så dieta allt ni vill. Har tre tjejer alla blev till på äl 

  • carros

    Åh vad tufft för er... All styrka! Har ni blivit gravida igen eller har plussen uteblivit? 

  • carros
    pandarinen skrev 2022-07-07 22:48:01 följande:
    Vi kämpar tyvärr fortfarande... 1.5 år har vi kämpat för att få till en bebis. Jag har gett upp dieten och det viktigaste för mig är ett barn, oavsett kön.
    Åh vad tufft för er... All styrka! Har ni blivit gravida igen eller har plussen uteblivit?{#emotions_dlg.flower}
  • carros
    Lilant skrev 2022-07-08 08:43:46 följande:

    Endast pappan kan påverka könet på barnet, så dieta allt ni vill. Har tre tjejer alla blev till på äl 


    Studier på det? Något annat än din erfarenhetTungan ute 
  • Lilant
    carros skrev 2022-07-15 20:52:32 följande:
    Studier på det? Något annat än din erfarenhetTungan ute 
    Pappan påverkar om barnet får en x eller y kromosom.... nu lät du bara väldigt dum och outbildad. Tips! Tänk till nästa gång, en enkel googling så får du alla studier du vill. 
  • Lilant
    Lilant skrev 2022-07-15 21:39:19 följande:
    Pappan påverkar om barnet får en x eller y kromosom.... nu lät du bara väldigt dum och outbildad. Tips! Tänk till nästa gång, en enkel googling så får du alla studier du vill. 
    Det som avgör om ditt barn blir en pojke eller flicka är kromosomen som barnet ärver från sin pappa. Ägget från mamman innehåller alltid en X-kromosom (kvinnlig könskromosom), medan spermien innehåller antingen den kvinnliga kromosomen eller en Y-kromosom (manlig könskromosom). 
    Detta är det första som dyker upp när man söker på det. 
  • carros
    Lilant skrev 2022-07-15 21:42:01 följande:
    Det som avgör om ditt barn blir en pojke eller flicka är kromosomen som barnet ärver från sin pappa. Ägget från mamman innehåller alltid en X-kromosom (kvinnlig könskromosom), medan spermien innehåller antingen den kvinnliga kromosomen eller en Y-kromosom (manlig könskromosom). 
    Detta är det första som dyker upp när man söker på det. 
    Men varför så dryg??? Wow. Trist. Det där känner jag självklart till. Jag är inte född igår och ditt svar talar snarare för hur korkad du är. Det handlar ju om att MILJÖN och omständigheter gynnar flickspermier och pojkspermier på olika vis. Och miljön och omständigheter går att påverka. Det är exempelvis inte hittepå att flickspermier lever längre eller klarar värme bättre ? det är beprövat och studerat. 
  • Lilant
    carros skrev 2022-07-15 21:52:35 följande:
    Men varför så dryg??? Wow. Trist. Det där känner jag självklart till. Jag är inte född igår och ditt svar talar snarare för hur korkad du är. Det handlar ju om att MILJÖN och omständigheter gynnar flickspermier och pojkspermier på olika vis. Och miljön och omständigheter går att påverka. Det är exempelvis inte hittepå att flickspermier lever längre eller klarar värme bättre ? det är beprövat och studerat. 
    Man kan dieta allt man vill. Har mannen bara pojkspermier blir det ändå ingen tjej 
  • carros
    Lilant skrev 2022-07-15 21:57:23 följande:
    Man kan dieta allt man vill. Har mannen bara pojkspermier blir det ändå ingen tjej 
    ?? Det finns ingen som bara har pojkpermier. Det är nånting man säger på skämt. Håll god ton nästa gång! Skittråkigt att inleda en tråd eller samtal med att vara dryg och jävlig. Hejdå!
Svar på tråden Baka flicka 2020