• Anonym (X)
    Tue 20 Oct 2020 10:13
    852 visningar
    12 svar
    12
    852

    Sexlusten bortblåst

    Ännu en tråd på ämnet...

    Det är egentligen flera år sedan den började dala, och nu är det max en gång i månaden som jag spontant kan känna mig sugen (och då vill sällan mannen). Är i ett förhållande sedan snart tio år. Mannen är märkbart irriterad över situationen och jag gör så gott jag kan för att kompensera. Jag ställer upp ibland trots att jag inte själv är kåt, jag tillfredsställer honom på andra sätt men det är som att bara riktigt penetrationssex duger. Även om jag klargör att jag inte är kåt men kan göra det skönt för honom vill han alltid försöka "lirka sig in" och det blir bara obehagligt för mig. Nu känns det som en ond spiral där jag är rädd vara nära och pussas eftersom han alltid vill mer och blir grinig om jag då inte särar på benen (vilket jag ju i alla fall gör någon gång i veckan minst). Han har min tillåtelse att vara med andra om han vill, men det vill han inte.

    Som bakgrund kan jag säga att vi inte har några barn. Jag har inga hormonella preventivmedel. Har heller ingen bakgrund med psykisk eller fysisk ohälsa på något sätt. Hade jättebra sex de första åren.

    Så vad kan jag göra? Jag har funderat på någon form av kosttillskott. Fungerar sådant? Eller är det kört? Borde jag göra slut så att han slipper vara frustrerad hela tiden? Är jag dömd att leva utan sexlust nu resten av livet? Jag VILL ju känna lust, men inget får igång mig. Snälla hjälp, jag är inte ens 30 år gammal.

  • Svar på tråden Sexlusten bortblåst
  • Anonym (.)
    Tue 20 Oct 2020 10:29
    #1

    Det första du ska göra är att sluta ställa upp. Det är den enskilt största faktorn som får lusten att försvinna, att ha sex fastän man inte vill. Vad blir det om inte oavsiktlig våldtäkt, egentligen?
    Nej, så klart att han inte döms för det när du ändå gått med på det men tänk då på de senaste rättegångarna där män köpt sex av prostituerade. De har i vissa fall dömts för oavsiktlig våldtäkt då kvinnorna inte ansetts göra det frivilligt trots att de gått med på det.
    Det är en hårfin skillnad.

    Det jag tycker att du ska göra är att sätta dig ner och fundera vad DU vill ha. Sen pratar du med mannen om det. Kan du ställa upp på sex för hans skull så måste han kunna ställa upp för dig och på det du behöver.
    Om han vägrar så tycker jag att du ska lämna honom därför att då har han bara sitt eget välmående i tankarna och struntar i ditt. Det är aldrig en sund och bra relation.

    Hoppas det löser sig.

  • Anonym (vad går du igång på?)
    Tue 20 Oct 2020 11:56
    #2

    Ta en funderare på vad du går igång på. Blir du kåt av att se en erotisk scen eller att läsa en erotisk novell? Känner du till dina erogena zoner? Vill du bli kysst/smekt på ett visst sätt för att bli sugen? Vill du testa något helt nytt?

    Avsätt tid till att bara smekas, masseras, kyssas där ni inte har för avsikt att avsluta med sex. Erotisk massage med oljor/massageljus där fokus bara ligger på att röra varandra. Det ska vara förbjudet att avsluta det hela med regelrätt sex.

    Är det skönt för dig under ert sex? Om inte måste ju fokus bli att få dig att tycka det är skönt, annars längtar du ju inte.

  • Underh­ill
    Tue 20 Oct 2020 15:14
    #3

    Den onda spiralen lär inte stoppa förrän din partner accepterar och respekterar hur du känner och tänker om jag tolkar din beskrivning korrekt. Visst, jag förstår din partners sexuella frustration i sig, men absolut inte sättet din partner OCH du väljer att hantera situationen. Pratar ni om det...hur du mår, känner och tänker...lyssnar han och försöker förstå? Har du några förslag på hur ni kan försöka lösa knuten?

  • Tue 20 Oct 2020 20:10
    #5

    Hade det varit mannen hade han uppmanats ta sitt ansvar och gå till vårdcentralen.

  • Anonym (Vad?)
    Tue 20 Oct 2020 20:19
    #6

    Vad är det som gör att det känns obehagligt att ha sex?

    Jag har heller ingen sexlust sen flera år sen tillbaka. Men jag har sex med min man trots det, aldrig känt något obehag. Är det att det gör ont?

  • Anonym (?)
    Tue 20 Oct 2020 20:29
    #7

    Saknar du något i din relation? Romantik, dejter, närhet utan sex som hänger i luften?

    Behöver ju inte vara så men enligt min erfarenhet så finns det en viss koppling mellan att som kvinna inte bli uppvaktad romantiskt och utebliven sexlust. Killen är gullig och romantisk i början, sen försvinner allt det men trotts detta vill han ha sex och fattar inte vad problemet är... romantik är också ett behov i en relation, och för kvinnor brukar det behovet vara lika stort eller större än sex. Killar har sex för att må bra, tjejer när de redan mår bra!

    Men som övriga har sagt- sluta gå med på sex när du inte vill! Största lustsläckarwn någonsin och det finns risk för permanenta skador! Vestibulit tex. Var rädd om dig! Du är värd mer!

  • Anonym (srhsk­jgdhcb­n)
    Thu 29 Oct 2020 12:58
    #11

    Gör slut, ge han chansen att hitta nån han passar med sexuellt. Och lev ditt liv utan partner hädanefter.

  • Anonym (A)
    Thu 29 Oct 2020 16:04
    #12
    Anonym (.) skrev 2020-10-20 10:29:36 följande:
    Det första du ska göra är att sluta ställa upp. Det är den enskilt största faktorn som får lusten att försvinna, att ha sex fastän man inte vill. Vad blir det om inte oavsiktlig våldtäkt, egentligen?
    Nej, så klart att han inte döms för det när du ändå gått med på det men tänk då på de senaste rättegångarna där män köpt sex av prostituerade. De har i vissa fall dömts för oavsiktlig våldtäkt då kvinnorna inte ansetts göra det frivilligt trots att de gått med på det.
    Det är en hårfin skillnad.

    Det jag tycker att du ska göra är att sätta dig ner och fundera vad DU vill ha. Sen pratar du med mannen om det. Kan du ställa upp på sex för hans skull så måste han kunna ställa upp för dig och på det du behöver.
    Om han vägrar så tycker jag att du ska lämna honom därför att då har han bara sitt eget välmående i tankarna och struntar i ditt. Det är aldrig en sund och bra relation.

    Hoppas det löser sig.
    Håller med
Svar på tråden Sexlusten bortblåst