• Anonym (Tomt och kallt hjärta)

Förstår otrogna hur mycket de sårar sin partner?

Som rubriken säger så vill jag att ni som varit otrogna talar om ifall ni har eller hade en aning om hur ont det gör för er partner att utsättas för otrohet.

Jag har såklart själv blivit utsatt och jag hade aldrig i min vildast fantasi kunna begripa hur ont det skulle göra och vilka konsekvenser det fick för mig.

Jag blev under minst ett års tid helt handlingsförlamad och sänkt till botten. Ville inte umgås med någon alls utan helst bara sitta hemma och gråta, älta (varför, varför varför).
    Jag gick hos terapeut och psykolog men inget hjälpte, visst det var skönt för stunden men ingen smärta försvann....så fort jag var själv så gjorde det lika ont igen.

Efter 2-3 år kom jag tillbaka in i matchen och dejtade men då kom nästa uppvaknande....HUR ska jag kunna lita på nån igen?? Den jag litade på mest i hela världen tidigare svek ju mig!!

Jag har svårt att förstå hur nån kan vara otrogen om man vet om detta.

• Svar på tråden Förstår otrogna hur mycket de sårar sin partner?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Nej..) skrev 2020-10-25 21:22:08 följande:
    Om ditt arguement ska hålla då krävs det att man är öppen och ärlig och säger att man tappat atteaktionen men ändå vill fortsätta en usel relation pga ekonomiska eller praktiska skäl så att partnern kan förhålla sig till det.

Att drabbas av sjukdomar, psykiska problem etc är dock något förståeligt och det kan jag acceptera.

I mitt fall berodde det inte på något sådant eller att hon ändrat uppfattning. Det berodde på att min partner inte längre orkade ljuga om sanningen. Hon var asexuell. Punkt. Hon ville inte dock inte säga att hon var asexuell när vi träffades eftersom hon visste att det är något de flesta backar undan från. Så istället ljög hon och spelade teater under flera år tills hon inte orkade låtsas längre. När jag fick reda på detta gick något sönder inom mig och blev då jävla besviken att jag valde att ha sex med andra. Inget jag ångrar ett dugg. Tvärtom så är det något jag är stolt över. Jag högg tillbaka och det känns bra. Jag ångrar bara att jag inte gjorde det tidigare
    Oavsett vad personen säger så är du ändå meveten om problemet vilket du inte är när din partner går bakom din rygg.

Högg tillbaka? 
    Sa du att du hade legat med andra eller gjorde du det i smyg?
    För om hon inte visste vad du höll på med så var det ju inte mccket till hugg. Lite som att knyta handen i fickan och säga... där fick du.
  • Anonym (.)
    Anonym (Nej..) skrev 2020-10-25 22:35:42 följande:
    Halmgubbe. För mig är min partners njutning viktigare än min. Efter jag lämnat min asexuella kvinna har jag dejtat och haft bra sex med två kvinnor som sagt att de haft det bästa sexet i sitt liv med mig. Men du kommer så klart hävda att de ljög för mig. Alla fel ligger till 100% hos männen i sann FL-anda.
    Givetvis är alla människor inte kompatibla med varandra och det är inga konstigheter med det. Men då kan man väl säga det inledningsvis och avsluta relationen om man inte är nöjd. Inte vänta flera år tills man köpt hus och skaffat barn.
    Nej, det var ingen halmgubbe.
    Halmgubbe är när jag förvanskar dina egna argument och ställer dig till svars för den nya sanningen jag skapat.
    Det har jag inte gjort utan börjar med att skriva att jag tolkar ditt inlägg.

Ta inte till begrepp du inte förstår dig på, det blir bara fel.

Din kommentar om att de sagt att du är världens bästa är förväntad. De replikerna gör att du helt kan lägga ansvaret på din sexstrejkande kvinna och slippa se på vilket sätt du påverkat situationen. Det är också förväntat därför att män med sexstrejakande kvinnor brukar bete sig så, det är ju själva orsaken till strejken från början - ovilja att se hur man själv bidrar.

• Anonym (Nej..)
    Anonym (.) skrev 2020-10-26 04:59:19 följande:

Halmgubbe är när jag förvanskar dina egna argument och ställer dig till svars för den nya sanningen jag skapat.

Din kommentar om att de sagt att du är världens bästa är förväntad. De replikerna gör att du helt kan lägga ansvaret på din sexstrejkande kvinna och slippa se på vilket sätt du påverkat situationen. Det är också förväntat därför att män med sexstrejakande kvinnor brukar bete sig så, det är ju själva orsaken till strejken från början - ovilja att se hur man själv bidrar.

Din tolkning var fel och därför blev jag irriterad. Jag tror inte jag är världens bäste men jag tror inte jag är världens sämste heller. Jag klickar med vissa men inte med andra

i likhet med de flesta. Hade hon sagt något eller bett om en förändring hade jag tagit till mig det och lyssnat. Men hon gjorde inte det. I mitt fall var det enklare. Hon hade helt enkelt ingen sexdrift och hade aldrig haft innan mig heller.
  • Anonym (.)
    Anonym (Nej..) skrev 2020-10-26 08:23:12 följande:
    Din tolkning var fel och därför blev jag irriterad. Jag tror inte jag är världens bäste men jag tror inte jag är världens sämste heller. Jag klickar med vissa men inte med andra
    i likhet med de flesta. Hade hon sagt något eller bett om en förändring hade jag tagit till mig det och lyssnat. Men hon gjorde inte det. I mitt fall var det enklare. Hon hade helt enkelt ingen sexdrift och hade aldrig haft innan mig heller.
    Jaha men det var fortfarande ingen halmgubbe.

Och som jag sa, du hade deras omdöme som ursäkt varför allt var ditt ex fel och inget berodde på dig. Som jag sa, sexstrejk brukar vara det sista en kvinna tar till för att få en skitstövel till man att lyssna.

Och läs det jag skriver. Jag påstår inte att det gäller dig, jag skriver generellt. Trots allt kan ju du vara det där gyllene undantaget alla hört talas om men ingen upplevt.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (jaha) skrev 2020-10-25 22:54:56 följande:
    Absolut, alla har alltid förklaringar till sitt agerande, men det förtar ändå inte att själva problemet (sexbristen) är synliga för alla inblandade vilket det inte är vid en otrohet.
    Problemet är inte heller alltid synligt för alla inblandade vid sexbrist. Att säga sig vilja jobba på sexlivet och påstå att den bristande sexlusten inte beror på avsaknad av attraktion fast det inte är sant är också att föra sin partner bakom ljuset. Den andra kanske tänker att "ja, ok, jag får väl vänta och ha tålamod tills det blir bättre", men så går åren och man upptäcker att man slösat bort en massa tid på att vänta förgäves. Jag ser inte på vilket sätt detta är ett mindre svek än otrohet.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (.) skrev 2020-10-26 04:59:19 följande:

Jag blir så trött på tjatet om att det alltid är kvinnan som tappar lusten och att det beror på att hon inte får orgasm. Jag är kvinna och har varit med om att mannen inte varit intresserad av sex trots att han fått orgasm nästan varje gång och jag alltid fokuserat på hans njutning. Jag har själv aldrig varit otrogen (fast det funnits tillfällen då jag kunnat vara det), men har ändå viss förståelse för dem som till slut inte kan motstå frestelsen efter åratal av kamp för att lösa problemen med sexlivet utan resultat. 
  • Anonym (.)
    Anonym (anonym) skrev 2020-10-26 09:40:47 följande:
    Jag blir så trött på tjatet om att det alltid är kvinnan som tappar lusten och att det beror på att hon inte får orgasm. Jag är kvinna och har varit med om att mannen inte varit intresserad av sex trots att han fått orgasm nästan varje gång och jag alltid fokuserat på hans njutning. Jag har själv aldrig varit otrogen (fast det funnits tillfällen då jag kunnat vara det), men har ändå viss förståelse för dem som till slut inte kan motstå frestelsen efter åratal av kamp för att lösa problemen med sexlivet utan resultat. 
    Blir du trött ska du sluta läsa för ditt problem har inget att göra med det jag skriver.
    Eller du menar kanske att bara för att du har en annan erfarenhet så upphör orgasmglappet att existera?
    Eller menar du att du är som många män och struntar fullkomligt i hur andra har det?

Jag är seriöst nyfiken på vad du menar och vilket syfte du hade med ditt inlägg. Enda syfte som jag ser är att du försöker förminska den strukturella orättvisa som finns med hjälp av dig själv som norm.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (anonym) skrev 2020-10-26 09:30:07 följande:
    Problemet är inte heller alltid synligt för alla inblandade vid sexbrist. Att säga sig vilja jobba på sexlivet och påstå att den bristande sexlusten inte beror på avsaknad av attraktion fast det inte är sant är också att föra sin partner bakom ljuset. Den andra kanske tänker att "ja, ok, jag får väl vänta och ha tålamod tills det blir bättre", men så går åren och man upptäcker att man slösat bort en massa tid på att vänta förgäves. Jag ser inte på vilket sätt detta är ett mindre svek än otrohet.
    Så du vet inte att ni inte har sex menar du?
    Du pratar om anledningen till problemet vilket inte är samma sak som själva problemet. Problemet för dig är att hon inte vill ha sex, vad hon sen har för anledning till det är en helt annan sak. Och att hon inte vill ha sex är du väldigt medveten om.

Om du är otrogen så vet hon varken om problemet (att du knullar andra) eller varför du gör det. För att fråga sig varför måste man ju först veta om vad som skett.
  • Anonym (Nej..)
    Anonym (.) skrev 2020-10-26 08:54:46 följande:

Jaha men det var fortfarande ingen halmgubbe.

Och som jag sa, du hade deras omdöme som ursäkt varför allt var ditt ex fel och inget berodde på dig. Som jag sa, sexstrejk brukar vara det sista en kvinna tar till för att få en skitstövel till man att lyssna.

Och läs det jag skriver. Jag påstår inte att det gäller dig, jag skriver generellt. Trots allt kan ju du vara det där gyllene undantaget alla hört talas om men ingen upplevt.

Du tolkar mig fel och drar fel slutsatser. Du tjejgissar. Sen argumenterar och splainar du utifrån din felaktiga slutsats. Gäller det inte mig eller hur ska du ha det?

Jösses vad envis du är. Kvinnan jag var tillsammans med fejkade i flera år, sen sa hon hur det var. Jag säger inte att det var hennes fel att hon inte ville ha sex men inte mitt heller. Det var ingens fel. Hon hade helt enkelt ingen sexdrift. Jag vill heller inte ha sex med någon som inte vill. Däremot tycker jag det var fel att hon inte var ärlig med att hon saknade sexdrift och inte hade något intresse av sex.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (anonym) skrev 2020-10-26 09:40:47 följande:
    Jag har ingen som helst förståelse för varför man väljer att hantera problemet som ett asshole när man kan hantera den som en vuxen människa istället. Visst kan man förstå att det är ett stort problem, men bevisligen går det att hantera problem i en relation på ett bättre sätt om man vill. Att hantera det på det sättet är bara fegt och falskt.
  • Anonym (.)
    Anonym (Nej..) skrev 2020-10-26 10:26:27 följande:
    Du tolkar mig fel och drar fel slutsatser. Du tjejgissar. Sen argumenterar och splainar du utifrån din felaktiga slutsats. Gäller det inte mig eller hur ska du ha det?

Jösses vad envis du är. Kvinnan jag var tillsammans med fejkade i flera år, sen sa hon hur det var. Jag säger inte att det var hennes fel att hon inte ville ha sex men inte mitt heller. Det var ingens fel. Hon hade helt enkelt ingen sexdrift. Jag vill heller inte ha sex med någon som inte vill. Däremot tycker jag det var fel att hon inte var ärlig med att hon saknade sexdrift och inte hade något intresse av sex.
    Jag kan tolka dig fel, det skrev jag också.
    Men splainar gör jag inte. Inte heller gissar. Jag resonerar efter den tolkning jag gör. En tolkning där jag tydligt säger att det kan vara fel.

Splaining är när man förklarar något för någon som redan vet och kan. Du är anonym. Jag kan omöjligen veta vad du vet och kan. Därför kan det aldrig bli splaining.

Att du är kränkt är mycket tydligt men du måste faktiskt bli bättre på att uttrycka det. Att ta till begrepp som du inte förstår och behärskar ger dig inte rätt - det blir bara än mer fel.

Men sanningen är att du beskriver det förhållande som gör att kvinnor i allmänhet till slut sexstrejkar. De ställer upp för husfridens skull. De fejkar orgasm av samma anledning, för att mannen annars kanske får dåligt självförtroende. Du beskriver det som så många andra kvinnor redan sagt innan dig, att männen enbart har sin egen njutning i tankarna. Det betyder att kvinnorna har ansvar för mannens orgasm och sin egen eftersom mannen vägrar ta ansvar för någons orgasm.
    Det gör att kvinnor tappar sexlusten. Precis som du beskrivit.

Tack för att vi fick höra ett erkännande från mannnen att det verkligen är så som kvinnor beskriver.

• Anonym (anonym)
    Anonym (.) skrev 2020-10-26 09:53:17 följande:
    Blir du trött ska du sluta läsa för ditt problem har inget att göra med det jag skriver.
    Eller du menar kanske att bara för att du har en annan erfarenhet så upphör orgasmglappet att existera?
    Eller menar du att du är som många män och struntar fullkomligt i hur andra har det?

Jag är seriöst nyfiken på vad du menar och vilket syfte du hade med ditt inlägg. Enda syfte som jag ser är att du försöker förminska den strukturella orättvisa som finns med hjälp av dig själv som norm.
    Som vanligt ska ni som till varje pris vill försvara de sexovilliga tolka allt till det värsta. Mitt syfte var att säga att det långt ifrån alltid är så att oviljan till sex beror på att partnern är en dålig älskare. Men du har tydligen bestämt dig för att de som bedyrar att de visst bryr som om sin partners orgasm ljuger, så egentligen är det nog ingen idé att diskutera vidare.
    Jag har aldrig påstått att det inte finns något orgasmglapp, men tror inte att det är orsaken i majoriteten av de fall där en i förhållandet inte vill ha sex.
    Om så vore fallet skulle det inte finnas så många kvinnor som är frustrerade över att mannen inte vill ha sex.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (jaha) skrev 2020-10-26 10:18:42 följande:
    Så du vet inte att ni inte har sex menar du?
    Du pratar om anledningen till problemet vilket inte är samma sak som själva problemet. Problemet för dig är att hon inte vill ha sex, vad hon sen har för anledning till det är en helt annan sak. Och att hon inte vill ha sex är du väldigt medveten om.

Om du är otrogen så vet hon varken om problemet (att du knullar andra) eller varför du gör det. För att fråga sig varför måste man ju först veta om vad som skett.
    Problemet som jag beskriver är att den andra personen säger sig villig att förbättra sexlivet, bara inte just nu, men det visar sig sedan att ingen förbättring sker och det uppdagas senare att han eller hon inte alls varit intresserad av någon förändring och alltså varit oärlig om sina avsikter, precis som den otrogne varit.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (anonym) skrev 2020-10-26 12:10:28 följande:
    Problemet som jag beskriver är att den andra personen säger sig villig att förbättra sexlivet, bara inte just nu, men det visar sig sedan att ingen förbättring sker och det uppdagas senare att han eller hon inte alls varit intresserad av någon förändring och alltså varit oärlig om sina avsikter, precis som den otrogne varit.
    Jo jag har förstått det, men det utesluter väl inte att du fortfarande är medveten om att sexbristen existerar? Att ni öht har en konversation kring det beror väl på att det finns ett problem som ni båda är medvetna om.

Men så är det ju inte med en otrohet, där sitter man ju inte och diskuterar att den ene ska sluta vara otrogen för den andra är ju inte ens medveten om att personen är det.
  • Anonym (.)
    Anonym (anonym) skrev 2020-10-26 12:03:37 följande:
    Som vanligt ska ni som till varje pris vill försvara de sexovilliga tolka allt till det värsta. Mitt syfte var att säga att det långt ifrån alltid är så att oviljan till sex beror på att partnern är en dålig älskare. Men du har tydligen bestämt dig för att de som bedyrar att de visst bryr som om sin partners orgasm ljuger, så egentligen är det nog ingen idé att diskutera vidare.
    Jag har aldrig påstått att det inte finns något orgasmglapp, men tror inte att det är orsaken i majoriteten av de fall där en i förhållandet inte vill ha sex.
    Om så vore fallet skulle det inte finnas så många kvinnor som är frustrerade över att mannen inte vill ha sex.
    Det allra värsta?

Jag beskriver hur kvinnor generellt har det i sexlivet. Att du beskriver det som "det5 allra värsta" visar hur dåliugt insatt du är, att du öht inte är intresserad av hur illa ställt det är generellt sett.

Och det är just det som är roten till problemet, karlar sóm de facto struntar i sina kvinnor...
  • Anonym (anonym)
    Anonym (.) skrev 2020-10-26 15:16:36 följande:
    Det allra värsta?

Jag beskriver hur kvinnor generellt har det i sexlivet. Att du beskriver det som "det5 allra värsta" visar hur dåliugt insatt du är, att du öht inte är intresserad av hur illa ställt det är generellt sett.

Och det är just det som är roten till problemet, karlar sóm de facto struntar i sina kvinnor...
    Och att det finns män som bryr sig om kvinnans njutning men där hon ändå inte vill ha sex och att det finns många kvinnor som är missnöjda med att deras män inte vill ha sex bortser du från?
    För någon som säger sig kämpa för kvinnors rättigheter verkar det väldigt bakåtsträvande att utgå från det könsstereotypa antagandet att det alltid är mannen som har mer sexlust.
  • Anonym (.)
    Anonym (anonym) skrev 2020-10-28 06:29:16 följande:
    Och att det finns män som bryr sig om kvinnans njutning men där hon ändå inte vill ha sex och att det finns många kvinnor som är missnöjda med att deras män inte vill ha sex bortser du från?
    För någon som säger sig kämpa för kvinnors rättigheter verkar det väldigt bakåtsträvande att utgå från det könsstereotypa antagandet att det alltid är mannen som har mer sexlust.
    Förstår du vad generellt betyder?
    Tydligen inte.
    Då förklarar jag det för dig: generellt betyder det som den största andelen upplever.
    Det  som kan betraktas som något som liknar norm.

Sen finns det alltid undantag från alla regler oavsett vad det handlar om. Jag diskuterar inte undantagen utan det som gäller generellt.
    Vill du diskutera det minoriteten upplever är du välkommen att starta en egen tråd om det.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (.) skrev 2020-10-28 06:47:51 följande:
    Förstår du vad generellt betyder?
    Tydligen inte.
    Då förklarar jag det för dig: generellt betyder det som den största andelen upplever.
    Det  som kan betraktas som något som liknar norm.

Sen finns det alltid undantag från alla regler oavsett vad det handlar om. Jag diskuterar inte undantagen utan det som gäller generellt.
    Vill du diskutera det minoriteten upplever är du välkommen att starta en egen tråd om det.
    Vad har du för belägg för att kvinnor som har mer lust än sina män är undantag och att det oftast beror på utebliven orgasm när kvinnor tappar lusten? Jag börjar nästan tro att du är någon slags parodi på en manshatande extremfeminist.
  • Anonym (.)
    Anonym (anonym) skrev 2020-10-28 18:51:57 följande:
    Vad har du för belägg för att kvinnor som har mer lust än sina män är undantag och att det oftast beror på utebliven orgasm när kvinnor tappar lusten? Jag börjar nästan tro att du är någon slags parodi på en manshatande extremfeminist.
    Du kan som jag nämnt tidigare börja googla.
    Det här är elementär kunskap och jag bedriver ingen skola i detta forum.
    Du måste med andra ord ta reda på basal fakta alldeles själv.
    Antar med tanke på din kommentar att du är faktaresistent och inte intresserad av fakta utan bara att få ha rätt.
  • Plupp73

Den som är otrogen utgår enbart från sitt ego, sina känslor och sina drifter. Bortser ifrån hur det känns för andra, även om insikten säkert stundom finns.

Svar på tråden Förstår otrogna hur mycket de sårar sin partner?