• hannalli

    Vilket namn skulle ni säga är det bästa?

    Hej! Ifall om det skulle bli en tjej, vilket av namnen skulle ni tycka skulle passa bäst då?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn skulle ni säga är det bästa?
  • Anonym (Moo)

    Är föräldrarna svensktalande och efternamnet svenskt?

  • Anonym (Anonym 666)

    Lilja 4 ever
    Huvudstad eller total bimbo
    Blake Shelton är en stor känd countrystjärna

    Inget av dem passar en tjej!!

  • Anonym (Moo)

    Ska Blake uttalas på svenska eller engelska? Blaaake eller Blejk? Lite märkligt bådadera

  • Anonym (Moo)

    Ska Blake uttalas på svenska eller engelska? Blaaake eller Blejk? Lite märkligt bådadera

  • fluu

    Lilja är väl enkelt och fint. Fast jag tänker på "Lilja forever".


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Grejen)

    Vad är grejen med udda/engelska namn?

    Min lillasyster vill döpa sitt framtida barn till Tellus.. frågade henne om hon visste att vår planet hette så.

    Hon är inne på namn som Texas, Dallas etc.

    Själv är jag inne på Stella, Ellen, Erik, Walther, Benjamin, Julian etc..

    Sen kan jag tycka engelsktalande namn är fina bla Grace och Eden men har inte valt dessa pga hur man uttalar namnen

  • Xenia
    Lilja är finast. Ett blomnamn precis som Rosa/Rose, Iris, Jasmine, Linnéa, Malva, Viola...

    Lilly, Lily och Lilia är andra varianter.

    Paris var faktiskt en man i sagan om Troja. Så jag tycker inte det passar för en flicka. Inte för en pojke heller. Ni vill väl inte att folk ska tro att ni valt namnet efter Paris Hilton?

    Blake tycker jag låter mer som ett mansnamn eller efternamn. Passar bättre på en pojke och bara om ni har anglosaxiskt efternamn.
  • trollhona

    Uteslutande Lilja

    Paris är en stad och jag tänker det finns mobbningsrisk. Blaa-kee... nej. Om du förväntar dig att det ska uttalas som på engelska får du ändra stavningen i stil med Bleik, men fortfarande inte ettfint namn.

  • Anonym (NS)

    Lilja är fint, men kanske även fundera på Liljan? 

    Paris, herregud NEJ. 

    Blake är så amerikanskt, har ni koppling dit? Tycker även det låter mer som ett namn på en hund/ häst... 

Svar på tråden Vilket namn skulle ni säga är det bästa?