• Astriidlind

Vi som försöker bli gravida!

Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravida!

Jag är 31 år gammal och har en pojk som är 1 1/2 år. Fick missfall i somras och har sedan dess försökt få barn på nytt. Jag skall få min mens om 6 dagar men har känt lite molande värk sen efter ägglossningen och håller tummarna för att vi är gravida och att allt skall gå bra denna gången.

Hur går det för er andra och har ni några symptom?

Vill gärna följa eran resa med.

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!
  • barnlängtan2021
    Alexa456 skrev 2021-05-07 16:46:56 följande:

Det är så svårt att spekulera, vet att det bästa är att vänta till BIM och testa men?

På förmiddagen idag 7 maj fick jag en liten blödning, ska inte ha mens för än på tisdag, haft lite mensvärk som kommit och gått. Gjorde ett test för att jag tänkte att det kanske var en nidationsblödning men testet var negativt.

Känns så jobbigt när man övertolkar alla tecken :(

Även om det är en nidblödning så måste man väl ändå vänta några dagar till för att ta ett test och få det positivt isf. Blödningen är ju för att ägget fäster så tar ju någon dag till att börja producera hormonet.

Hur har det gått för dig?
  • barnlängtan2021
    syrran93 skrev 2021-05-08 21:32:04 följande:

Hej!

Också nybliven medlem här! :) Jag är 27 år, sambon 30. Jag slutade med p-piller för en månad sedan och nu har första "riktiga mensen" efter 15 års p-pillerätande precis avslutats. Pirrig på att nu börja försöka på riktigt! Längtat i ett par år och nu verkar det vara rätt i tiden. Naturligtvis inställd på att det kan ta tid, håll tummarna för oss! :)

Vi är ungefär i samma sits då. Vi båda är 27 år och åt piller i ca 10 år. Men efter 1,5 år ofrivillig barnlöshet fick vi reda på att jag har pcos så vi kämpar ännu efter ett ganska nyligen missfall med :(
  • syrran93
    barnlängtan2021 skrev 2021-05-08 21:41:46 följande:
    Vi är ungefär i samma sits då. Vi båda är 27 år och åt piller i ca 10 år. Men efter 1,5 år ofrivillig barnlöshet fick vi reda på att jag har pcos så vi kämpar ännu efter ett ganska nyligen missfall med :(
    Vad tungt! Håller tummarna hårt för att det löser sig för er och ni får ert lilla mirakel. Kram!
  • barnlängtan2021
    syrran93 skrev 2021-05-08 22:04:51 följande:

Vad tungt! Håller tummarna hårt för att det löser sig för er och ni får ert lilla mirakel. Kram!

Tack! Hoppas ni inte får en lika tuff väg :)
  • JaneDose

Nu är jag på BIM+2 och ingen mens ännu.

Min mens har varit punktlig senaste gångerna. Använder mig av flera olika appar och alla utom en säger att jag är sen med min mens. På den står det att jag har 2 dagar kvar till mensen ska börja.

Nu vet jag att dessa appar kanske mer är för att man ska ha ett hum om när mensen startar.

Iallafall har jag fortsatt molande värk/mensvärk och jag hoppas att detta kan betyda en graviditet. Kommer om inte mensen hunnit komma testa mig på fredag.

Men det som gör mig lite konfunderad är att jag tog ett cb early test på bim-3 och fick negativt. :/ kanske inte spelar någon roll ifs. :)

• JaneDose
    JaneDose skrev 2021-05-10 18:49:03 följande:

Nu är jag på BIM+2 och ingen mens ännu.

Min mens har varit punktlig senaste gångerna. Använder mig av flera olika appar och alla utom en säger att jag är sen med min mens. På den står det att jag har 2 dagar kvar till mensen ska börja.

Nu vet jag att dessa appar kanske mer är för att man ska ha ett hum om när mensen startar.

Iallafall har jag fortsatt molande värk/mensvärk och jag hoppas att detta kan betyda en graviditet. Kommer om inte mensen hunnit komma testa mig på fredag.

Men det som gör mig lite konfunderad är att jag tog ett cb early test på bim-3 och fick negativt. :/ kanske inte spelar någon roll ifs. :)

Uppdatering: Började blöda nu på morgonen. Skulle ljuga om jag sa att jag inte blev sjukt besviken/ledsen. Hade nästan ställt mig in nu på en graviditet. Men men ibland vill det sig inte. Får försöka igen vid nästa ÄL
  • Astriidlind
    JaneDose skrev 2021-05-11 05:37:12 följande:

Uppdatering: Började blöda nu på morgonen. Skulle ljuga om jag sa att jag inte blev sjukt besviken/ledsen. Hade nästan ställt mig in nu på en graviditet. Men men ibland vill det sig inte. Får försöka igen vid nästa ÄL

Förstår din besvikelse. Nya tag <3
  • siiimbooo
    JessieP skrev 2021-05-12 13:40:26 följande:

Hejsan :)

Är det någon här som äter lchf och blivit gravid? :)

Hej!

Jag äter Lchf pga PCOS, då detta tydligen ska hjälpa. Första månaden jag försöker med det. Väntar på mensen så kan inte svara än..:)
  • Mimow11

Hej ???????

Cykeldag 37... ingen mens, blanka gravtester,, tagit RFSU testa ofta, någon som vet om de är ?svåra?

Otroligt ömma bröstvårtor, vill antingen att mensen kommer nu eller så får jag testa cb digital kanske, någon som har hört eller erf av sena positiva svar efter negativa? Testade senast i söndags...

• Astriidlind
    Mimow11 skrev 2021-05-14 14:24:07 följande:

Hej ???????

Cykeldag 37... ingen mens, blanka gravtester,, tagit RFSU testa ofta, någon som vet om de är ?svåra?

Otroligt ömma bröstvårtor, vill antingen att mensen kommer nu eller så får jag testa cb digital kanske, någon som har hört eller erf av sena positiva svar efter negativa? Testade senast i söndags...

Hört har jag gjort men det är nog väldigt sällan den visar fel skulle jag säga om du redan gått över bim och testat dig.
  • JessieP
    siiimbooo skrev 2021-05-14 14:17:09 följande:

Hej!

Jag äter Lchf pga PCOS, då detta tydligen ska hjälpa. Första månaden jag försöker med det. Väntar på mensen så kan inte svara än..:)

Jag är också inne på första månaden, bör ha ägglossning när som helst, sen är det bara att vänta på mensen :) blir det inget denna månad så ska jag nästa månad börja ta tempen så man ser om ägglossningen varit :) jag håller alla tummar och tår för dig :)
  • siiimbooo
    JessieP skrev 2021-05-15 10:42:52 följande:

Jag är också inne på första månaden, bör ha ägglossning när som helst, sen är det bara att vänta på mensen :) blir det inget denna månad så ska jag nästa månad börja ta tempen så man ser om ägglossningen varit :) jag håller alla tummar och tår för dig :)

Tack! håller tummarna för dig med! Jag fick min ägglossning 4.5 vecka efter mensen, 10 dagar efter min letrozolkur när läkaren sa att det var kört denna månaden och sa att jag borde ta provera (mensframkallande). Jag mådee illa o kände hugg i magen så bara chansade med ett clearblue ägglossningstest..har det tagit sig denna månaden så är det verkligen ett mirakelbarn!! men det känns som en historia andra bara har...

Men lchf-en har känts allmänt bra för kroppen tycker jag iallafall! hur känner du? Har du också pcos?
  • JessieP
    siiimbooo skrev 2021-05-15 11:36:11 följande:

Tack! håller tummarna för dig med! Jag fick min ägglossning 4.5 vecka efter mensen, 10 dagar efter min letrozolkur när läkaren sa att det var kört denna månaden och sa att jag borde ta provera (mensframkallande). Jag mådee illa o kände hugg i magen så bara chansade med ett clearblue ägglossningstest..har det tagit sig denna månaden så är det verkligen ett mirakelbarn!! men det känns som en historia andra bara har...

Men lchf-en har känts allmänt bra för kroppen tycker jag iallafall! hur känner du? Har du också pcos?

Håller tummarna att det tagit sig, jag har inte gjort någon utredning så vet ej om jag har pcos, vill ge lchf en chans nu så får vi se om det tar sig denna månad eller den kommande månaden. Har börjat tempa på morgonen nu för att se om jag haft ägglossning eller inte så vi får se om det tar sig snart :)
  • siiimbooo
    JessieP skrev 2021-05-17 06:22:44 följande:

Håller tummarna att det tagit sig, jag har inte gjort någon utredning så vet ej om jag har pcos, vill ge lchf en chans nu så får vi se om det tar sig denna månad eller den kommande månaden. Har börjat tempa på morgonen nu för att se om jag haft ägglossning eller inte så vi får se om det tar sig snart :)

Håller tummarna för dig!!
  • LinneMarie

Hej!

Hoppar också in här. 32 år och två barn sedan innan (även ett placerat barn så egentligen tre), skulle inte ha ett tredje biologiskt barn men här är man igen ????

Nyligen tagit ut p-staven, känner ingen stress men tycker alltid att denna resa mot plusset är så spännande!

• Astriidlind

Hej!

Hur går det för alla?

Fick min lilla dotter för en vecka sen <3

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!